Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-01-06 10:45:46 följande:
    Det är aldrig roligt när folk dör. Dock kanske Sverige har ett visst ansvar som lovar PUT till alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner). Folk ser sin chans och försöker ta sig hit. På alla sätt.

Fast Sverige lovar inte PUT till alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner). Är du felinformerad eller är detta ett medvetet försök att misleda andra människor till att tro att det förhåller sig så?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 10:51:36 följande:
    Jag tycker att det är väldigt ironiskt att Martin Fredriksson som är med i researchgruppen (AFA) är dömd för misshandel med järnrör. Och mordhot, mordbrand, brott mot knivlagen och andra diverse misshandlar. Men det har man tydligen överseende med. Han tycker ju "rätt".
    Så istället för att gotta sig åt järnrörsgänget som vissa gör här, dvs 2 Sverigedemokrater lyfte upp varsitt järnrör kanske vi kan hänvisa till AFA-Martin istället som faktiskt slagit någon upprepade gånger i huvudet med ett järnrör och dömts för det?
    Eller kongolesen Doudou som återfinns under 15 avsnitt i belastningsregistret och som mördade en tonåring och en kvinna med ett järnrör. Någon av dessa 2 stjärnor borde få ta över stafettpinnen med "järnrörsskandalen" nu.
    Expressens "Avpixling" ledde bara till fördömanden från både svenska och utländska tidningar.
    Jaså det var det enda som hände. Två sverigedemokrater lyfte upp varsitt järnrör. Så oskyldigt du får det att låta. Nu handlar det inte om några "vanliga" människor utan järnrörsgänget var företrädare för SDs politiska topp och handlingarnas bakomliggande uppsåt bedöms utifrån det plus hela lögnhärvan och att partiet fortsätter att hålla dem om ryggen.

Jag har inte överseende med NÅGON som begår brottslliga handlingar, men när man diskuterar i trådar som har som rubrik "Varför hatar folk SD?" är det relevant att ta upp vad SDare har gjort och sagt som gör partiet hatat.

Det Expressen gjorde var fel, men eftersom det är gjort har jag kommenterat eftereffekter och säkert är det någon som har tänkt tanken att det jag säger anonymt kanske inte kommer förbli anonymt och att någon tänker sig för en extra gång innan den trycker på skicka.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 11:29:05 följande:
    Nu kändes det inte som att vi alls pratade om samma sak.
    Ordet rasist är så uttjatat att det inte betyder något längre. Folk blir kallade rasister på de mest lösa grunder. Och jag skiter som sagt i vad folk säger. Det får stå för dem själva.

Hahaha. Nej, du skiter inte alls i vad andra säger. Tvärtom försvarar du rasism lightuttalanden från en person och tycker det går under "Folk blir kallade rasister på de mest lösa grunder" och sedan när jag lyfter fram flagrant rasism från samma person så låter du det bara passera. Fast det gör inte jag Glad
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 11:33:49 följande:
    Hur tror du kommentarsfälten ser ut på vänstervridna sidor? Finns facebooksidor med vänsterhat som skulle få den mest härdade avpixlatläsaren att rodna. Kommer vi få se en uthängning av dessa näthatare också tror du? Tveksamt va?
    Som jag redan sagt svar på samma kloakretorik. Eftersom Expressen gjorde fel så tror jag inte att de eller någon annan ger sig på samma trick utan en uppluckring av lagen.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 10:23:57 följande:
    www.expressen.se/gt/hemskickade-tiggare-har-a.../

Jag vet hur det ligger till. Dock hoppas jag innerligt att rumänska tiggare ska förbjudas. Det spelar ingen roll att de åker hem frivilligt. Som en boomerang är de tillbaka efter en månad. Vi fick bara nöjet att betala deras resa hem så de kunde heja lite på släktingarna och sen tillbaks hit och tigga. För första gången hoppas jag på iskyla så dom håller sig borta nu.

Är det inte lika bra att löpa linan ut och förbjuda fattigdom? Så länge det finns fattiga människor oavsett nationalitet så kommer de att försöka överleva. Det hade du säkert också gjort.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 11:39:35 följande:
    Trots att det inte råder någon väpnad konflikt i landet ska alla invandrare från Eritrea som anses ha skyddsskäl få automatisk flyktingstatus. Det har en byråkrat på Migrationsverket, rättschefen Fredrik Beijer, beslutat.

www.svd.se/nyheter/inrikes/starkt-skydd-for-e...

