Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Varför hatar folk SD?

MrFahrenheit skrev 2015-02-19 21:41:44 följande:
    Jag förstår din tanke men det är inte riktigt så enkelt livet ser ut. Politikernas förmåner är enbart toppen utav ett isberg...

Landsting, kommuner, politiker osv... Är enbart en fis i rymden i det stora hela... Jag själv styr ett mindre företag, beräknar löner, betalar mer i skatt än vad jag egentligen vill ^^. Men när det kommer till ned till grunden, det är då man får bemöta såna som mig. Det är då man blir synad, avslöjad som en person som snackar skit eller ej...
    Vem har pratat om politikers förmåner? Jag talar om prioriteringar i de offentliga utgifterna i allmänhet.

Fis i rymden, på vilket sätt? Av hela samhället? Jag avsåg vad som borde vara det som prioriteras högst av offentliga utgifter, inte IKEA's omsättning, SSAB's produktion eller arbetstillfällen på McDonalds.
  • Tom Araya
    sjuttiofemman skrev 2015-02-24 22:54:00 följande:
    - "Muslimer är största hotet mot Sverige".

- Antisemitiskt uttalande från Björn Söder vilket rankades som ett av tio mest antisemitiska händelser år 2014.

- Alla människors lika värde, är något som Sd motsätter sig genom handling (bryter mot artikel 1).

- inte göra åtskillnad på människor baserat på hudfärg, religiös övertygelse mm mm. Detta bryter Sd mot lite då och då. (Artikel 2)

- Allas lika värde inför lagen. Detta har det framkommit att Sd-nämndemän dömer hårdare mot invandrare. (Bryter mot artikel 7 och 10).

- Ingen får godtyckligt landsförvisas. Sd vill kunna återkalla medborgarskap på väldigt lösa grunder. (Artikel 9).

- Man ska betraktas som oskyldig tills motsatsen har bevisats. Tex händelsen med vakten och pojken så var det huggsexa bland Sd-politiker att lägga all skuld på pojken, Björn Söder var en av dem. Detta är bara ett av många exempel på hur sd skuldbelägger mörkhyade för allt möjligt. (Artikel 11.1).

- Ingen får godtyckligt fråntas sin nationalitet eller hindras från att byta nationalitet. Behöver detta ens kommenteras? (Artikel 15).

Skulle kunna fortsätta lika mycket till men måste sova nu. Tror nog att detta räcker dock som bevis för att Sd bryter mot de mänskliga rättigheterna. Och kom nu inte med det vanliga tjoandet om att det är enskilda personer bla bla, detta är så vanligt inom Sd att det mer är en regel än ett undantag.

www.fn.se/fn-info/vad-gor-fn/manskliga-rattigheter-och-demokrati/fns-allmana-forklaring-om-de-manskliga-rattigheterna-/
    Ska man följa detta till punkt och pricka får du gärna peka på den regering som lyckats.
  • Tom Araya
    sjuttiofemman skrev 2015-02-28 15:51:57 följande:
    Ovanstående är karaktäristiskt för Sd-lobbyn som mer tycks inge en känsla av hatmatch i hockey (typ Sverige-finland) än att det handlar om sakfrågor i politiken. Därför är de också förståeligt att Sd-lobbyn är så fundamentalistisk som den ger sken av.

Detta bekräftas också av utspel och uttalanden från samma falang på 90-talet.

Kort sagt, ränderna går aldrig ur.
    Likt förbaskat är det sant, men det blundar du för. Är det typiskt för anti-SD-lobbyn?

Nya regeringen fortsätter att servera SD väljare på silverfat genom att neka utlovad satsning på försvaret och istället planera flyktingmottagning utökad till 400 000 per år.
  • Tom Araya
    sjuttiofemman skrev 2015-02-28 19:36:07 följande:
    Är det sant att 70% av invandrarna är kriminella? Eller att våldtäkt är djupt rotat i islams kultur? Eller att 200.000 muslimer i Sverige är 200.000 för många och att alla ska ut?

För detta är exempel på uttalanden som Sd-politiker gjort, förutom första som någon rasist skrek om i avsnittet om lasermannen i P3 dokumentär.
    Var det vad som skrevs i det inlägg du kommenterade med "Ovanstående är karaktäristiskt för Sd-lobbyn som mer tycks inge en känsla av hatmatch i hockey (typ Sverige-finland) än att det handlar om sakfrågor i politiken"?

