Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-01-10 20:31:37 följande:
    Fast var ska vi dra gränsen?

www.dn.se/ledare/signerat/papperslosa-migrati.../
    Personligen drar den den före Mikaela Hagans gräns. Jag tycker det räcker med de insatser med skola och vård barnen får nu och att man varken ska öka eller minska.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-10 20:57:18 följande:
    Det håller jag med om. Om allt ska bli fredade zoner i princip kan folk strunta i att söka asyl och göra lite som dom vill.

Jag tror inte att det är så många som vill gå så långt. Inte ens DNs ledarskribent. DN beskylls ju annars ofta från SD-håll för att vara "PK".
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-10 21:18:52 följande:
    Men hjälp. :s Fortsätt då för all del, fortsätt måla dig själv med den fula penseln vid namn "alla åsikter utom mina är fula och onormala".

Ja jag vidhåller: Sluta försöka tysta debatten, för det är dödfött.
    Låt trådarna vara ifred, ingen, och jag menar ingen, vill läsa dina och effemineras andefattiga poster i trådar av det här slaget.
    Vi kan väl göra upp så här: du skriver vad du vill och jag skriver vad jag vill och så får du tillåtelse av mig att inte läsa det du inte gillar.Cool
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-10 21:28:56 följande:
    Bara om du inte går till moderatorvännerna när DU får läsa något inte DU gillar.

Bra att vi har en deal

Något som slår mig om denna tråd är att en stor majoritet av de avreggade nicken hör till så kallade "sverigevänner". Det tycks vara så att man inte klarar av att rätta sig efter några enkla ground rules som man godkänner när man reggar sig. Det står ALLA fritt att anmäla övertramp av forumreglerna och FL beslutar vilka inlägg som plockas bort. Detta har du och några till här oerhört svårt att greppa eller acceptera. Detta haveristbeteende och tendesen att sedan skylla konsekvenserna av sina egna tillkortakommanden gällande sitt beteende på nätet på andra är väldigt omoget.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-10 21:26:39 följande:
    Jag konstaterar bara att det fuskas och lägger in en länk om att 60.000 svenska pass "försvann" 2013. Det är du själv som börjar tala om att anledningen är att det är för att ta sig in i Sverige. Visst, det begriper väl jag också. Men fusket har fler dimensioner än så vilket jag påpekar inlägget du svarat på 

Sen påstod jag inte att du har den ena eller andra åsikten om terrorism, jag ifrågasatte din åsikt, vilket inte är samma sak som ett påstående och OM det är så att du har denna åsikt att du i så fall är ganska ensam om den utanför vissa kretsar.

Koppla inte ihop mig med något som har med nazism att göra i fortsättningen. Det är en ideologi som stått Islam nära då de har samarbetat på flera plan. Skillnaden mellan de två ideologierna är i princip endast att nazismen mer eller mindre är död medan Isalm växer och med mål att islamisera hela världen. Där har du något att på allvar oroa dig för.
    Jepp, för att vi pratade om flyktingar och påstått fusk av flyktingar. Om du vill byta ämne medan andra inte gör det får du ju låta bli att blanda ihop ämnena. Precis som man inte ska blanda ihop vädret på TV:n och vädret på uteplatsen.

Vilken åsikt exakt var det du ifrågasatte som du ansåg föranledde din skrivning rörande  "OM det är så att du har denna åsikt att du i så fall är ganska ensam om den utanför vissa kretsar"? 

Är det OK att jag också bara frågar om du har en viss åsikt *drar en ur luften* och sedan talar om att OM det är så att du har denna åsikt att du i så fall är ganska ensam om den utanför nazistkretsar?  Jag menar det är ju inte alls samma sak som ett påstående. När man tänker efter riktigt noga är det inte ens ett insinuerande Flört

Nazismen lever - tyvärr.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-01-11 09:11:59 följande:

Det håller jag med om, vi är ett neutralt land och ska inte delta i krig så tillvida det inte är i fredsbevarande syfte.

