Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-09-04 19:16:56 följande:
    Vart står regeln att man inte får länka till avpixlat?
    Skulle en länk från annat håll med samma artikel vara mer ok? Haha....nu blev det lite löjligt...:)

• realist14
    FDFMGA skrev 2014-09-06 10:28:08 följande:
    Det finns ju redan en tråd med exakt samma tema där du just tar upp den hemska omständigheten att media hemlighåller det fasansfulla som håller på att skeSkrattande

Mycket av uppståndelsen i toksekten kan nog iofs direkt relateras till anhängarnas synapskopplingar och då oavsett om de har upptäckt att de förfärliga brottsliga vänsterextremisterna Mona Sahlin och Robert Aschberg jobbar för Expo eller att Isis delar ut flygblad på Södermalm.

www.familjeliv.se/forum/thread/73921664-isis-delar-ut-flygblad-utanfor-stora-mosken-pa-sodermalm
    Ja fyyy vad det överdrivs hörru...inte är det någon fara....det blir mer och mer sådant i samhället men näeh...ingen faaara...det händer ju absolut inget i de länder där detta är mer utbrett så varför ska vi oroa oss...ehhh.

• realist14
    Gert skrev 2014-09-06 10:54:22 följande:
    Sverige har redan haft ett islamistiskt terrorattentat, men eftersom inga oskyldiga dog i det attentatet har folk glömt bort det. Men om Sverige skulle få ett liknande islamistiskt terrorattentat som London, Madrid och New York fick, då kommer nog några delar ut av PK-sekten vakna upp ur djupsömnen. Synd bara att det måste gå så långt för det sovande folket att vakna upp.
    Tror du????
    ETT liknande säger du...pk-folket kommer svara:
    Ja men det är ju eeeeen gång...kommer inte hända igen.....varför skulle det....
    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

• realist14
    Gert skrev 2014-09-06 10:59:44 följande:
    Långt ifrån alla kommer vakna upp. Men några kommer vakna upp, det är vad jag tror. Dock kommer massmedia göra sitt yttersta för att sjunga godnattsagor så att det väckta folket ska somna om igen. 
    Ja vaknar man inte förrän det är för sent är det väl ett rejält lyckokast om man lyckas somna om igen :-/
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-09-06 11:07:16 följande:
    Glöm inte att det i särklass dödligaste terrordåd som inträffat i vår närhet utfördes av en person som trodde sig försvara sitt land mot islam och mot landsförrädare.
    Ja men då så...hade folk dött där så hade det ju varit en rejäl tröst för de anhöriga.
    Eh...
  • realist14
    Bejje skrev 2014-09-07 02:29:55 följande:
    Här i Sverige belönas terrorister. De som åker iväg och krigar i t.ex. syrien och skapar terror, dom får sedan komma hem till Sverige och fortsätta åtnjuta vår välfärd. Varför Sverige i sätter lagar mot det övergår mitt förstånd. Andra länder har redan gjort det, men av någon anledning tycker inte Sverige att det ska anses kriminellt att åka iväg och mörda folk i islams namn och de är sedan så varmt välkomna tillbaka. 

Istället borde vi sätta lagar som säger att åker man iväg på en krigsresa så förlorar man sitt svenska medborgarskap och bli hemskickad.
    Näe fy på dig, vi ska vara humaaaana  
  • realist14
    Bejje skrev 2014-09-07 02:37:07 följande:
    Jag har länge undrat varför muslimerna som avskyr sättet som vi i Sverige och många andra länder lever i och som vill ändra vårt sätt att leva, inte helt enkelt flyttar till ett muslimsk land så att de kan få leva i lugn och ro med sina sharia lagar osv?

Varför ska de bo i ett land som inte vill ha deras levnadssätt och försöka ändra på oss istället? Låter som ett mycket krångligt sätt att leva istället för att bara bo där samhället redan är som man vill ha det.

Dock har jag ju sett ett flertal videos på extrema muslimer som förklarar att deras livsmål är att flytta till så många länder som möjligt och föda så många barn som möjligt för att sedan på lång sikt konvertera länderna till islamska samhällen.

Själv tror jag också på att det är anledningen, för som sagt, varför skulle de annars kämpa så hårt istället för att bara bo där allt är som de vill ha det?
    Verkar som de har all lugn och ro även här om jag ska vara ärlig..kan IS-anhängare stå och dela ut flygblad så kan alla vara lugna i den humana stormakten sverige.
  • realist14
    Quintus Zebra skrev 2014-09-09 18:50:53 följande:
    Ja, tanken att "invandrare" ska vara tacksamma och därmed måste sköta sig bättre än andra är ju tyvärr rätt utbredd.

Vad gäller vår gamla debatt, så tycker jag ju att jag är konsekvent också.
     Solig
    Det är lagligt att ha torgmöte eller dela ut flygblad, så länge det man säger eller skriver inte bryter mot lagen.
    MEN det finns ingen artighetslag som kräver att man på allmän plats ska acceptera att vilket budskap som helst framförs utan att motsägas.
    Jag anser ju att rätten att protestera är minst lika viktig som rätten att få ha torgmöten eller att få sprida politiska budskap.
    Och lagstiftarna håller ju hittills med mig, vad det verkar.

Man har i Sverige all rätt att störa torgmöten, och störa flygbladsutdelare, man har dock inte rätt att förstöra torgmöten eller att förstöra folks möjligheter att sprida sitt budskap.

Det är en tydlig skillnad, men i praktiken kan det vara svårt att exakt veta var gränsen går.
    Artighetslag finns nog inte heller i muslimska länder tes men jag är hyfsat överygad om att kvinnliga ditresande tar seden dit de kommer och klä på sig, de är knappst på beachen i bikini bara för att det inte finns artighetslagar. Knappast ens utan att respektera klädkoden för att besöka heliga platser osv....

Tacksam och sköta sig...tja du ber väl dina kids att sköta sig om ni är på middag hos någon eller hur, tex...vad är skillnaden?

• realist14
    Gert skrev 2014-09-13 11:54:50 följande:
    När Stefan Löfven knuffar bort politiska motståndare som han gjorde mot Annie Nööf tyder det på att han har aggressionsproblem.
    Men herregud...han föste bort hennes arm för att hon var väldigt påstridig och promt skulle ha sin vilja fram, knappast något som går att beskriva på det sätt du nyss gjorde....vilket skulle kunna få en person som inte sett debatten att tro att hon rasade i golvet av en hård knuff mot kroppen eller liknande.

Lite överdrivet.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?