maria diaz skrev 2014-04-01 21:20:43 följande:
På vilket sätt skulle det hjälpa Centern i valet menar du?
Det menade jag heller inte - men när du säger det så är det kanske en indikation på att C skulle kunna få lite stödröster vid valet om partiet hänger på gärdsgårn. Fast det kanske KD och FP också kommer att göra, och då blir det inte lätt för moderata stödröstare.
Jag syftade på SD - och det gläder mig att man på goda grunder kan kalla partiet för sekt. Att partiet verkar ha nått sin hela potential nu handlar inte ett skit om den förföljelse som sektmedlemmarna anses att partiet utsätts för av det etablerade samhället, enligt min uppfattning.
Det är klart att det finns en invandringskritisk opinion som är vida större än 10 procent, men för majoriteten av den opinionen tycks inte SD vara ett alternativ. Och då är det knappast medias demonisering av SD som håller opinionen borta - det lyckas partiet mycket bra med helt på egen hand.
Det finns ju en vision inom SD hur man ska kunna locka till sig nya väljare - men för att det skulle lyckas vore partiet tvunget att göra upp med rasismen och främlingsfientligheten inom partiet. Ta avstånd från kloaker som avpixlat och sluta med svenskhetsdravlet och traditionstjafset.
Och allra främst: Våga vara så ärliga som det bara är möjligt och göra sig av med lögnare som Ekeroth och Söder.
Det är att det skulle inte stoppa med dessa herrar - utan bli som en travesti på Christies gamla deckare "10 små negerpojkar" - och så var det ingen kvar, typ.
Det är väl lite därför man så ofta stöter på varianter av frasen "om bara de andra partierna förstod att invandringen måste begränsas ytterligare så att vi kan ha ett bättre integrationsfokus på de relativt färre som kommer och en del av dem som redan är här" så skulle SD inte behövas.
En slags insikt om att såväl M som S skulle kunna föra en mer restriktiv invandringspolitik utan att förlora i trovärdighet eller framstå som rasister.