Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

stoner skrev 2014-01-03 12:54:16 följande:
    Jag tror vi måste förändra vårat samhälle och jag tror vi måste rucka på våra privelegier.
    Jag tror på ett helt annat sätt för världen att organisera sig. Gränser är bara en svajig social konstruktion som skapar våld och orättvisor.

Glöm inte att gränser och dess innebörd är och alltid har varit väldigt föränderliga, tänk bara vad som hänt i Europa de senaste 60 åren. 
    Rucka på våra privilegier? Utveckla?
    Jag hoppas du inte menar fortsätta betala skatt, få det sämre och försörja fattiga som flyttar hit?
  • Errol Flynn
    Eugenie skrev 2014-01-03 13:04:00 följande:
    ...och att alla i så fall ska ha rätt till samma standard, som de som bodde i landet först..? Förstår du hur naivt det är..? Hur skulle vi här uppe i ett kargt land med nio miljoner invånare, kunna försörja flera miljoner afrikaner och araber om de skulle få strömma in fritt här..? Hur skulle bostäderna räcka till..? Antalet läkare..? Antalet skolor och lärare..?
    Mindre viktigt tydligen. Finns det hjärterum finns det stjärterum......typ.
  • Errol Flynn
    Psykologistuderande skrev 2014-01-03 12:34:55 följande:
    Tack! Ett viktigt och vettigt inlägg som faktiskt har en verklighetsgrund.

/Linda
    Beror på vilken forskning man hänvisar till. Finns många och dom pekar åt olika håll.
  • Errol Flynn
    Eugenie skrev 2014-01-03 13:08:06 följande:
    Ja, det undrar jag också. Kanada är ju känt för sitt poängsystem vid immigrationsprocessen, där den som ansöker om att få uppehållstillstånd får poäng för t.ex. nivån på kunskaperna i engelska och/eller franska, utbildningsnivån, om personen har ett bristyrke eller inte, antal års arbetslivserfarenhet, om personen har med sig en förmögenhet, om han har någon i Kanada som garanterar hans försörjning i början, o.s.v.. Samt att personen måste kunna bevisa att den inte tidigare är dömd och straffad.
    Här behöver du inte ens pass eller ID. Fantastiskt. Hade vi varit noggranna hade vi sluppit det här äcklet:

www.svd.se/nyheter/inrikes/svensk-man-doms-for-folkmord_8281724.svd

Första "svensken" dömd för folkmord. Svensk my ass.
  • Errol Flynn
    Eugenie skrev 2014-01-03 13:14:59 följande:
    Ja, precis.
    Jag tycker vi får in massa skit som inte har här att göra. 12-åringen som blev utsatt för mordförsök i Borås = släktfejd mellan albanska släkter. 12-åringens pappa sitter för mord i hemlandet på en släkting till den nu aktuella våldsmannen. De befinner sig här illegalt och har fått avslag. Ut med allihopa. De kan behålla sina släktfejder som härjat i 20 år.
    Och somalierna som gick fria från gruppvåldtäkten i Älvsjö. Vi behöver inte importera kriminalitet.
  • Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 13:21:00 följande:
    Är det antal i förhållande till folkmänd som räknas?
    Jag tycker det är ganska vettigt att man flyttar där det finns plats och man kan fördela tillgångar bättre.

Om man ser till antalet flyktingar i förhållande till BNP är det igen Pakistan, Kongo och Kenya som ligger i topp. 
    Iran och Turkiet är andra länder som "ger mer" till flyktingar än Svevige .

Enligt den jämförelsen du gör med medelhavsländerna är det alltså standarden på flyktingboendet samt bidragen som är problemet? Så om Sverige skulle ha sunkigare baracker att bo i och 0 bidrag så skulle det vara okej?
    När du pratar om intilliggande länder som bygger upp tältläger gör du ett misstag. Flyktingarna bor i misär, kommer inte få PUT i dessa länder och dessutom skänker Sverige pengar till sådana läger. Lägrena bekostas INTE av skattebetalarna i landet.
    När flyktingar kommer till Sverige är det vi skattebetalare som står för notan. Stor skillnad. Och här bor man inte i tält utomhus utan rent vatten.
  • Errol Flynn
    Eugenie skrev 2014-01-03 13:22:50 följande:
    ...och tidningarna jamsar med. Noterade ni för övrigt, att polisen gick ut med frasen "sydeuropeiskt utseende" i sin efterlysning av mannen som grovt misshandlade en tolvåring för några dagar sedan..? Men PK-media uteslöt den upplysningen. De skrev allt annat, om hur han var klädd och vad han hade för frisyr, men inte det viktigaste. Jag mailade faktiskt om detta, till de båda reportrarna på Expressen som skrev den första artikeln, men har inte fått något svar... Surprise..?
    De kunde skrivit alban direkt. Och att de är här illegalt. Har de tur kanske de kan få socialbidrag nu.
  • Errol Flynn
    Eugenie skrev 2014-01-03 13:27:26 följande:
    Håller med. Finns även zigenare här, som fortsatt sina släktfejder på svensk mark, vilket tagit massor av resurser från polis och rättsväsende. UT MED DEM!
    Eller alla jävla gängkrig i Göteborg/Malmö. Patrask.
  • Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 13:38:17 följande:
    Jo det menar jag.

Jag tror inte flera hundra miljoner afrikaner och araber skulle strömma hit.

Men som sagt, jag tror vi måste ändra livsstil radikalt.

Som världen funkar nu sitter en liten del och har det gott, överkonsumerar och anser sig ha rätt till det medan miljontals svälter eller är på flykt. .

Det är en skitvärld vi lever i och den har bildats pga av en krampaktigt fientlig och girig inställning om vad som är mitt och ditt och vilka som har rätt att utnyttja andra och de resurser som finns i naturen vi har omkring oss.

Gränser/etnicitet är det enda substantiella i era resonemang och så länge man har den livsfilosofin..tja, då kan man inget annat än att fortsätta prata om människovärde utifrån det. Och jag tycker faktiskt ni har varit ganska ärliga i motsats till andra debattörer.
    Men det är ju jättedumt. Varför skulle jag vilja att jag och mina mina barn ska få det sämre för att ex fattiga afrikaner ska bli försörjda här? Man står sig själv närmast.
  • Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 13:21:00 följande:
    Är det antal i förhållande till folkmänd som räknas?
    Jag tycker det är ganska vettigt att man flyttar där det finns plats och man kan fördela tillgångar bättre.

Om man ser till antalet flyktingar i förhållande till BNP är det igen Pakistan, Kongo och Kenya som ligger i topp. 
    Iran och Turkiet är andra länder som "ger mer" till flyktingar än Svevige .

Enligt den jämförelsen du gör med medelhavsländerna är det alltså standarden på flyktingboendet samt bidragen som är problemet? Så om Sverige skulle ha sunkigare baracker att bo i och 0 bidrag så skulle det vara okej?
    I viss mån har vi det så redan. Alla tiggare. Och nej det är inte okej. De skräpar ner och är irriterande att kliva över hela tiden när de sitter och tigger.

www.svd.se/nyheter/stockholm/kakstaderna-breder-ut-sig_8850480.svd

Svar på tråden Varför hatar folk SD?