Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-08-10 20:44:03 följande:
    Men du utgår ju hela tiden från att kvinnan kommer att våldtas. Jag kan inte se det på det sättet för jag anser att det är för långsökt. Skrev det nånstans förut att det är lika rimligt att anta att man bara importerar våldtäktsmän som att säga att alla som föder pojkar bidrar till våldtäkter. Det är aningens att dra alla över en kam och det är inte rimligt.
    Ja men det är en viss skillnad på att bara födas och råka ha en snopp.

Jämfört med att ha levt årlångt i krig och systematiskt våldfört sig på kvinnor och- kan man kanske anta- är rätt sabbad i psyket och har rätt låg empati om ens någon.

Hur kan det vara oklart??

• realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-10 20:52:12 följande:
    Självklart måste man ge människor en chans, innan man dömer dom.
    Om inte så skulle vi ju behöva hålla alla män bakom lås och bom.
    Det går inte att på något sätt säga vilken man som kommer att förgripa sig eller på annat sätt göra illa en kvinna eller en annan man.
    Med din logik ska då alla män hållas borta från kvinnor?
    Jag förstår inte ens hur det skulle gå till?

För du är väl inte så inbilsk att du tror att svenska män på något sätt beter sig bättre än andra män gör?
    I så fall är du sorgligt fel ute.
    Jag vet som sagt inte heller HUR. Jag får bara en, vad jag tycker iallafall, normal oroskänsla när jag tänker på det.
    Är lite fundersam över hur mycket av din egna oro, som borde finnas där, såvida du inte är man iofs....som ska undertryckas pga att vi är inne på ett sk känsligt ämne nu.

Nej det går inte att säga vilken man...eller så gör det de!!!
    Kan tänka mig att ett gäng psykologer och proffs på det kan komma en god bit iallafall...att man gör NÅGOT, och inte bara släpper ut dem på gatorna och så får befolkningen agera måltavla , är det ok tycker du?

Att blanda in "alla" män blev ju lite ot..............

• realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-11 07:53:21 följande:
    Men majoriteten av våldtäktsmän är ju svenska män. Hur ska vi undvika att "släppa dem lösa på gatorna" då?
    Så bara för att det finns svenska män så kan vi plussa på med hur många som helst av de andra, också ?
    Bra tänkt där.

• realist14
    Velouria skrev 2014-08-11 08:19:32 följande:
    Klart att om man jämför just en person som bara har snopp med en person som är sabbad i psyket och som har våldfört sig på kvinnor systematiskt. Nu gör du plötsligt individuella jämförelser medan du tidigare gjorde kollektiva bedömningar. Men orimligheten kvarstår. Att det är orimligt att mena att man är för våldtäkt om man släpper in flyktingar. Lika orimligt som att påstå att alla som föder pojkar är för våldtäkt. Och det går inte att säga att flyktingar är empatistörda våldsverkare som systematiskt har våldfört sig på kvinnor och utgå från den bilden och stämpla alla människor som ser ut som flyktingar utefter den bilden för att också sen behandla dem därefter.

Ser du orimligheten i detta?

Nej nu pratade vi om män-iskor som kommer från de områden där sådant är väldigt utbrett. Där man kan anta att det finns en stor risk. De som har varit soldater, inte fredliga bönder och/eller arbetare. och givetvis inte flyktingar generellt. Hur fick du det till något sådant? Nu tappade du tråden.

Det är inte orimligt att tänka sig att samhället har lite koll där, och inte bara utgår från att alla som kommer är små fredliga lamm som inte gör någon förnär.

• realist14
    Velouria skrev 2014-08-11 08:37:28 följande:
    Man plussar på genom att föda barn också. Svenska barn.

Fast ditt svar löser inte frågan som ställdes av debattören du citerade. Det är faktiskt en fråga som är värd att besvaras. Borde inte du ha samma resonemang om svenska män också eftersom det ju finns bevisat att det finns många svenska våldsverkare och att de flesta varit män? Borde man då inte låsa in alla pojkar som föds tills man gjort en kontroll som visat att de aldrig kommer att våldföra sig på någon och att man då kan släppa ut dem?

