Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-01-03 13:44:04 följande:
    Men det är ju jättedumt. Varför skulle jag vilja att jag och mina mina barn ska få det sämre för att ex fattiga afrikaner ska bli försörjda här? Man står sig själv närmast.
    Och om jag ska arbeta men få det sämre kommer jag ju till slut hamna på samma standard som de jag försörjer med mina skattepengar. Då kan jag ju sluta jobba också och få allt gratis. Vem ska jobba till slut om det inte lönar sig? Har du tänkt igenom det här verkligen?
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 13:47:25 följande:
    Tar gärna emot läsning angående skillnaderna mellan Sverige och Kanada - då det mesta som har lästs igenom snarare pekar på likheter. Skillnaderna, bland det som har lästs igenom, verkar inte heller ligga i mottagandet utan i träffsäker utbildning efter immigrationen samt annorlunda och mer grundliga kategoriseringar.
    Då läser vi helt olika du och jag.
  • Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 13:49:09 följande:
    Inte nödvändigtvis bli försörjda här. Kanske få det bättre någon annanstans eller hemma.
    Hur vi i I-länderna lever påverkar hur de i U-länderna lever.

Men det fattar du såklart, och ditt inlägg var bara en bekräftelse på det sista stycket jag skrev.
    Men hur ska de kunna försörja sig här? De har inte språket och har ofta ingen utbildning som är gångbar på svensk marknad.

OECD:s rapport innehåller fler uppgifter om invandringens kostnader som svenska massmedia valt att inte uppmärksamma. Invandrare i Sverige uppbär inte mindre än 10,2 gånger mer socialbidrag än svenskar, framgår det av en sammanställning i bilaga 3.A1 till rapporten (s. 173). Siffran är den överlägset högsta bland de 27 länder som ingår i OECD:s undersökning. På andra plats kommer Belgien där motsvarande siffra är 8,3 och på tredje plats Norge där invandrare får 5 gånger så mycket socialbidrag som norrmännen.

I rapporten definieras invandrare som personer som är födda i ett annat land än det som de är bosatta i. Den valda definitionen innebär att så kallade andra generationens invandrare – som ofta betraktas som en socialt utsatt grupp – räknas som svenskar i statistiken. Rapporten gör inte heller någon skillnad mellan invandrare av europeiskt respektive utomeuropeiskt ursprung.

• Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 14:18:11 följande:
    Det finns massor av utlandsfödda som försörjer sig här som både kvalificerad och okvalificerad arbetskraft.
    Men vi tappade lite det jag var ute efter, jag skrev inte att dom nödvändigtvis måste försörja sig här.

Problemet är att VÅR livsstil gör männsikor i tredje världen fattigare. Detta, era älskade gränser och konflikter om mark och naturtillgångar leder till krig och misär. Om vi i västvärlden, steg för steg ändrade vår livsstil, konsumtion och vidriga girighet så skulle inte SD behövas.
    Men om DOM inte försörjer sig faller väl bördan på OSS som redan arbetar och betalar skatt?

Men dom stackare som utnyttjas som arbetskraft i ex kinesiska fabriker är ju inte dom vi får hit. Vi får hit afghaner, eritreaner, somalier, syrier osv. Knappast några som sitter i fabriker och knåpar ihop kläder och elektronik.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 14:30:53 följande:
    Ja då faller bördan på oss.
    Men snälla läs, vad jag skrivit. Jag ser din gnidighet bara som ett symptom vi har i västvärlden på något mycket större. Nämligen när anser oss vara berättigade till vårt välstånd på grund av vår etnicitet och våra gränser.

Vårt självberättigande till överflöd leder oundvikligt också till att de som jobbar eller inte jobbar I SINA HEMLÄNDER får det sämre än de hade behövt. De är alltså "stackare" delvis pga hur vi lever. 
    Nej jag arbetar för mina pengar. Jag har inte fått något gratis bara för att jag är blond och blåögd. Våra förfäder har byggt detta land. Min släkt har bott i Stockholm sen minst 1200-talet. Dom fick inte heller något gratis.
    Jag har 0 dåligt samvete att jag inte vill försörja fattiga invandrare.
  • Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 14:38:20 följande:
    På vilka sätt lider du av invandrares närvaro?
    Jag kan svara när jag lider. När trycket på sjukvård och skola ökar av människor som inte bidrar till välfärden. Flyktingpolitiken är alldeles för dyr. Jag lider när mina barn måste byta skola för att det snart är fler invandrare än svenskar och skolan är så stökig att alla blir lidande.
    Jag lider på många sätt av en ansvarslös flyktingpolitik men den riktiga smällen kommer mina barn få ta. Och mina barnbarn.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 14:39:02 följande:
    Tror snarare att det skumläses. Kanada har ett poängsystem, som främst berör kategorin "Economic Immigrants" som exempelvis året 2010 berörde 186,913 individer - och 19,8% av den totala invandringen, om 280,681 individer, fick då god pott i detta poängsystem.

