Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-14 13:37:07 följande:
    Som sagt, det var ingen uthängning. Informationen gick att nå på Facebook och var öppen för alla, till och med om man inte ens hade FB-konto själv. De gjorde inget försök att dölja vare sig sina bilder, sina namn eller sina gärningar. 
    Jag var snabb och följde förloppet på både facebook och avpixlat. De hängdes ut med namn, adress, ålder, skola, uppgifter om föräldrar vilka de var och vad de jobbade med mm, mm, mm och kommetarerna var rent ut sagt vidriga. Nu pratar jag inte om kritiken mot vad de hade gjort utan kommentarerna om deras personer. Det hela var på sedvanlig avpixlatnivå vilket väl säger allt Kräks.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-15 09:48:58 följande:
    Idioterna finns överallt - de "antirasistiska" kommentarsfältsmupparna hänger bara på andra ställen, och eftersom deras okonstruktiva hat ses som bättre och ädlare än "rasisternas" blir de inte lika stigmatiserade. Så enkelt är det. Personligen tycker jag alla näthatare, oavsett politisk hemvist, borde beläggas med internetförbud.

På den tiden Pär Ström hade Genusnytt (en jämställdistisk eller antifeministisk blogg, beroende på vem du frågar - du känner säkert till den) var det tätt mellan de osakliga angreppen från feminister i kommentarsfältet. Det togs för det mesta med jämnmod av bloggaren - han var väl van - men de gånger han ändå invände något verkade konsensus bland opponenterna vara något i stil med "sluta gnälla för helvete, du kränkta vita man". Till och med i morgonsoffor och debattprogram gjorde sig folk lustiga över det. Och då snackar vi inte kritik mot det han sa, utan mot honom som person. Rent pajaseri, alltså.

Som sagt, visst näthat är ädlare och bättre än annat.
    Nämn en antirasistisk sajt som håller samma ton som Avpixlat.

Nej, jag känner inte till mannen eller hans sajt.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-15 13:23:23 följande:
    Att säga att antirasister inte beter sig lika illa som rasister var väl att ta i? Enligt SÄPO är våldsvänstern ett större hot än högerextremismen. Och knivhuggningarna i Kärrtorp var det väl också vänstern som stod för.

Att extremister på båda kanter är extrema och att tonen också är extrem hör väl till, men SD och anhängare påstår ju att de är ett mittenparti.

Man uttalar sig extremt och med en extrem ton på Avpixlat. För mig är det extremister som verkar och frodas där med SDs goda minne.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-15 21:54:55 följande:

Skillnaden är väl att nästan allt som Nazistsidorna skriver är sant till motsatts till vänsterns motsvarigheter. Men att folk sitter där och kommenterar är helt sjukt.
    Jaha. Som exempelvis att förintelsen aldrig ägde rum. Ta dig en titt på exempelvis metapedia för att få insyn i området innan du kommenterar vidare.
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-15 14:13:05 följande:

Men alltså vad ÄR det här?

Vad är detta för sida egentligen?

Moderator (anonym så klart) har plockat bort flera av mina inlägg i denna tråd. Varför?

Bl a skrev jag en post med kritik mot Reinfeldt, och ett inlägg om hur vänsterradikaler griper argument ur luften.
    Varför censureras jag? Är ni alla som inte står till vänster lika styvmoderligt behandlade?

Ja, ett antal personer och särskilt Suffering skulle hålla med dig.

Det är verkligen på tiden att du lär dig skilja på åsiktscensur och att kränkande kommentarer om personer, sk personangrepp plockas bort. Du kallade Reinfeldt för "galning" och en annan inläggskrivare är för "korkad". Håll dig till en saklig debatt så försvinner inte dina inlägg. Om någon skulle skriva att Åkesseon är en "galning" och att du är "korkad" skulle de inläggen också plockas bort om någon anmälde dem. Det har inget att göra med om man står till höger, vänster eller på tvären bara att det verkar vanligare att SDare klagar på att de "censureras" och hur det råder "åsiktsförtryck" här. Det handlar förstås om att dessa personer inte verkar veta var gränsen mellan politisk kritik och rena personangrepp går - vilket också sätter tonen på SD-vänliga sajter som Avpixlat.

Det hat som finns mot SD är naturligtvis inget som andra har klistrat på SD utan vidare utan det är en reaktion på vad SD och SDare gör och säger och hur de säger det de säger.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 13:31:30 följande:
    Då var det dags igen, en aktiv Sd-förtroendevald ventilerar sitt hat mot muslimer och bögar. Ännu en "enstaka" förtroendevald medlem inom Sd som har dessa åsikter.

wp.me/p2oCcR-3ev
    Ja, det är en strid ström av dessa "enstaka rötägg". Undrar om man har en speciell kläckningsstation för att säkra tillgången.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-15 14:17:45 följande:
    Jag tror nog Digge m.fl. har rätt också i att många har svårt för SD eftersom (för) många av deras nätfans är sådana jubelidioter.
    Och några andra SDare som ger sig till känna som sådana stöter iaf inte jag på.

Ibland börjar diskussionen ganska lugnt, men snart kommer kommentarerna som handlar om att hela befolkningar är underlägsna "oss" moraliskt och mentalt.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-15 22:51:23 följande:

Jag läser ju aldrig där, menar du att tex avpixlat skriver att förintelsen aldrig har hänt ?
    Nej, jag menade det jag skrev och det var ett svar på ditt inlägg där du skrev "nästan allt  som Nazistsidorna skriver är sant" vilket jag påstod inte alls stämmer. Om du inte läser på metapedia kanske du ska ta och titta på någon annan nazistvänlig sajt för att se att det är vanligt att nazister hävdar att förintelsen aldrig ägt rum.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-15 21:39:02 följande:

Svenska värderingar känns lite bättre än tex Saudiarabiens. Vad tycker du ?
    Nationalismen uttrycker inte typiska svenska värderingar. Det är ju bara någon bl a SD påstår. Det är ju inte mer sant än "Carlsberg - probably the best lager in the world".
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-15 23:31:25 följande:

Detsamma, tyckte att jag la mig på din nivå
    Jag sa att "Nationalismen uttrycker inte typiska svenska värderingar. Det är ju bara något bl a SD påstår. Det är ju inte mer sant än "Carlsberg - probably the best lager in the world".

Det betyder att nationalism inte uttrycker typiska svenska värderingar iaf inte mer än exempelvis dess motsats som är internationalism. Om man upprepar att "nationalismen uttrycker typiska svenska värderingar"  och därmed gör anspråk på att en nationalistisk syn innehåller fler svenska värderingar än alla andra syner, ja rent utav att nationalism är destillerad svenskhet, så blir det inte mer sant för det. Det är fortfarande bara en åskådning eller en åsikt och reklam för den precis som reklamen för Carlsberg inte är en universal sanning utan reklam. Det är inte en typisk svensk värdering att bekänna sig till en särskild världsåskådning som nationalism. "Den typiska svensken" är inte nationalist. Man kan ha typiskt svenska värderingar (i den mån det finns några sådana eftersom tanken att de finns är nationalistisk i sig) utan att vara nationalist. Det är ju bara SDare som klassar sig själva som "sverigevänliga" och därmed alla andra som "sverigefientliga" som inte struttar runt i riksdagshuset i folkdräkt och knästrumpor.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?