Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2014-01-06 00:37:26 följande:
    Personen var aktiv som Suffering när jag började läsa här för ett par år sen. Du kan hitta många trådar om du söker bakåt. Efter Suffering blev det könsbyte till Gerd, en medelålders kvinna vars familj trakasserades av invandrare. Därefter har personen säkert varit aktiv under ett tusental olika alias, ofta ett flertal samtidigt. Det är därför vi brukar skämta om omröstningstrådarna, och undra hur stor andel av rösterna Suffering står för.

Suffering är dock inte den enda sverigedemokraten som har ett flertal alias aktiva samtidigt här på FL, det finns åtminstone två till. Jag har lite svårt att tänka mig motsvarande aktiviteter hos icke-sverigedemokrater - men det kan ju förstås inte uteslutas.
    Jag tror att några våldsvänsteraktivister har dubbla konton också. Eller skulle de vara något undantag? Jag tror vänstern är farligare för Sverige än Sverigedemokraterna.

www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/

www.sydsvenskan.se/sverige/storsta-hotet-kommer-fran-vanster/

www.svd.se/nyheter/inrikes/forskare-varnar-for-vanstervald_3170433.svd

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-06 00:42:37 följande:
    Visst är jag lättprovocerad, men inte på det personliga planet. Men jag kan känna en ganska stark ilska t ex när föraktet för invandrare blir som påtagligast. T ex när flyktingkatastrofen i Lampedusa inträffade och ett av de andra SD-klustren (Notariatetaliasen) var euforisk av lycka.
    Det är aldrig roligt när folk dör. Dock kanske Sverige har ett visst ansvar som lovar PUT till alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner). Folk ser sin chans och försöker ta sig hit. På alla sätt.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 00:45:55 följande:
    Vill inte spekulera. Det är inget som jag vet eller någon jag pratar med via inboxen vet, men följ effemgeas länk ovan så ser du vilka ansträngningar som gjordes och fortfarande görs för att slippa förbli utsparkad oräkneliga gånger.

Tycka vad man vill om Expressens metoder men det skrämde säkert upp en del "tyckare" som har olika åsikter officiellt och inofficiellt och har använt nätet som en ventil för att lätta på trycket. Denna person går dock på precis som vanligt.
    Jag tycker att det är väldigt ironiskt att Martin Fredriksson som är med i researchgruppen (AFA) är dömd för misshandel med järnrör. Och mordhot, mordbrand, brott mot knivlagen och andra diverse misshandlar. Men det har man tydligen överseende med. Han tycker ju "rätt".
    Så istället för att gotta sig åt järnrörsgänget som vissa gör här, dvs 2 Sverigedemokrater lyfte upp varsitt järnrör kanske vi kan hänvisa till AFA-Martin istället som faktiskt slagit någon upprepade gånger i huvudet med ett järnrör och dömts för det?
    Eller kongolesen Doudou som återfinns under 15 avsnitt i belastningsregistret och som mördade en tonåring och en kvinna med ett järnrör. Någon av dessa 2 stjärnor borde få ta över stafettpinnen med "järnrörsskandalen" nu.
    Expressens "Avpixling" ledde bara till fördömanden från både svenska och utländska tidningar.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 11:17:29 följande:
    Du försvarar iaf rasistiska uttalanden av andra när de påtalas men att kommentera när de från samma person till och med är så flagrant rasistiska med "negerns egenskaper" att man dömer ut sig själv som hjärndöd om man förnekar rasismen ...ja, då plötsligt ska var och en stå för sig själva.
    Nu kändes det inte som att vi alls pratade om samma sak.
    Ordet rasist är så uttjatat att det inte betyder något längre. Folk blir kallade rasister på de mest lösa grunder. Och jag skiter som sagt i vad folk säger. Det får stå för dem själva.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 11:28:01 följande:

Tycker du. Jag tycker "avpissat" är synnerligen målande och det har börjat sprida sig vilket jag hoppas även "fria strider" gör också. Det man sysslar med på de sajterna är att  verbalt urinera på invandrare och ägna sig åt verbalt krig mot invandrare. Särskilt anhängarnas kommentarer är bortom all kritik.

Vad jag har förstått så tillkom en del sajter som "granskar SD" som ett svar på denna bedrövliga kloakretorik som måste förstås i ljuset av att de är just ett svar. Tyvärr välbehövligt, men jag såg gärna att hela skiten läggs ner vilket den förstås aldrig kommer att göra.
    Hur tror du kommentarsfälten ser ut på vänstervridna sidor? Finns facebooksidor med vänsterhat som skulle få den mest härdade avpixlatläsaren att rodna. Kommer vi få se en uthängning av dessa näthatare också tror du? Tveksamt va?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-06 11:33:45 följande:

Rasist betyder fortfarande samma avskyvärda sak. Att du blir kallad för det kanske har en orsak..?
    Jag blir inte kallad rasist. Av dig kanske.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 11:32:14 följande:

Fast Sverige lovar inte PUT till alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner). Är du felinformerad eller är detta ett medvetet försök att misleda andra människor till att tro att det förhåller sig så?
    Trots att det inte råder någon väpnad konflikt i landet ska alla invandrare från Eritrea som anses ha skyddsskäl få automatisk flyktingstatus. Det har en byråkrat på Migrationsverket, rättschefen Fredrik Beijer, beslutat.

www.svd.se/nyheter/inrikes/starkt-skydd-for-eritreaner-pa-flykt_8796278.svd

Somalier har vi tagit emot 52% av alla som lyckats ta sig till Europa trots att vi utgör 2% av Europas befolkning.
    Och att Sverige som enda land i världen ger PUT till ALLA syrier som tar sig hit har du nog inte missat?

www.svt.se/nyheter/sverige/alla-syrier-far-permanent-uppehallstillstand

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 11:32:14 följande:

Fast Sverige lovar inte PUT till alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner). Är du felinformerad eller är detta ett medvetet försök att misleda andra människor till att tro att det förhåller sig så?

Migrationsverket har beslutat att ge alla syrier som kommer till Sverige permanent uppehållstillstånd.

Därmed blir Sverige först i EU med att ompröva situationen i Syrien och låta alla som fått tidsbegränsade tillstånd stanna och även ta hit sina familjer. Övriga EU-länder ger tidsbegränsade, ofta ettåriga uppehållstillstånd.

Det kanske är du som är felinformerad?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?