Jag kan också tänka så, men samtidigt om vi hade haft en en sådan lagstiftning, om man drar det till sin spets, så skulle det ha inneburit att svenskar som gled över gränsen för att hjälpa norskarna under tyska ockupationen skulle ha räknats som brottslingar rent juridiskt, svenskar skulle inte kunna bli legosoldater och svenskar med dubbla medborgarskap skulle inte kunna slåss för sitt andra land.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-11 00:15:38 följande:
    6000 röstade på NZ i valet 2006. De få som är kvar dör långsamt sotdöden får vi hoppas. Växa lär de emellertid inte. Kärnan består av något hundratal.
    Däremot har vi över 500.000 personer som bekänner sig till Islam och enligt Säpo minst 200 våldsbejakande islamister med träning i krig och stor förmåga vad gäller tillgång till de vapen och sprängmedel de kan tänkas behöva.  (enligt Säpo).
    .
    Dina hemmakokta prognoser om att nazism inte kommer att fortsätta växa är lika mycket en åsikt som att islam i sig är ett hot. Det finns INGA nazister med hyggliga åsikter för då skulle de inte vara nazister så här utgör varje individ ett potentiellt hot. Däremot finns mycket GOTT om fredliga muslimer. De ska inte buntas ihop med islamistiska extremister och terrorister lika lite som att alla kristna ska buntas ihop med kristna terrorister som utför aktioner och avrättar abortläkare.

Så länge muslimer håller sig till svensk lag har de all rätt att utöva sin religion eller avstå från att aktivt utöva den. Det är det också en hel del som gör.

SÄPOs har identifierat ett antal säkerhetsrisker utan att peka finger så som du gör och så som andra SD-are ofta gör åt hela det muslimska kollektivet som inte ens är ett kollektiv.

http://www.sakerhetspolisen.se/publicerat/nyhetsarkiv/nyheter/sakerhetspolisenspresseminariumomvaldsbejakandeextremism16december.5.1dd13e2b142e3ee8d2680000.html
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-01-11 13:55:13 följande:

Hm jo du har en poäng i det..men om man har ett system om att underrätta staten om att man åker iväg för att kriga och varför så borde det väl inte vara ett problem? Så har Sverige ryggen fri mot dessa människor som utför brottsliga krigshandlingar? Det är sannolikt inte många som gör detta men det fåtalet borde kunna straffas ändå.
    Då kommer nästa fråga: Vad är "att kriga"? De som hjälper till med logistiken vid fronten, krigar de, deltar de i kriget eller ingetdera?

Jag ser bara hur det är svårt att göra det olagligt för människor att delta i krig i andra länder. Om man vill begränsa kan man instället för att förbjuda lägga hinder genom att exempelvis begränsa den hjälp man får av svenska staten om det sas kör i hop sig genom att hävda att medborgaren frivilligt försatt sig i en situation som den inte kan vänta sig att Sverige ska hjälpa dem med fullt ut. Man kan styra människor med perifira lagar och förordningar att själva besluta åt det håll man som myndighet vill. Många av våra lagar bygger på det snarare än att vi går på vad vi vill komma åt med ett direkt förbud.

Ofta tycker jag SDs och SDares förslag går ut på att just förbjuda hit och dit och sedan tro att problemet är ur världen och om det ändå fortsätter så förbjuder vi lite till och ökar straffsatsen. Jag tror inte att det alltid är en så konstruktiv väg att gå.
  • nihka
    Digestive skrev 2014-01-11 14:19:24 följande:
    Får lov att påminna vederbörande om att det understrukna även gäller för rasister. Solig Det finns några utstickande grupper som får ha sina åsikter, känslor samt verksamheter under samhällets offentliga radar, på grund utav svenskens allmänna hat mot dem - nazister, rasister och pedofiler. Sett till svenskens hat så får dessa grupper i stort sett dela samma garderob!

Majoriteten kvinnor och män tackar nej till dessa grupper. Majoriteten arbetsgivare tackar nej till dessa grupper. Majoriteten svenskar tackar nej till dessa grupper. Svensken tvingar in dessa grupper i garderober. Jämför med nämnda islam, eller varför inte med somalier, och syna det verkliga samt svenska hatet i landet. Kyss

Nazister och rasister och pedofiler vet förstås att det förhåller sig så, men inbillar sig ofta att de inte är nazister, rasister och pedofiler utan bara är vanliga människor som spelar vit makt-musik, tycker "negrer" är som "slöa apor" och menar att det var Lolita som förförde dem.
  • nihka
    Miss Behave skrev 2014-01-13 17:13:02 följande:

Det jag inte förstår dock är att de som är mer slipade inte ens försökter tillrättavisa hetsporrarna, men jag antar de är rädda att mista sina genuina väljare.
    Det börjar så smått att hända även här, men tolerensen för rasism är hög både här bland SDare och inom SD. Mycket få säger ifrån. Antingen beror det på att man sympatiserar med de rasistiska inläggen åtminstone i någon månm eller så anser man att ändamålet helgar medlen och vill omhuda ALLA väljare, även rasisterna, så här före valet.

Efter valet börjar väl massutrensningarna eller så får man återigen rucka på sin "nolltolerens mot rasism" och belöna sina uteslutna medlemmar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?