Varför hatar folk SD?
M Y L F skrev 2014-03-12 15:37:40 följande:
Det sa jag inte, att det inte jobbar invandrare inom vården , men du får det som att låta att det bara jobbar invandrare inom vården för att det skulle vara under en Svensk värdighet att jobba där. Dom flesta jag träffat på inom vården är svenskar men naturligtvis även invandrare, men inte så att dom skulle vara en majoritet av den anledningen som du drar. Dessutom sa krävs det viss utbildning inom vården. Du svarade aldrig heller varför man skulle välja ett lågavlönat arbete om man har ett generöst bidrag? Dessutom är det naivt att tro att alla kvinnor som kommer från länder där mannen är familjeförsörjare ens kommer att vilja jobba. Med tanke på att det mest är kvinnor som jobbar inom vården , så oroar ju jag mig över att vi inte kommer att ha någon som vill jobba där i framtiden. Våra yrken måste få högre status och bättre löner och då går ju alla dessa människor som skulle ta ett lågavlönade arbete bort.
Jag visste inte att sverigedemokrater har så generösa bidrag, trodde det mest rörde partitoppen som ständigt är i bidragssyltburken och förser sig.
Nåja, om man inte är besjälad av samhällshat så vill de allra, allra flesta vara delaktiga i något som ligger utanför dem själva. Det kan t ex innebära att man känner att man är en jävligt nyttig samhällsmedborgare trots att man har ett jobb som inte värderas högt i ekonomiska termer och trots att folk som aldrig själva skulle drömma om att lämna samhällshatet och bidragstillvaron har som regel att påstå att man tagit jobbet från en svensk
Det är inte lätt för en invandrare att vara en sverigedemokrat till lags. Om de inte jobbar är de parasiter och om de jobbar är de parasiter som taget jobbet från en hederlig svensk.