Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2015-02-18 23:44:26 följande:
    Magnus Uggla gjorde en låt en gång, som heter "Dum dum". Den passar rätt bra in på dig.
    Förklara dig istället så slipper vi sätta struten på dig med.
  • Tom Araya
    SD:s motståndare
    gör i stort sett allt fel
    Motståndarna till SD gör i stort sett allting fel. Allianspartiernas partiledare pratar om öppna hjärtan medan deras kommunala företrädare inte hittar en enda bostad för de nyanlända. Och när man ska integrera nyanlända invandrare genom lägre ingångslöner och sämre anställningstrygghet ger man SD:s väljarbas ett fullt rationellt skäl att rösta som de gör, skriver ledarskapsforskaren Claes Wallenius.

www.svd.se/opinion/brannpunkt/sds-motstandare-gor-i-stort-sett-allt-fel_4338699.svd
  • Tom Araya
    sjuttiofemman skrev 2015-02-19 09:22:45 följande:

Migrationsverkets nettokostnad för invandringen per capita och år: 500-1000kr. För dyrt?

www.barometern.se/reagera/lat-oss-vara-realistiska-kring-invandringen/

Det beror på hur pengarna används och vad de annars hade kunnat användas till.
    Jag anser inte denna utgiftspost vara högprioriterad jämfört med många andra poster, skola, sjukvård och försvaret exempelvis.
  • Tom Araya
    sjuttiofemman skrev 2015-02-19 15:27:47 följande:

Apropå att Sd menar att muslimer inte tar avstånd från terrorbrott, vilket i vanlig ordning är ett felaktigt antagande:

www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/wp/2015/02/18/norwegian-muslims-will-form-a-human-shield-around-an-oslo-synagogue/

Anledningen till att SD och många andra uppfattar det som att muslimer inte avstår från terrorism och organisationer som IS och deras dåd är för att det görs för lite samt att det inte syns och hörs tillräckligt.
  • Tom Araya
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-19 03:57:48 följande:

Det är lite roten av problemet, den mycket skumma synen på Sverige.

För, som du skriver, Sverige ger frivilligt. Vilka är då Sverige? Jo, det är vi alla. Landet som helhet, som förvaltas av riksdag och regering. Så när "jag är inte rasist"-erna menar att politikerna är onda och korrupta och skänker bort "Sverige", så säger de egentligen att 87% av befolkningen inte borde ha rätt att uttala sig, utan att bara deras åsikter ska räknas. "Mitt land" blir liksom mer bokstavligt än bildligt tolkat för dem. De tror att det är just DERAS land, inte allas som bor här.

Du vill likställa folks röst i val med deras vilja, vilket är väldigt missvisande då många inte är nöjda med vad deras valda politiker åstadkommer.
    Få är väl också helt överens i alla frågor med det parti de röstar på, men de saknar alternativ.
  • Tom Araya
    MrFahrenheit skrev 2015-02-19 21:14:10 följande:
    Allt behöver inte gå med vinst för att gå runt. Omsättningen säger inget om ifall ett företag går med vinst eller ej. Det viktigaste är att kunna fortsätta verksamheten, eller hur?

Att hobby-tyckare sitter hemma och beslutar om vad skattepengarna bör hamna hamna i slutändan, spelar ingen roll. Det som spelar roll är ifall skattepengarna hamnar där de egentligen hör hemma...
    ...och jag ser inte att de hamnar där de hör hemma. Prioritera det som är stat, landstings och kommuns huvudsakliga uppgifter och låt allt annat vara överkurs som kan få resurser om pengar blir över samt är det första man sparar på om pengarna inte räcker till.

Du får inte glömma att politiker rent kompetensmässigt oftast är på en amatörnivå, ibland t.o.m. lägre, sedan har de en sådan jävla tur att de får betalt för det...
  • Tom Araya
    MrFahrenheit skrev 2015-02-19 21:23:01 följande:
    Anledningen till att de flesta tar avstånd ifrån terrorism är för att de är övertygade om att det inte finns en framtid inom tänket: "ALLA skall tänka likadant som oss!!!!!!"

Den, de eller dem som tänker så, njuter redan utav att klia sig i prutten utan tänka på att bögar tycker om samma sak.

Jag vet... Nu var jag orättvis gentemot idioterna, som ändå inte vet bättre. 
    Jag vet inte hur du tycker detta var relaterat till vad jag skrev?
  • Tom Araya
    MrFahrenheit skrev 2015-02-19 21:31:01 följande:
    Hur som helst, jag är helt övertygad om att folkets röst är vägledande i alla val, inom samtliga partier. Det enda undantaget är när partierna skapar block, som i praktiken blockerar väljarnas valmöjligheter till inflytande...

När partierna själva skapar ett vi eller dem klimat. Ja, då har de själva bidragit till detsamma ute i verkligheten. Alla tycker vi olika och jag tycker att det är bra att så många som möjligt får möjlighet att påverka utgången inför samtliga beslut. Du verkar vara av en annan åsikt...
    Var finns påverkan? Menar du alla partier i riksdagen? Hur mycket tror du varje partimedlem eller riksdagsledamot kan påverka?
  • Tom Araya
    Hur som helst, jag är helt övertygad om att folkets röst är vägledande i alla val, inom samtliga partier.
    Vägledande, hur då, att de skulle ändra sig om de märker att folk vill något annat?
  • Tom Araya
    MrFahrenheit skrev 2015-02-19 22:05:11 följande:
    Den dagen du slutar plocka citat ur sitt sammanhang. Det är kanske den dagen jag slutligen besvarar dig...
    Jag satte ihop min fråga till den del av din text jag ansåg hade mest relevans med frågan, man jag gör om det då, om det nu har någon betydelse...
    Hur som helst, jag är helt övertygad om att folkets röst är vägledande i alla val, inom samtliga partier. Det enda undantaget är när partierna skapar block, som i praktiken blockerar väljarnas valmöjligheter till inflytande...

När partierna själva skapar ett vi eller dem klimat. Ja, då har de själva bidragit till detsamma ute i verkligheten. Alla tycker vi olika och jag tycker att det är bra att så många som möjligt får möjlighet att påverka utgången inför samtliga beslut. Du verkar vara av en annan åsikt...
    Vägledande, hur då, att de skulle ändra sig om de märker att folk vill något annat?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?