Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Tiotusentals svenskar åker till Barcelona varje år. De "älskar" staden. Upplysningsvis röstade c:a 42% på nationalistiska-separatistiska partier i senaste regionalvalen där (2013), c:a 28% på högerformationer och 14 på vänsterformationer.

Om du inte talar såväl spanska och katalanska, kan du omöjligen få jobb inom offentlig sektor i Katalonien.

FC Barcelona är f.ö. en uttalat nationalistisk klubb.

Så ni nationalismhatare, var konsekventa och åk nån annanstans!

Detsamma gäller Skottland, som nu ska rösta om självständighet från England.

• Philipsson

Att många journalister bor i innerstadsreservat, på tryggt avstånd från den mångkultur de dagligen predikar för, menar hon [Anna Hedenmo] är ett problem.

– Ja, precis. Jag tycker att det är magstarkt att den med minst erfarenhet av de utmaningar som det också innebär att leva i ett mångkulturellt samhälle, kommer med så hårda omdömen om andras åsikter, och andras erfarenheter. Det tycker jag är provocerande.
    avpixlat.info/2014/03/28/anna-hedenmo-om-angslighet-och-debattklimat/

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-30 03:24:34 följande:
    Om du och dina gelikar fortsätter fortsätter så här kommer Sd få 30% i valet-14!

Det handlar nog mycket om att folk röstar EMOT något också, EMOT miljötalibaner, batikhäxor, gender benders, medborgarlönsförespråkare, kulturmarxister, genuscertifiering, hycklande södermalmshipsters med identitetskomplex, etc.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-29 22:10:36 följande:

När ska ni förstå att det inte är kritiken av asyl- och flyktingpolitiken som är problemet med Sd?
    Nej, att motståndet mot den extremistiska asyl- och flyktingpolitiken som har förts i Sverige sedan mitten 80-tal, vuxit sig stark, är ett demokratiskt/folkligt svar på ett missförhållande.
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-03-30 08:55:24 följande:

Det du kanske bör inse är att de du kritiserar kanske inte har samma definition på mångkulturella och segregation som du har.
    Du menar 'än vad Anna Hedenmo' har?
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-03-30 08:51:33 följande:

Fast hela ditt resonemang blir snedvridet, eftersom väldigt få svenskar är nationalismhatare. Det är ju ett epitet som du (och andra) har klistrat på dem.

Svenskar blir inte hycklare för att de bryter mot värderingar som du har hittat på att de har?

Sverige är kanske det land som nått längst i "nationalism-sekualiseringen". Men samtidigt är nationalismtänkandet starkt förankrat i vår kultur.
    Är du nationalist då, t.ex.?
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-03-30 10:01:30 följande:

Ja, jag tog för givet att du hade liknande idéer som din källa. Fel av mig.
    "Liknande idéer som din källa"!? Vad snackar du om?
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-03-30 10:06:37 följande:

Haha. Nä, men jag är rätt ensam än så länge,
    Det är synnerligen svårt att begripa vad du vill säga. Antingen är tanken som är dunkel, eller så är det uttrycksförmågan. Eller bäggedera.
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-03-30 10:27:42 följande:

Antinationalisterna i Sverige är rätt få.
    Du måste tänka på att jag inte befinner dig inne i din hjärna. Man måste FORMULERA vad man vill att den man kommunicerar med, ska förstå.
    ---
    Tvärtom. Antinationalismen är mycket  stark i Sverige. Lyssna t.ex. på: sverigesradio.se/sida/avsnitt/341023, där den ensidigt beskrivs som "farlig", "negativ", "tillbakasträvande" etc.

Håll i minnet att det handlar om Sveriges radio, alltså ett allmänägt och allmänfinansierat företag.

"Nationalism" är numera ett begrepp som har mycket negativa konnotationer, i svenskan.

Du menar väl inte att det skulle varar tvärtom, att 'nationalism' skulle vara ett positivt laddat ord/begrepp i dagens Sverige?

• Philipsson
    nihka skrev 2014-03-30 10:58:53 följande:
    Jag kan inte hitta ordet "kärlek" någonstans överhuvudtaget i SDs PARTIPROGRAM. Du får ta och läsa igenom det någon gång när du får tid. Men ta det inte på kvällen eftersom vissa passager är ganska scary.
    Hur många ggr uppträder ordet "kärlek" i partiprogram öht?

Sannolikt inte så ofta. Och bra är det, för kärlek är ett informellt ord, som används åsyftandes nära och kära. I partiprogram används ett formellt, ickeintimt, språkbruk.

Förstår du nu?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?