Jag ställer frågan också med utgångspunkt att sverigedemokrater vill ta hårdare tag i brottslighet.
    Ja om man hårddrar allt så är alla människor oavsett kön potentiella våldsverkare. Men då hamnar man utanför ämnet så rejält att det blir irrelevant.
    Vad ska vi i de utmarkerna att göra med diskussionen??

• realist14
    Velouria skrev 2014-08-11 08:24:38 följande:

Jag

Vilka ska jag som kvinna vara rädd för och vilka ska man inte låta röra sig fria på gatorna tills man vet? Och tills man vet vad?

Vad för krav menar du och på vilka? Och vad har din fråga om krav med att låta folk gå fria på gatan att göra?
    Tror du vet vad jag menar, och frågan vilka besvaras tex av att läsa artikeln. Vilker du nog också vet.

• realist14
    Velouria skrev 2014-08-11 08:46:38 följande:
    Du är lite för abstrakt ser jag. Och det blir ingen bra politik om sverigedemokrater ska utforma sin politik och människosyn genom ett antal antaganden, dvs "tänk om...tänk om..." och växelvis komma med högst individuella samt extremfall til exempel och kollektiva bedömningar som baseras på dessa individuella exempel som nästan alltid är extremfall. Det blir aldrig någon bra politik. Och när sådana påståenden omsätts till handling så kommer väldigt många människor att råka illa ut.

En fråga: är du för rättssäkerheten som vi har i Sverige?
    Abstrakt, hur och i vilken kommentar då?

Självklart är rättssäkerheten viktig.
  • realist14
    nihka skrev 2014-08-11 17:57:57 följande:
    Jepp. Man bör se till att rösta på det parti som vill utvisa alla människor med penis - för det är väl det som förenar alla våldtäksmän.
    Varför raljera om det???
    Det är ett problem som kan drabba vem som helst. Antingen är du beredd på det med en axelryckning eller så har du huvudet rejält nerstoppat i sanden för att det har gått så långt att n´¨man inte ens får visa oro utan att känna sig rasistisk eller utpekande av en grupp....trms trams och åter trams. Och sorgligt mitt i allt.

• realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-11 19:28:39 följande:
    Men det finns ju stödinsatser med exv kuratorer i flyktingmottagningen. Vad vill du ha?

En politiker skulle få tänka igenom det där ett par veckor för att komma på ett bra sätt, så att hosta upp något här på en minut är lite knepigt.

Men jag drar till med inledande samtal med psykologer, som förhoppningsvis har komptetens nog att kunna se igenom och urskilja.

Samt rejält med personal på asylboenden som har koll, dvs inte bara de som servar.
    Tror inte samhället har koll på alla små enskilda entrepenörers boenden och att slänga in folk och sedan låta dem härja fritt i det lilla samhället de placerats i, utan att någon har koll och utan att någon har talat om reglerna, skapar bara onödiga motsättningar i samhället när något händer, vilket det såklart gör.

Hörde ett skräckexempel senast i veckan där det inte tagit mer än någon vecka innan allt gått över styr och boende i staden fått nog. Vilket såklart debatterades i pressen, av de som inte bodde nära som vanligt, och bekrevs som...ja vad tror du...rasiiiism.

Blir så trött.

• realist14
    nihka skrev 2014-08-11 19:56:30 följande:
    Om du upplever mig som bättre än dig och somliga andra för de värderingar jag ger uttryck för i mina resonemang så får det inte mig att känna mig på något särskilt sätt. Jag tycker som jag gör oberoende av vad du tycker om det.
    Problemet generellt, alltså det var inte bara riktat till dig givetvis, är inte åt det hållet utan det motsatta.

Det är pk-ligan som anser sig själva så goda och lever lite med motståndarsidan som värddjur...där de klamarar sig fast och skriker- seee vad bra JAAAG är.

Och jag är hyfsat övertygad om att hade vi haft samma problem och samma antal invandrare, men från de nordiska länderna. SÅ hade de som är irriterade fortsatt varit irriterade- samma problem som sagt, men motståndarsidan som så maniskt ska försvara allt utan undantag, hade inte kunna behålla sina argument.

DET är väldigt intressant.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?