Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-01-05 12:20:57 följande:

Aldrig hört talas om europadomstolen? Föreställ en klustereffekt och täckande regelverk. Ganska starka krafter i världen vill se en sådan framtid unt mer.
    Jag är helt för en europadomstol som dömer. Tror straffen skulle bli mer kännbara då.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-05 13:31:05 följande:

Ja facket är en intresseorganisation så de gör ju precis som de vill, samma som företag som anställer dessa människor.
    Tandvård och sjukvård har vi gått igenom tidigare och det handlar bara om akut vård. Lär inte kosta många kronor per år..

Det övriga du beskriver är bara i Malmö så det får du ta med dem, bor du inte där så behöver du inte bry dig.

Har du läst på avpixlat igen?
     I England kostar de illegala 50 000 kr/person och år. I Sverige skulle man aldrig göra en liknande uträkning. Det vore säkert rasistiskt.
    Vad är det jag har läst på Avpixlat?

www.folkbladet.se/nyheter/default.aspx

• Errol Flynn
    sanna70 skrev 2014-01-05 13:54:02 följande:
    Jag kan i ärlighetens namn säga att jag inte är så insatt i politiken dock reagerar jag på brist
    av demokrati och även mobbning. 

Jag börjar med att skriva att jag INTE är född Svensk, så jag kan åtminstone inte
    kallas " rasist " ett ord som har blivit väldigt populärt på sista tiden dessvärre.
    Vill också påpeka att det är en hel del " vanligt folk " som röstar på SD. Familjer med
    barn och vanliga arbeten, undersköterskor, läkare, byggarbetare, lastbils chaufför mm mm
    så dem som sprider rykten att det bara är nacister bör tänka om..

Här kommer några saker som jag ifrågasätter.

Vår sjukvård
    Äldreomsorg
    Barnomsorg
    Trafikverket
    Byggindustri

Det känns som att hela Sverige har stannat upp vilket är märkligt
    När vi pratar om invandring så kallas det " Det rika Sverige " 
    När vi pratar om landets behov och oss som bor här och kämpar
    med alla nedskärningar och stress på våra arbeten då finns det
    inga pengar.

Dem som går i pension uppmanas att arbeta längre för det finns inte 
    pengar till pensionavgångar.
    Dem unga i sin tur förblir arbetslösa.

Det som är mest anmärkningsvärt är att folket fortfarande inte ser vad som 
    sker och fortfarande sätter sin tilltro till just dem politiker som har orsakat detta elände.

Nu pratas det mycket skit om moderaterna och ändå har dem styrt landet i 8 år.
    Socialdemokraterna kommer att vinna för nu vänder alla sin tilltro till dem.
    Saken är den att dessa två har styrt landet i decenier och lyckats köra landet i botten så - vakna nu
    och se verkligheten för vad det är.

Fortsätter det så här kommer vi att ha det som dem i Spanien och Grekland.
    En förändring krävs och inte massa tomma löften..
    Är ni inte trötta på alla dessa lögner än??? 
    Ja man läser ofta om att det ska skäras ner på åldringsvård, skolor, förskolor osv. Men försök länka till en artikel där det ska sparas på flyktingar, ensamkommande "barn" och dylikt.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-05 14:09:57 följande:

Jodå, man kan vara rasist även om man är invandrare. Varför skulle man inte kunna det?
    Ja ett solklart exempel:

www.aftonbladet.se/nyheter/article17436394.ab

Var det kurder va? Dom är inte kända för att vara toleranta mot svarta.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-05 15:17:11 följande:
    [quote=72133573][quote-nick]nihka skrev 2014-01-05 02:15:23 följande:[/quote-nickå]Ser att Suffering har hunnit avverka ett antal nya nick senaste dygnet och att hen nådde det sedvanliga stadiet där det hätska hatet för vad hen betecknar som "negrer" hann jobba upp sig till nästan full styrka.[/quote] Tror du missade flockledarens fantasi. Där hen lät dig bli gruppvåldtagen av fyra araber. Reaktionerna blev de väntade. Någon anständig kallade tilltaget talibanfasoner medan några andra upprördes över att en "patriot" jämfördes med talibaner. Jag sparade ner flockledarens våldtäktsfantasier och kan inboxa dig dem om du vill. I vart fall tycker jag att du ska vara mycket försiktig med allt personligt, det verkar som flocken är fixerad av dig.
    Om någon är hotfull och fixerad hoppas jag att vederbörande polisanmäls.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-05 21:33:27 följande:
    Främst är det barnen man tänker på här. Det är ju viktigt att de går i skolan och får sina barnvaccinationer mm mm någonstans. De har ju oftast inte valt att komma till Sverige. De vuxnas rättigheter är betydligt mer begränsade som sjukvård som inte kan anstå.