Såhär ser rubrikerna ut i poängsystemet.
    "1 Education 25[p]
    2 Proficiency in English and French 24[p]
    3 Work experience 21[p]
    4 Age 10[p]
    5 Arranged employment 10[p]
    6 Adaptability 10[p]" www.fraserinstitute.org/uploadedFiles/fraser-...

Tror vederbörande att Sverige har en så fruktansvärt dålig kvalité på den totala immigrationen att inte ~20% av den skulle få goda poäng efter dessa kriterier? 72% av Sveriges immigration relaterar till arbete, studier och helt vanlig folkvandring inom EU och EES. Sverige har dock en högre flyktingkvot än Kanada och en rejält mycket högre sådan per capita. De har inte heller ett lika stort överseende med papperslösa och allmänt illegala immigranter.

Tror vederbörande bara fått reda på att Kanada har ett poängsystem och sedan föreställt sig hur kanadensarna står vid gränsen och sållar ut människor till höger och vänster. I praktiken handlar det främst om ett mer grundligt arbete och en mer träffsäker hantering efter immigrationen samt en något hårdare inställning mot papperslösa och allmänt illegala immigranter.

Att Kanada dock skulle sikta in sig på någon sorts kvalificerad immigration, handlar om bristfällig läsning. Hela 224,544 individer, utav totalt 280,681, hade inte fullgoda poäng i detta poängsystem - men beviljades likväl uppehållstillstånd i Kanada.

Verkligen långt ifrån Sverige situation, verkligen. Precis tvärt om. Obestämd
    www.emirates247.com/news/emirates/migrating-to-canada-in-2014-click-for-details-2013-12-08-1.530468

www.cbc.ca/news/politics/canada-took-fewer-refugees-last-year-despite-pledge-1.1366888

online.wsj.com/news/articles/SB10001424127887323980604579030964060914466

news.nationalpost.com/2013/12/27/as-canadian-citizenship-rules-face-an-overhaul-by-the-harper-government-in-2014-heres-what-to-expect/

Vad du tror och inte tror bryr jag mig inte om. Och ditt skriftspråk vet du vad jag tycker om, Klabbarparn.

• Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 14:56:02 följande:
    Vilka länder nås av extremt annorlunda flyktingar?
    Jag pratar snarare om de länder som är smarta och håller ner volymerna.
  • Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 15:14:43 följande:
    OK.
    Jag känner inte lika starkt för dig som jag gör för de som lever i krig och förtryck. Jag vill hellre att de får det bättre på bekostnad av att du får det ytterligare lite sämre.
    Jag tror inte att just JAG kommer få det så mycket sämre. Däremot redan utsatta människor i Sverige, invandrare och andra låginkomsttagare. Jag tror inte att de heller är beredda att sänka sin levnadsstandard ytterligare.
    Det blåser hårdare vindar i Sverige nu. Inom några år tror jag vi har samma politiska klimat som i övriga Europa. Jag bidar bara min tid.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 15:15:30 följande:

Bra skrivet. Dock talar du för döva öron, dessa rasister (och det är solklar rasism att tillskriva en grupp människor en viss negativ egenskap, bara tillägger det för de här personerna kommer att leta efter offerkoftan nu) är inte kapabla till något annat än hat. Åtminstone är det vad man kan dra slutsatsen av deras inlägg.
    sv.metapedia.org/wiki/Invandring_och_brottslighet

www.dn.se/nyheter/sverige/invandrare-krigar-mot-svenskar-med-ran/

wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html

www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invandrare-borde-oroa-alla-partier_6272110.svd

www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

Svar på tråden Varför hatar folk SD?