Jag ska påminna dig, här är inlägget du kommenterade och som jag påstår är sant:
    Staty skrev 2015-02-28 15:32:02 följande:
    I de fyra senaste riksdagsvalen har partiet fördubblat sitt väljarstöd varje gång jämfört med föregående val. Och för bara tre år sedan ansågs ett väljarstöd på 13?14 procent helt orealistiskt.
    Du kan ju kalla det för något "vanligt" eller "icke anmärkningsvärt".
    Jag kallar det för lavinartad ökning iallafall!
    OCh en anledning till varför det är befogat att kalla det för lavinartad ökning.
    Det är för att SD ökar, TROTS det drev som du, och övriga media ligger bakom mot partiet.
    HAHAHA SUG PÅ DEN DU, NIHKA!!

• Tom Araya
    Tom Araya skrev 2015-02-28 22:19:20 följande:
    Var det vad som skrevs i det inlägg du kommenterade med "Ovanstående är karaktäristiskt för Sd-lobbyn som mer tycks inge en känsla av hatmatch i hockey (typ Sverige-finland) än att det handlar om sakfrågor i politiken"?

Jag ska påminna dig, här är inlägget du kommenterade och som jag påstår är sant:
    Staty skrev 2015-02-28 15:32:02 följande:
    I de fyra senaste riksdagsvalen har partiet fördubblat sitt väljarstöd varje gång jämfört med föregående val. Och för bara tre år sedan ansågs ett väljarstöd på 13?14 procent helt orealistiskt.
    Du kan ju kalla det för något "vanligt" eller "icke anmärkningsvärt".
    Jag kallar det för lavinartad ökning iallafall!
    OCh en anledning till varför det är befogat att kalla det för lavinartad ökning.
    Det är för att SD ökar, TROTS det drev som du, och övriga media ligger bakom mot partiet.
    HAHAHA SUG PÅ DEN DU, NIHKA!!
    Jag upprepar därmed frågan...
    Tom Araya skrev 2015-02-28 18:00:20 följande:
    Likt förbaskat är det sant, men det blundar du för. Är det typiskt för anti-SD-lobbyn?

Nya regeringen fortsätter att servera SD väljare på silverfat genom att neka utlovad satsning på försvaret och istället planera flyktingmottagning utökad till 400 000 per år.

• Tom Araya
    sjuttiofemman skrev 2015-03-01 10:25:12 följande:
    Jag skrev att ränderna aldrig går ur, dvs rasismen är densamma idag som på 90-talet bara att förpackningen har blivit mer PK hos Sd.
    Jag vet vad du skrev och kommenterade det, men du verkar inte ha någon vidare koll själv med de svar du kommit med.
  • Tom Araya
    Dansar alltid nykter skrev 2015-03-01 19:42:22 följande:
    Dra sen ifrån hur många avslag som beräknas så sjunker siffran ännu mer.
    ...eller så är begreppet "ta emot" just vad det låter som och antalet sökande är betydligt högre, det senare styr vi inte över mer än vad de villkor vi erbjuder kan locka till.
  • Tom Araya
    nihka skrev 2015-03-01 19:14:25 följande:
    Jag anser fortfarande att en ökning på 2,1% sedan valet inte är "lavinartat". Jag  anser inte heller att den sänkning som SD fått sedan förra Novus med 1,5% är lavinartad och inte heller den ökning V fått på 1,7%. Så jag bryr mig fortfarande inte om vad du kallar SDs höjningar och sänkningar i väljarbarometrar. SD har 12,86% varken mer eller mindre och ingen som vill veta av dem. Så är läget.

Vill du vara snäll och sluta omnämna mitt nick hela tiden när du talar till mig. Du låter som en tonårig telefonförsäljare. Du har alltid varit dålig på att argumentera. Åratal av träning har inte gett något resultat för du kan fortfarande inte hålla dig från kommentarer om hur människor som inte delar dina åsikter har det med tankeförmågan. Det är ju juvenilt att tro att alla ens åsikter är fakta. Lycka till med jobbet som telefonförsäljare.

SD har minst fördubblat sina väljarresultat de senaste 4 valen, är det inte en lavinartad ökning så vet inte jag...
  • Tom Araya
    Dansar alltid nykter skrev 2015-03-01 20:10:23 följande:
    Det är antalet som söker asyl.

Alltså ska du dra ifrån de som inte får asyl.
    Har du en källa på det?
    Dansar alltid nykter skrev 2015-03-01 20:10:23 följande:
    Sen är inte antalet det viktiga för SD.

Det har kallat det för mmassinvandring även när de kom några tusen.

Det är vilka som kommer som är problemet.

Vilket är klart och tydligt om du har läst deras principprogram.
    Jag argumenterar inte för SD, så detta bryr jag mig inte om.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?