Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Ermenegildo skrev 2014-01-02 15:02:52 följande:
    Jag talar givetvis om dina åsikter, inte om ditt kön eller ditt yrke.
    Vilka åsikter skulle det vara? En hållbar flyktingpolitik? Ja det är fruktansvärt rasistiskt och kontroversiellt.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-02 21:37:26 följande:

Förväntar mig en källa på de 90% du syftar på, tror du har läst lite för mycket på avpixlat nu..

Eftersom du sannolikt inte kan presentera någon källa så ställer jag några frågor också:
    - Vad tror du det beror på om dina siffror stämmer?
    - Varför är det relevant att dela upp dömda personer i grupper istället för att hitta orsakerna till varför de faller in i kriminalitet? En svensk kriminell är lika "dålig" som en utländsk sådan, tycker du inte det?
    wwwc.aftonbladet.se/nyheter/guillou/guillou6.html

Gammal artikel men det ser likadant ut idag. Det är extremt många invandrare i svenska fängelser. Sen kallas många av dom svenskar då dom fått svenskt medborgarskap men många kan inte ett ord svenska.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-02 22:03:46 följande:
    Din "hållbara flyktingpolitik" visade ju sig bestå endast i att lösningen på integrationsproblem är att stoppa invandring och utvisa de invandrare som är här. Man påstår helt enkelt att alla möjliga problem skulle lösas om vi bara vore ett mer homogent etniskt samhälle. Förutom att det är en rasistisk hållning är den helt irrationell. Det finns inga bevis eller ens tecken på att etniskt homogena samhällen skulle vara bättre för medborgarna.
    Nej. Jag ansåg att icke självförsörjande (efter ett visst antal år) och kriminella ska skickas tillbaka. Knappast en förlust.
  • Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 11:50:20 följande:
    Vart skall man skicka de icke självförsörjande svenskfödda då?
    Ingenstans. Viss skit får man dessvärre stå ut med.
    Men varför kommer alltid den töntiga kommentaren? Kan vi vara överens om att det finns landsgränser?
  • Errol Flynn
    Philipsson skrev 2014-01-03 12:26:32 följande:
    Du lägger ord i min mun. Jag är inte USA-hatare. Däremot är det enkelt att konstatera att det är USA (eller USA-stödda regimer) som har krigat världen över och skickat folk på flykt, sedan 1950-talet. Att stå bakom USA i detta är att stå bakom dessa krig. Du verkar göra det.

Den enda "hjälpa någon" är naturligtvis inte att ge dem asyl här. I själva verket dräneras ju dessa länder på folk som har pengar nog att ta sig därifrån, vilket innebär att vi i Sverige snarare "stjälper" de länder från vilka de kommer. Men det skiter ju du i...

Det där med att ta emot flyktingar i denna omfattning, handlar om förment godhet, den värsta formen av cynism. Man har ju istället utnyttjat dem för att genomföra ett systemskifte i Sverige.

Jag märker att du vill stoppa in mig i något fack. Är jag inte "rasist" så är jag "kommunist" (vilket blir nästa okvädingsord?). Det är bekvämast så, för den som har hela sin världsbild förankrad i den världsbild massmedias månglar ut.

I Sverige domineras näringslivet till 2/3 av familjen Wallenberg. Via den politiska ekonomin utövar självfallet detta näringsliv ett enormt inflytande på politiken i detta hänseende. Finns det någon storfinans? Ja, det gör det.

Du visade nyligen i ett inlägg ditt förakt gentemot svenskar som har det dåligt ställt. Så mycket ger jag för din filantropi! Din "godhet" är blott fernissa. Som hos Bildt, som hos Reinfeldt.

Heder åt USA i alla fall som gör något åt sina illegala invandrare. Obama är den president som deporterat flest av alla amerikanska presidenter. 2 miljoner illegala har han skickat ut. Kolla vad som hände i Sverige med REVA. Vilket skämt.

www.nytimes.com/2013/12/23/us/fears-multiply-amid-a-surge-in-deportation.html&

• Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 12:30:08 följande:
    Det finns landsgränser. Vad det har med saken att göra? Jag tycker alla skall få bo var dom vill.
    Då vill du att välfärdssamhället tas bort först och allt ska bekostas av privata försäkringar? Annars funkar det ju inte.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 12:32:35 följande:

Aktuell forskning (inte från 1996) visar på att alienation från samhället är största orsaken till att man begår kriminella handlingar och det oavsett etniskt ursprung. Det finns alltså ett samband mellan segregation, rasism och diskriminering och risken att falla in i brott.

Så lösningen är inte att stänga gränserna som Sd vill, lösningen finns hos folket. Hur tror du en invandrare tänker när 10-12% röstar på det parti i riksdagen som avskyr invandrarna mest?
    Jag vet inte. Vad tror du invandrare tänker när dom kastar sten på väktare, polis, brandkår och ambulanser? Och inte bara under upplopp utan varje dag. Det skrivs bara när det blir upplopp men det faktum att våra poliser får stenar kastade på polisbilen varje natt i ex Tensta är ett problem. Och att väktare (som inte på något vis representerar staten) blir lurade i bakhåll i invandrartäta orter och misshandlade/får stenar kastade på sig.
    Och det finns många studier om kriminalitet. Vissa visar att människor från länder som är korrupta är mer benägna att begå brott då det faller sig mer naturligt för dom. Det finns studier som visar att socioekonomiska orsaker spelar väldigt liten roll.
    Att skylla på rasism är bara töntigt.
  • Errol Flynn
    Psykologistuderande skrev 2014-01-03 12:33:16 följande:
    Men varför är det så? Har Ni någon koll på det? Är det så att invandrare har en kriminell-genuppsättning? Eller är det andra faktorer som spelar in? Hur fungerar integrationspolitiken i vårt land? Kom igen nu - ni är vuxna människor och måste för sjutton kunna se ett sammanhang, ett vidare perspektiv!  Varför ser det ut som det gör på vissa ställen på jorden? Kan man skriva att vi här i västvärlden profiterar på andra människors naturtillgångar? Utnyttjar vi billig arbetskraft? 

Läs på - gör om - gör rätt. Sluta förlita er på Aftonblandet, avpixlat etc. Gör er själv en tjänst och lägg ner tiden på att skaffa er riktig kunskap istället för att ständigt dra ner debatterna på dagisnivå.

/Linda
    Jag känner nog lite att jag till och från skiter i orsakerna. Jag vill inte ha kriminellt drägg här som kan förvisas. Jag vill inte ha terrorister och människor som begått folkmord och smitit in på falska pass. Mina barn ska växa upp här. Resten är oväsentligt. Vi som arbetar och betalar skatt och vill leva i fred ska inte påtvingas konflikter från andra länder. Oavsett om Sverige sålt vapen osv. Import och export har alltid funnits.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?