Enter Sandman skrev 2014-03-19 08:21:57 följande:
Alltså vad vet du om IES egentligen?
Det är en skola som är väldigt proffessionellt skött, en skola där man bryr sig om eleverna, alla från mattanterna till ledningen. En skola som uppvisar ett mkt högt kunskap och trivselvärde i en tid då dom flesta andra skolor rasar i undersökningarna.
Den här skolan är mångkulturell, jag skulle tippa på att åtminstone 50% av eleverna har en eller båda föräldrarna som är från ett annat land.
Även personalen som är handplockad från världens alla hörn är i lika hög grad dom från andra länder.
Det här är en internationell skola, vi pratar om.
Att låta eleverna vara beroende av en som tycker illa om dom, som ser dom som andrahandsmänniskor och som vill kasta ut dom ur det här landet, och som har samma känslor för deras familjer.
Att låta eleverna vara tvungna att konfronteras med ett sånt hat varje dag och dessutom i beroendeställning för kunskap och för betyg, Och du ska veta att nu pratar vi om mycket ambitiösa elever.
Det vore rakt av olämpligt och elakt mot eleverna.
Skulle jag som ateist vara lämplig som präst.
Skulle en körkortslös vara lämplig som taxichaufför.
Skulle en pedofil vara lämplig som förskolelärare.
Skulle en aktiv alkoholist vara lämplig som vårdare på ett hbthem för ungdomar med drogproblem.
Skulle en Hells Angelsmedlem vara lämplig som hovrättsdomare.
Om du svarar ja på dom frågorna anser jag att du saknar omdöme.
Om du svarar nej, anser jag att du är en hycklare.
Det här handlar inte om en sd.s rätt att få sprida sitt hat och propaganda fritt till elever.
Det handlar om elevers rätt att få vistas i en skolmiljö som är fritt från sånt och där all personal delar dom värderingar vi har satt upp för vårt skolväsen.
Precis!
Och dessutom handlar det om en inhyrd lärarvik från ett personaluthyrningsföretag.
Så typiskt att okunniga sd-kramare och sd-aktivister börjar jämra sig om att hen fått sparken, jag tror nog att han har kvar sin anställning på det företag som hade det dåliga omdömet att anställa honom.
Det vore en annan sak om det rörde sig om en tillsvidareanställd lärare i en kommunal skola. tanken är intressant - skulle man som förälder acceptera att ens barn undervisas av en rasist. kanske, åtminstone så länge hen nöjer sig med att rassa utanför skolan, men jag tror att jag skulle låta mina barn få byta skola.
Annars är ju detta ytterligare ett exempel på att lärarutbildningen måste hålla låg kvalitet, sverigedemokrater utmärks ju inte precis av tankeskärpa. Undrar om han fick fösas genom utbildningen för att få godkänt.