Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

De flesta som är hyfsat uppdaterade i nyhetsflödet VET att det inte riktigt är som i vårt land överallt......så varför i H ska vissa sitta här och låtsas. Eller vet ni inte på riktigt?? Läs på för 17 isåfall.

www.dn.se/nyheter/varlden/systematiskt-vald-mot-kvinnor/

• realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-10 19:50:19 följande:
    Utlänningar på tjänsteresa i Sverige gör detsamma. Jag har de senaste tre åren tagit emot delegationer från Kambodja, Korea, Indonesien, Turkiet, Tyskland, Spanien och England. Samtliga väl pålästa på traditioner och historia för att kunna agera korrekt och konversera.

I EU är f.ö. svenskar kända som nitlotter vid middagsplaceringar. Ingen vill sitta med svenskar då vi generellt sett saknar allmänbildning och därför anses vansinnigt tråkiga.
    Fast jag menade inte att det var fel, tvärtom. Jag menade att det blev fel när det blev samma visa omvänt, dvs i det egna landet.
  • realist14
    Velouria skrev 2014-08-10 19:50:24 följande:
    Sedan är min fråga vad din utgångspunkt är gällande artikeln: tycka synd om eller hat?
    Vad tror du om både ock.
  • realist14
    Velouria skrev 2014-08-10 19:49:16 följande:
    Så vad vill du ha för svar på den länken du la upp? Att det har väl inte Sverige med att göra hur folk har det i sina hemländer?
    Nej men diskussionen handlade om vilka som kommer hit och vad de har med sig i bagaget. Kommer sådana män som beskrevs i artikeln så blir det kanske inte så kul för kvinnor.
  • realist14
    Velouria skrev 2014-08-10 20:20:30 följande:
    Va?
    Tycker givetvis synd om kvinnorna, känner mig inte spontant så positivt inställd till männen. Både ock alltså
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-10 20:21:33 följande:
    Jag förstod att du försökte påstå det. Jag menar att det är fel. Våra gäster kommer och är pålästa. På vilket sätt möter de inte Sverige menar du?
    Inget fel på gästerna, menade att svenskar ofta har lättare att anpassa sig till andra, men fortsätter med det även här, inte så att de förväntar sig att nästa mäte ska bli mer svenskt än det första, bara för att man bytt värdland.
    Har inget med de som kommer att göra.
  • realist14
    Velouria skrev 2014-08-10 20:25:44 följande:
    Men det vet vi ju inte alltid vilka det är som kommer hit. Varför ska vi alltid utgå ifrån att det är just dessa våldspersoner som kommer hit?
    Nej just det.

Man  VET INTE.

Du tycker inte att man ska ha iallafall lite koll då, fram tills dess att man VET.
    Eller ska man chansa bara, tjohej, kvinnorna på gatorna får väl lära sig kuta....stadsfinansierade gympaskor till alla kvinnor, kan det vara ett bra vallöfte? Ska tipsa något parti kanske. :-/
  • realist14
    Velouria skrev 2014-08-10 20:27:19 följande:

I Sverige har vi som regel att vi hellre friar än fäller. Och så brukar man ju säga att man är oskyldig tills motsatsen bevisats. Så varför ska vi utgå från att majoriteten av befolkningen är våldspersoner och att det är enbart just dessa som kommer till Sverige för att sedan se på dem med hat när man möter dem på stan?

Just det, men om motsasten i det fallet innebär att en kvinna ska behöva våldtas innan man VET, så kanske det inte är en sååå himla bra grundregel i det fallet.

Hata behöver man inte, men man kanske ska ha lite koll.

• realist14
    Velouria skrev 2014-08-10 20:41:19 följande:
    Just det. Man vet inte. Varför ska man då utgå från att man vet att alla (män?) som kommer hit är våldspersoner? Hur ska man ha den kollen som du föreslår?
    Om du är kvinna borde du vara lite orolig iallafall, snarare än att det med alla medel ska försvaras?
    Nej jag vet inte hur kontrollen ska se ut eller hur man ska göra, så här på rak arm,  men att släppa dem fria att gå på gatorna här tills dess att man VET verkar vara en j-igt dålig ide, iallafall i min värld. Men du kanske inte bryr dig för egen del eller vännernas? Lite svinn får man räkna med typ, huvudsaken man inte ställer kraaav på de som kommer?

• realist14
    themia skrev 2014-08-10 20:41:58 följande:
    Du har som vanligt väldigt svårt att tala ur skägget. Insinuanta antydningar och halvkvädna visor, för att slippa så för något klart.
    Vad är det du försöker påstå egentligen?
    Eh, förstod du inte det.
    Att det helt enkelt kan innebära stora risker för kvinnor om dessa män vandrar på våra gator, stod inte det klart.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?