Somalier har vi tagit emot 52% av alla som lyckats ta sig till Europa trots att vi utgör 2% av Europas befolkning.
    Och att Sverige som enda land i världen ger PUT till ALLA syrier som tar sig hit har du nog inte missat?

www.svt.se/nyheter/sverige/alla-syrier-far-pe...
    Och fler inlägg.

Precis. Sverige lovar inte PUT till "alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner)". Min fråga kvarstår. Är du felinformerad eller är detta ett medvetet försök att misleda andra människor till att tro att det förhåller sig så?

Jag följer migrationsverkets beslut ganska nära.

Nu är "alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner)" inte det samma som alla syrier, alla eritrianer som som anses ha skyddsskäl och många somalier.

Varför försöker du vilseleda med sådan svepande falska sanningar bara för att DU verkar tycka att det är för generöst?  
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:10:13 följande:
    Vart försvarar jag rasism? Det känns som att du börjar tappa fotfästet i din kamp mot rasism och rasisterna.
    När jag talar om att folk blir kallade rasister så menar jag politiker som gjort vanliga standarduttalanden om invandring och fått löpa gatlopp. Eller C-politikern som tyckte att ensamkommande barn borde ålderstestas då systemet utnyttjas av vuxna män och därmed utsätter riktiga barn för fara. Satan vad skit han fick. En del inser inte debattklimatet förrän de själva får rasist kastade i ansiktet och undrar vad fan som hände.

debatt.svt.se/2013/03/15/radslan-att-kallas-r.../

Rasismtjafset får även andra konsekvenser.

nimatown.blogspot.se/2013/11/darfor-blev-sver...

Väldigt läsvärt.

Men jag är mer konkret här i tråden. Det är här i tråden när andra personer kommenterar rasistiskt innehåll hos ytterligare andra inläggsskrivare som du kommer med dina kommentarer om att rasism är utnött. Och när jag frågar dig vad du anser om den flagranta rasismen här i tråden råder plötsligt no comments från din sida.

Men du är inte ensam om att göra så. Till och med personen som kommer med redogörelserna om "negerns egenskaper" beklagar sig över alla "omotiverade" beskyllningar om rasism och får en hel del sympatiska kommertarer tillbaka.

Jag vet precis hur man slänger sig med uttrycket rasist där det inte hör hemma. Att det förhåller sig så är dock ingen ursäkt att försvara det när det inträffar - för det gör det.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 11:53:19 följande:
    Den skandalen skedde innan valet 2010.
    Skandalen fortsätter med konsultuppdrag 2014.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:17:03 följande:
    Vi behöver inte förbjuda fattigdom. Bara tiggeri på våra gator.
    Vi ska väl inte ha kåkstäder runt våra storstäder? Rumänien och Bulgarien får själva ta hand om sina invånare. Inte vårt problem. Nån måtte får det vara. Får de socbidrag också kan vi räkna med en jäkla tillströmning.

Så fattigdom är OK bara du inte ser den. Nu tigger de och det är inte samma sak som att få socbidrag och mig veterligen finns inga planer på att ge tiggare från Rumänien och Bulgarien socialbidrag eller varför tar du upp det som en möjlighet?

Jag tycker det vore utmärkt att förbjuda fattigdom. Vi bor alla på samma planet och i det stora hela påverkar allt A gör B och vice verse så jag ser det inte bara som en humanitär gärning utan något som i det stora gagnar alla. 
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:18:17 följande:
    ALLA syrier får PUT. Vad är det du inte förstår? Och alldeles för många somalier och eritreaner på för lösa och påhittade grunder.
    Ja, ALLA syrier får i dagsläget (fullt inbördekrig råder där) PUT. Men vad är det du inte förstår?

Sverige lovar ju INTE som du påstod PUT till "alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner)".

Min fråga kvarstår fortfarande. Var du felinformerad eller var detta ett medvetet försök att misleda andra människor till att tro att det förhåller sig så?

Nu är "alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner)" inte det samma som alla syrier, alla eritrianer som som anses ha skyddsskäl och många somalier.

Varför försökte du vilseleda med sådana svepande falska sanningar bara för att DU verkar tycka att det är för generöst och på "för lösa och påhittade grunder?

Att du har synpunkter om hanteringen ger dig inte rätt att skapa eget statistiskt underlag. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?