Enter Sandman skrev 2014-03-15 07:56:53 följande:
Exakt, en mardröm.
Och med tanke på vilka föredömen och vilka som dom frotterar sig med, så kan bara nån som är helt blind av sina skygglappar fortfarande kalla dom här för ett mittenparti, det är ju skrattretande.
Dom är fascister och det samhälle vi skulle få med dom vid makten vore inget mindre än en mardröm.
Det som är skrämmande är att dom lyckats lura i så många människor vilka hyvens gossar och tjejer dom är.
Häromdagen hörde jag en äldre kvinna som trodde dom värnade om pensionärerna, hon hade inte läst partiprogrammet, men det hade Åkesson ju sagt och ingen brydde sig om dom tyckte hon, så då måste det vara sant då.
Ridå.
Ditt citat är sååå skruvat så det är helt sanslöst, undrar om personen själv är så verklighetsfrånvänd att hen tror på det själv.
Deras sk. jämställdhetssatsning är ett skämt, deras syn på kvinnor och män skiljer sig även den från alla andra partier.
Här kan man höra en interjuv med deras talesman för jämställdhet där han berättar hur kvinnor och män är, okunnighet skall vara ditt namn typ.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...Märkligt. Så det var partiets talesperson i jämställdhetsfrågor. Det han sa skulle ha kunnat vara ett inlägg skrivet på FL av till exempel Fagerlund.
Tekniken är exakt densamma - först målar men upp en bild av hur andra resonerar och därefter förklarar man att så tycker inte SD.
De andra partierna driver frågor som könsneutrala toaletter och att alla ska göra allt på exakt samma sätt.
Ja herregud. Skulle gossorkestern SD få bestämma skulle väl vi här hemma behöva installera en toalett till - inte för att jag någonsin tänkt på den som könsneutral - men de facto är den ju just detta: Hela vår familj, inklusive katten, uträttar sina behov där.
Hmm, SD tycks allt mer fastna i en svensk variant av kvinnoskräck. Rör inte vår toa, vill jag säga till Åkessons gossorkester - vi har inget behov av könsseparerade toaletter här hemma - inte ens plats för fler än en toalett..