Att den som jobbar svart ska få hjälp av facket handlar inte om att ta in dem i facket utan att driva processer mot arbetsgivare som utnyttjar dessa människors utsatta läge och anställer dem svart. Man vill precis som med sexköpslagen kriminalisera den som betalar för tjänsten och inte den som säljer tjänsten.

Visst kan man resonera som att gör det helvetiskt tufft så åker de självmant, men när det är värre än helvetiskt tufft där man kommer ifrån hjälper det inte. En del blir tvångsutvisade eller eskorterade ut ur landet. Polisen kommer på natten och hämtar hela familjen och på morgonen sprids ryktet i skolan om varför den och den inte är där. Det är väldigt upprivande för alla parter. Det bästa är när myndigheterna kan övertyga personerna om att det är bästa att resa hem. Om de åker frivilligt är det ju dessutom mindre troligt att de återvänder.

Sedan är det inte olagligt att befinna sig i Sverige efter ett utvisningsbeslut. Tycka vad man vill men så ser lagen ut.
    www.expressen.se/gt/hemskickade-tiggare-har-atervant-till-boras/

Jag vet hur det ligger till. Dock hoppas jag innerligt att rumänska tiggare ska förbjudas. Det spelar ingen roll att de åker hem frivilligt. Som en boomerang är de tillbaka efter en månad. Vi fick bara nöjet att betala deras resa hem så de kunde heja lite på släktingarna och sen tillbaks hit och tigga. För första gången hoppas jag på iskyla så dom håller sig borta nu.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-05 22:04:25 följande:

Nja, inte på det sättet som alliansen gör det. "Det ska löna sig att arbeta" innebär att göra det så olönsamt att inte arbeta att man tvingar folk att till varje pris ta vilket arbete som helst. Den typen av retorik använder inte de rödgröna.
    Samma sak med Sd och partierna ännu längre till höger, där talar man om "massinvandring" och svenskfientlighet för att förstärka sina budskap. Eller som Erroll Flynn att "illegala" får sjukvård och tandläkarbesök plus några andra förmåner. Dock undanhåller han att sjukvård och tandvård bara är akuta besök samt att övriga förmåner bara gäller i Malmö stad.

Jag anser att det inte är ett hederligt sätt att debattera.
    Jag har inte undanhållit någonting.
    Och snart inte bara Malmö, fler kommuner kommer ta efter och kasta bort invånarnas pengar.
    Vad menar du med citationstecken runt illegala? Vill du envisas med att kalla dom "papperslösa"?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-05 22:56:00 följande:
    Om det ändå vore så. Kanske för en liten tillfällig klick vilket förstås är bättre än tidigare vilket var noll. Men nej, han har gått precis lika långt och längre förrut. Det kan jag personligen intyga. Kom ihåg att jag är kvinna och det finns ett "extrapaket" bortom standardpåhoppen för det.

Det som är annorlunda den här gången är att jag envist har drivit frågan om hur man kan ställa sig bakom olika uttalanden av vederbörande och framför allt varför i stort sett ingen reagerar från SD-håll. Suffering tyckte jag körde med "orent spel" som försökte "ställa människor mot varandra" och "orsaka splittring" väl invirad i SD-sektgemenskapens mot de egna allförlåtande och ulliga mantel, än mer tydligt visad på avpissat och fria strider men nu ska det säljas ut eller så har man sagt att man står för vad människan spyr ur sig. Har man nolltolerens får man ha det även på fritiden.

Man kan inte hålla med någon om att det är illa när man kallar SDare rasister och sedan vända ett behändigt blint öga till när samma person säger de mest vidriga rasistiska sakerna. Inte om man vill framstå som det minsta trovärdig.

Än så länge är det EN SDare som genom att uttrycka det i tråden fördömt vederbörandes uttalanden.
    Nej jag fördömer inte andras uttalanden. Jag låter varje idiot stå för sina egna uttalanden oavsett sida.
    Att kalla Avpixlat för avpissat är ganska barnsligt. Jag kallar ju inte Expo för Inkompetento tex.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?