-
-
Det som vanligt folk alltid har begripit har det tagit över 25 år för PK-nomenklaturan att inse. Man tar sig för pannan.Gert skrev 2014-03-21 18:17:16 följande:Hoho hoho. Nu har vi svart på vitt att de dåliga resultaten i Pisarapporten beror på invandrare.
www.svt.se/nyheter/val2014/regeringen-miljard... -
Alla medier väljer/vinklar. Väljer man bort Avpixlat, då väljer man ju bort information som andra medier censurerar, t.ex. att den där feministpolitikern som har dömts för sexköp, och har avträtt från sin plats, är miljöpartist.Enter Sandman skrev 2014-03-22 08:45:57 följande:
Ok, bra, att du inte enbart läser skitsidor då.
Jag har tagit del av det du kallar för regeringskritiska, och jag kallar för propagandasidor.
Och jag har läst och granskat hur dom vinklar och väljer vad dom publicerar, dom ger en sjuk och snevriden bild, som är avsedd att hetsa och demonisera och framförallt skrämma upp människor.
Jag föredrar mer nyanserade och seriösa källor och nej, jag läser inte heller kvällspressen,om dom delar vi samma åsikt.
Att över 40% av alla journalister är miljöpartister, och över 50% bland journalisterna på SR ocg VT röstar på Mp, kan möjligen avslöja varför man gör den nyhetsvärdering man gör.
Du väljer att ha skygglapparna på. Gott så, det är ju ditt val. De som bara läser om omvärlden via PK-media, lever i en medvetet vald illusion. -
Mp, ett parti fullt av militanta HBTQ-veganer, som i princip vill lagstifta om att alla ska cykla!themia skrev 2014-03-22 22:35:20 följande:Ja, så är det. Alla som har lite innanför pannbenet väljer MP.
Det är inte så konstigt. De smarta söker likasinnade.
Fast när de ska till Peru för att vara volontärer i nån rättshjälpsorganisation, då flyger i jumbojet med gott samvete! Överhuvudtaget gillar Mp gratisarbete. Att folk blir arbetslösa för att dessa bortskämda medelklassungar vill gratisjobba ett år där, ett år där, det skiter de i!
Mp är ett riktigt farligt parti, eftersom det bygger sin agenda på antiliberal ideologi. Finge partiet riktig makt, då skulle vi få se på despotism. Partiet älskar lagstiftning. -
Står du för människors lika värde?Enter Sandman skrev 2014-03-23 08:04:29 följande:
Jag tycker det är fullt logiskt, sd står ju inte för människors lika värde, så då finns det ju ingen anledning att dom ska gå på kurs inom en verksamhet som bygger på just det.
Jag har sagt det förut men jag kan säga det igen, man kan inte äta kakan och ha den kvar.
Man kan inte avsäga sig dom värderingar vi i Sverige anser som viktiga och samtidigt tro att man ska få vara med och utnyttja samma värderingar som man redan har tagit avstånd ifrån. -
Bonniers och Sd har f.ö. mer gemensamt än man i förstone tror.Errol Flynn skrev 2014-03-23 08:54:47 följande:Det här hade kunnat bli intressant.
nyheteridag.se/ma-guldspaden-sla-er-i-nacken/Vad sägs om en mellanchef inom Bonnierkoncernen som upprepade gånger skickat tipsmail till politiskt inkorrekt? Om jag säger att denna chef även uppmärksammats med motsvarande “årets medarbetare”?
Vad tror du om journalisten med bakgrund i ett antal mellanstora redaktioner som i tidningen medvetet undanhåller fakta om aktuella brott, men som samtidigt rapporterar varenda sak i detalj till politiskt inkorrekt för att de ska publicera?
Om jag berättade att det fanns ett produktionsbolag som skryter offentligt om att de minsann aldrig skulle göra en reklamfilm åt Sverigedemokraterna, men samtidigt i smyg skickat e-mail till politiskt inkorrekt för att de ska lägga upp deras kortfilmer, så de får mer klick?
Om jag hängde ut den dedikerade antirasisten som i privata sammanhang förklarar att han/hon inte alls tror på mångkultur, vill ha en progressiv invandring och kallar invandrare för “dom som står med bongotrummor och grejjer”?
-
Motsvarande fråga kan ställas till mångkultursivrarna? VARFÖR är ni mångkultursideologer?nihka skrev 2014-03-23 09:34:00 följande:Ja, frågan för mig är inte VAD man vill i immigrationsfrågor utan VARFÖR och där går SD fett bort precis som närbesläktigade SvP.
-
Helt riktigt. De vill lagstifta om det de vill få andra att göra, vilket alltid är det de själva gör. T.ex. är de ju emot köttätande.Flash Gordon skrev 2014-03-23 10:32:50 följande:
Siffrorna avser journalister. Inte folk med någon innanför pannbenet.
MP är dagens motsvarighet till rödvinsvänstern på 60- och 70-talet.
Många och stora fantasier och drömmar om en annan värld men ingen riktig koll på hur de skall förverkligas.
Så fort det blir en teknisk, seriös och faktaorienterad diskussion, snarare än en känslomässig sådan, om deras tänkta lösningar så tar det tvärstopp för MP:aren.
Vilket visats gång på gång ex på detta forum.
Skulle Mp få riktig makt vore det alltså bara en tidsfråga innan de skulle påbjuda vegetarianism för alla. Så funkar ju dessa ideologer. -
I grunden är all ideologi farlig, om man med ideologi menar att med politiska styrmedel/makt få andra att tycka och tänka och agera som man vill.sjuttiofemman skrev 2014-03-23 10:26:32 följande:
Så all ideologi som inte är liberal är farligt?
-
Och vad får dig att tro att nationalister gör det?nihka skrev 2014-03-23 10:54:36 följande:Det beror iaf inte på att "mångkultursivrarna" tycker de själva tillhör en förhöjd grupp med mer utvecklad hjärna och moral.
Hävdar skottarna det?
Du hittar ju på det du argumenterar mot, alldeles själv. Som Dorian.