Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-04-06 22:41:58 följande:
    Italienska nationalister gör bort sig. Så tragiskt, så roligt, så förutsägbart.
    Jo, det var säkert bättre före Garibaldis nationalistiska enande av Italien (obs: ironi)....men det stämmer väl rätt bra in på miljöpartister; de tycks ju motsätta sig rättsstaten, civilrätten, och istället romantisera medeltidens ancient régime: feodalsamhället!

Upplysningsvis var då i princip alla ofrälse livegna!

• Philipsson

Detn nya trenden i pekåismen är att stå bakom vägrandet av Sd-besök på arbetsplatsen. Cf. www.dn.se/valet-2014/brandman-kor-ivag-brandbilar-i-protest-mot-sd/

Det visar ju bara på hur odemokratisk antiessdeismen är.

Självklart är det många ute på våra arbetsplatser, såväl brandmän som sjukvårdspersonal, som sympatiserar med Sd:s politik.

Men de vågar inte säga någonting - mot den grupp som har antagit den självpåtagna rollen av demokratins uttolkare -, eftersom de skulle löpa risken att bli utfrysta och offentligt brännmärkta. Så fungerar terror, totalitära system: De onda antar skepnaden av goda!

• Philipsson
    Lucky Loke skrev 2014-04-08 01:47:41 följande:
    Här i landet vill SD försämra LAS, det vill säga turordningsreglerna och införa obligatorisk fackavgift. Det senaste kommer att leda till att fackförbundsrörelsen kommer att utarmas på medlemmar och på så vis få mindre inflytande. De som är anställda riskerar i framtiden att helt ligga i händerna på sin arbetsgivare.
    För det första: källa?

För det andra: Visa hur du resonerar i din tolkning av det du själv påstår (som du inte belägger).

Och det tredje: Hur skulle obligatorisk fackanslutning kunna leda till att "fackförbundsrörelsen kommer att utarmas på medlemmar"?

Konsekvensen av det du påstår att Sd säger (om obligatorisk fackanslutning) vore, rimligen, att antalet medlemmar snarare skulle öka, vilket väl vem som helst begriper.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-04-08 08:36:01 följande:

Hade du och jag samt nihka och andra kritiska mot Sd agerat med egna namn så skulle vi ha fått leva med skyddad identitet nu..
    Har ännu inte hört om ett enda fall där Sd-sympatisörer skulle ha ägnat sig åt terrorism. Dessa "hot" som det talas om, jag skulle vilja ta del av dem. Lika påhittat som det där med de där kapsejsande männen från Lega Nord:

"Många tidningar har gått på bluffen. Brittiska, tyska, svenska medier (även Expressen) har rapporterat om de sju ointelligenta italienska nationalisterna i partiet Lega Nord, som skulle bevisa hur enkelt det är för båtflyktingar att ta sig från Nordafrika till Europa. De gav sig ut i en gummiflotte åt andra hållet, fick motorhaveri, sköt räddningsraketen åt fel håll, flotten sjönk och de sju högerextrema ungdomarna fick räddas av sjöräddningen från Malta."bloggar.expressen.se/lars/2014/04/for-bra-for-att-vara-sann-bluff-om-hogerextrema-spreds-over-varlden/

Däremot miljöpartister, som hotar minkfarmare till livet och bränner ner deras farmer...
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-04-08 11:18:24 följande:

Nejdå, bara fakta. Tex den läkare som stoppade Åkesson kan varken vara hemma eller på jobbet nu pga dödshot. Den flicka som skrev en kritisk text om Åkesson blev hotad med våldtäkt. Det är så Sd fungerar. Och så länge Åkesson är tyst lär det fortsätta och tas som ett accepterande av hans lobbyister.

Här är exempel:
    www.interasistmen.se/dumheter/forst-mordhot-o.../
    www.interasistmen.se/hotad-av-sd/

Här riktas inte hoten mot meningsmotståndare men visar vad det är för typ av människor som attraheras av sd:
    www.interasistmen.se/klavertramp/sd-publicera.../
    Men snälla du, dessa påståenden i media, gillas liksom inte. Det kan ju vem som helst påstå, att han eller hon har blivit hotad. Det går ju mode i sånt där; Den som är hotad, 'blir' nån...

