sjuttiofemman skrev 2014-04-13 14:08:22 följande:
Hotfull framtoning? Men snälla lilla du, jag kollade på klippet och finner inget hotfullt i det. Du yrar konstant om nån brottslig och mental historia som om du känner honom, det du har läst finns garanterat på avpissat i kommentarsfälten. Du vet inte vad det är för person, du gör en massa antaganden. Det är en person som söker hjälp och blir bemött med rasism. De åsikterna hör inte hemma inom Röda Korset och det är det enda som är relevant i denna historia. Jag förstår att du gärna vill ha rasister lite överallt i samhället för att göra invandrarna så ovälkomna som möjligt, men det fungerar inte på det viset.
Privata organisationer har FULL rätt att välja sina företrädare, precis som facket och politiska partier. Varför ska det vara så svårt att förstå..?! Röda Korsets hemsida blev för övrigt utsatt för en DOD-attack efter denna händelse, återigen ett bevis på att Sd´s hatsvans ska tysta och trycka ner alla som motarbetar rasism och främlingsfientlighet.
Om jag skrev ut mitt namn och stad här så skulle det inte ta en dag innan jag var tvungen att fly. Är det demokrati á la Sd?
Nej, jag känner inte honom. Men domsluten talar sitt tydliga språk. Han är en farlig återfallsförbrytare. Klart att den gamla kvinnan kände sig hotat av honom. Man hör ju verkligen den hotfulla stämningen och tonläget i videon.
Här kan du läsa offentliga handlingar:
http://www.exponerat.info/muslimen-som-filmade-och-avslojade-roda-korsetkvinnan-ar-domd-for-grova-brott/