Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-01-09 14:43:36 följande:

Ja precis så sa svenskt näringsliv när dessa problem uppdagades. Stämmer inte med verkligheten.
    Och verkligheten är? Fram med lite länkar till dumvänsterns sagotidningar nu.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-01-09 16:13:45 följande:

Här är en källa, ingen dumvänster så vitt jag förstår:
    nationalekonomi.se/filer/pdf/35-3-mcdor.pdf

Hittade flera akademiska uppsatser också om du är intresserad.
    Bland slutorden:

"I mediedebatten målas Sveriges arbetsmarknad ibland upp som alltigenom

diskriminerande och rasistisk. Denna bild verkar, utifrån våra resultat,

vara kraftigt överdriven."

'Nuff said

• Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 19:21:51 följande:

Jag hörde inte Sd klaga när invandrare avkrävdes legitimation i tunnelbanan, enbart för att de är invandrare. Sd gör kopplingen invandring=brott. Plus det enormt stora antal rasistiska utspel från sd-förtroendevalda inkl Ekeroth själv.

Hade jag avkrävts legimitation i Shanghais tunnelbana med motiveringen att västerlänningar uppehöll sig olovligt i landet hade jag inte klagat.
  • Rataxes
    Stormvind skrev 2014-01-19 19:49:25 följande:
    sjuttiofemman inser heller inte att visa legitimation inte är det samma som att bli nekad tillträde i en lokal.
    Men jag har ju mina misstankar om vad hans/hennes alias baseras på.

Helrör?

• Rataxes
    effemgea skrev 2014-01-19 19:34:31 följande:
    Fast är han oskyldig så är det för jävligt - även en sverigedemokrat ska kunna få gå på krogen om han uppför sig skötsamt.

Men har han kallat en annan gäst för "jävla hora", ja då var det helt rätt att slänga ut honom.

Helt rätt.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-01-19 20:24:45 följande:

Och om du hade avkrävts legitimation i Stockholms tunnelbana med motiveringen att människor uppehåller sig olovligt i landet, hade du varit OK med det också?

Jag har som sagt ingenting att dölja. Vill de kolla upp mig så gärna det. Eftersom jag har ganska mörka pigment och mörkt hår (samiskt i släkten) är det inte uteslutet att jag skulle blivit kollad ändå.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-01-20 00:31:03 följande:
    Jag har heller inget att döjla, men tanken på att behöva gå runt med ID-handling alltid för tankarna till skumma regimer, stasi och judarnas situation under nazityskland. Kanske skulle vi ha ett litet ID-chip med GPS subkutant om vi ändå ska vandra den vägen. *ryser*

Varför förväntar du dig att du särskilt skulle kunna bli kollad för att du har "ganska mörka pigment"? Förväntar du dig att man skulle kolla upp mörka människor särskilt? Precis som alla med uppehållstillstånd är ljusa och alla utan uppehållstillstånd har tänkt sig att stanna olovligt.
    REVA är inte riktigt som du vill beskriva det, eller hur?

Om jag genom att snabbt legitimera mig i tunnelbanan utan tjafs, kan hjälpa polisen att hitta personer som uppehåller sig i landet illegalt gör jag gärna det. Nu är det väl t.ex inte så många norrmän som olovligen uppehåller sig här, vill man ha resultat kollar man lämpligen de som inte ser ut som norrmän?
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-01-21 23:54:26 följande:
    J-A-G  Ä-R  I-N-T-E  S-U-G-E-N. Börjar du fatta??? Jag har svarat på den frågan tidigare. Jag vill inte ha terrorister i Sverige, men vi kan inte stoppa alla som kommer tillbaka från Syrien från att komma in i landet, inte ens de SÄPO är "helt 100 på". I Sverige är man oskyldig till motsatsen bevisats och sedan krävs det förstås att det man anklagas ha gjort faktiskt bryter mot någon lag.

Om vi hade stiftat en lag mot svenskar att kriga i ett annat land hade alla svenska insatser i Norge mot nazisterna blivit brottsliga gärningar. Man måste tänka innan man stiftar lagar så man inte hamnar snett. 

Bortåt 9000 svenskar som stred för Finland hade också varit brottslingar...
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-01-22 00:06:01 följande:
    Och alla legosoldater. Undrar om man inte i så fall till och med skulle kunna peta in FNs fredsbevarande styrkor under samma brottsrubricering. Med juridiskt skohorn går det nog.

Vill man så går det nog, bara man tar på sig rätt färgade glasögon.
  • Rataxes
    Digestive skrev 2014-01-23 16:07:45 följande.

Haha, tror nog att Sveriges vapenindustri bidrar en aning mer till eländet. Som sagt, "konstigheter" som inte gärna får synas eller tas med - bättre att sila mygg.

Haha, ja, det skulle troligen bero på att Sverige råkar husa några kombattanter/terrorister och inte alls för att svenska vapen spränger familjer i luften på daglig basis, säljs under ytterst tveksamma förhållanden och på grund utav Sveriges uttalade stöd till krigsregimen USA.

.
    Naturligtvis skulle allt dödande upphöra om Sverige slutade sälja vapen till någon som inte lovade att aldrig använda dem vilket alla godhetsapostlar tycks tro.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?