Nej, vad som gäller är bevisade hot (och kanske verkställda); allt annat handlar om lösa påståenden:

www.expressen.se/gt/minkfarmaren-efter-dom-straffet-for-lagt/

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 21:57:56 följande:
    Hotade? Har SD-politiker blivit hotade för att de bedriver sin kampanj? Eller menar du att protesterna utgör något slags "hot" i sig?

De som Researchgruppen (som jag gissar att du syftar på) hängde ut var, såvitt jag förstått anonyma näthatare. Ser faktiskt inga problem med att hänga ut anonyma näthatare, lika litet som jag ser problem med att haffa en klottrare eller någon som ägnar sig åt hot IRL.

Nej, media har ingen särskild agenda. Med tanke på hur olika ägare och ägarformer media har, och hur olika dessa ägare och ansvariga utgivare tycker om allsköns saker, så vore det milt sagt absurdt att ens försöka hävda att media har en gemensam agenda. Det är liksom en lightversion av "alla onda arabmuslimer", fast mot media. Media skulle inte skriva så mycket ont om SD om SD inte serverade allt sådant på ett silverfat, konstant, hela tiden. Men det kanske är mycket begärt att ett riksdagspartis medlemmar och fans ska bete sig som folk?
    Men du är ju om något just en anonym näthatare. Ditt hat mot Sd är ju kapitalt, förblindat.

Vad det handlar om är att när det kommer till kritan så finns det väldigt många som skulle vilja avskaffa demokratin i ett nafs. De kallar sig ofta "demokrater".

Hypotetiskt: Skulle du vilja förbjuda partier som vill begränsa invandringen till Sverige? Visst skulle du...(?)
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 23:38:34 följande:
    Nej, det vill jag inte.

Och näthatare, nu är du fasligt nära ärekränkning där. Vem exakt menar du att jag har hotat anonymt med våld och/eller våldtäkt? Vem har jag skrivit vidrigheter till av det slag som nämns exempel på i inslaget jag länkade ovan nyligen? Att DU anser att jag hatar något betyder inte att jag faktiskt gör det. Din högst subjektiva tolkning är just det - din högst subjektiva tolkning. Men genom sig själv känner man andra, förstås.
    Tillåt mig tvivla. Du och dina gelikar till demagoger gör ju precis allt för att undvika det demokratiska samtalet.
    ---
    Och de som i media påstås ha blivit "hotade av sverigedemokrater", har du sett några bevis för dessa "hot"?

Märkligt (obs-ironi) vad duktiga media har blivit på att sprida påståenden som kommer från folk som har politiskt intresse av att sprida dem.
  • Philipsson

Tråden heter väl faktiskt det: "Varför hatar folk SD?"

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-09 21:54:23 följande:
    Om du med "svetsa samman" menar förtrycka, förleda och tvinga ut i krig, så ja.

Annars har modern mångkultur, öppenhet och demokrati varit långt mer framgångsrik, faktiskt. Folk är långt mer eniga och glada i varandra i dag än folk var för hundra år sedan.
    Det snackas om "mångkultur" och "integration" om vartannat. Pekåisterna verkar inte veta vad begreppen betyder.

• Philipsson
    Gert skrev 2014-04-09 17:41:08 följande:
    Sverige gått om Malta. Nu har Sverige störst invandring i hela Europa.

www.friatider.se/sverige-har-storst-invandrin...
    Ja, Sverige är på många punkter ett extremistiskt land.

Fast de som vill normalisera Sverige på olika vis, anpassa landet en smula till omvärlden, de blir med ens, av pekåisterna, kallade för "extremister".

Snacka om orwellskt nyspråk!

Jag har tänkt på det där, att de egentliga Sverige-chauvisterna ju inte är de som traditionellt kallas för 'nationalister' eller 'patrioter', utan snarare bidragslyftande latoxar, batikhäxor, korvryttare, flator, abortförespråkare, feminister, mångkulturskramare, militanta veganer, etc. Det är ju de som s.a.s. GYNNAS av det svenska systemet!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?