Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 08:18:45 följande:
    Jo men BÅDA sidor drar ju ner nivån på debatten. Hens (använder aldrig det pronomenet annars, men jag gör ett undantag! ) har i alla fall lite talang!

Löjliga noveller med våldtäktsfantasier ger jag inte mycket för. Jag brukar inte bry mig men det var lågt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 08:34:14 följande:
    Tillägg till detta: det är ju precis detta det har handlat om, när folk har skrivit till kvinnliga journalister och debattörer (på PK-sidan) att de önskar att de ska våldtas och liknande. Det har alltså handlat just om att dessa kvinnor skrivit varmt om importen av män från de kulturer, som vi vet står för samtliga gruppvåldtäkter och nästan samtliga överfallsvåldtäkter.

Men detta tigs ihjäl, och i media skriks det om att män har skrivit så till kvinnliga skribenter i allmänhet - bara för att de är kvinnor, typ. Man glömmer att berätta sammanhanget.
    Jag är medveten om allt detta men jag tror inte en gruppvåldtäkt ändrar något. Det är väl bättre att de våldtar här där offret får bättre hjälp efteråt eller hur var det.....
    Hursomhelst så tycker jag att vi kan lämna önskningar om våldtäkt därhän då det inte tillför något.
  • Errol Flynn
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 10:25:36 följande:
    Va? Han har ju helt rätt!

Nu känns det här OT här i tråden, men hur har du tänkt att en samtyckeslag skulle fungera..? Det finns ju ett "spel" mellan män och kvinnor. När det ska till första gången, så är det nog ytterst få som pratar om det i förväg och kommer överens om att de ska "göra det". Det skulle kännas för kliniskt, och ofta skulle tjejen på en direkt fråga om hon vill göra det, känna sig tvungen att svara nej. För att inte verka fräck, gåpåig och slampig.

Utan det är något som bara händer... det ena leder till det andra... kanske vet man inte ens själv att man vill, förrän det är igång. Och ofta protesterar tjejen som sagt lite för att det hör till.

Protesterar för att det hör till? Det lät udda.
  • Errol Flynn
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 11:52:08 följande:
    Är det sant att du är en kvinna, undrar jag ibland..? Det MÅSTE du väl ha gjort någon gång i så fall..?

Nej. Har haft sambo i 11 år nu och är jag inte sugen fattar han det direkt.
  • Errol Flynn
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 12:07:17 följande:
    Med din sambo, ja. Då kan man ju prata om det. Men jag menade nu första gången med en ny man?

Vill jag så vill jag. Då låtsas jag inte. Skulle kännas dumt bara att "spela fin".
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-21 17:39:17 följande:
    Jag vet inte så mycket om hur åldersbestämning av personer som hävdar att de är ensamkommande flyktingbarn går till. Jag tycker mig ha läst att metoden att bedöma ålder utifrån tandstatus är osäker och bara kan ange ett sannolikt åldersintervall som sträcker sig över flera år.
    Man använder väl både röntgen och tandstatus.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-21 22:03:02 följande:
    Tja, jag tycker nog att jag ansträngde mig för att ge ett svar som på bästa sätt beskriver vad jag menar med främlingsfientlighet.

Diskussionen om "boende i Sverige" som krigar i Syrien för ISIS (antar att det rör sig om ISIS) handlar väl mer om vi ska låta Sverige förbli en rättsstat eller inte. Spontant kan man ju tycka att de här galningarna kunde fara åt helvete eller åtminstone inte återvända hit. Men såvitt jag vet är det inte förbjudet för "boende i Sverige" att delta i väpnade konflikter utomlands, så frågan är på vilka grunder de ska utvisas om de kommer tillbaka. En del av dem lär dessutom vara svenska medborgare och en svensk medborgare kan inte utvisas från Sverige.

Jag har inte läst diskussionen om ISIS-krigarna, men min gissning är att Nihka bara har förklarat rättsläget.

Jag skulle snarare vilja säga att problemet är att det är skillnad på tyckande och lagstiftning och man kan tycka hur illa som helst om svinen som åkt till Syrien - men sen har vi en lagstiftning också - och den gäller lika för alla, eller är åtminstone tänkt att göra detta.

Vad gäller kriminella som inte är svenska medborgare så skulle jag gissa att rätt många av de som du ser som "pk" inte skulle ha något som helst emot en lagstiftning som innebar att steget till utvisning blev kortare.
    Var det inte England som tänker dra tillbaka medborgarskapen för de som åker iväg och krigar? Tycker jag låter vettigt. Vi behöver inte radikaliserade galningar här. Det räcker med dom vi har redan.

http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/exclusive-no-way-back-for-britons-who-join-the-syrian-fight-says-theresa-may-9021190.html

Jag blir avundsjuk på de länder som har politiker som inte är rädda för att peka med hela handen och sätta sitt land och dess befolkning först. Kanada, Norge, England, Australien, Holland mfl skärper kraftigt reglerna medan Sverige går åt motsatt håll. Ordet dialogpolis gör att jag får upp en kräka.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-22 10:14:12 följande:

Skillnaden är uppenbar, en förare som inte har körkort eller kör rattonykter är en fara för andra vilket också syns i statistiken.
    En person som tar en promenad till jobbet är ingen fara för någon annan och ska således inte avkrävas legitimation enbart baserat på sin hudfärg.
    När dessa personer dessutom aldrig släpps in i samhället av Svensson eller blir misstänkliggjorda regelbundet så är det väl inte så svårt att förstå deras upprördhet över särbehandlingen?
    Men hur vet vi att personen bara är på väg till jobbet? Det är ju det som måste kontrolleras. Så att det inte är en tunnelbanerånare som är här illegalt och dessutom misstänkt för mord i ett annat land.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-22 10:46:54 följande:

Nej, precis. Det är inte allmänt olagligt att kriga för att andra länder och vi kan således inte vägra svenskar som återvänder från exempelvis krigets Syrien att återvända till Sverige som någon föreslog.

Men England kan ju. Allt går om man vill.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-22 10:55:04 följande:

Shit. Ser du inte vad du säger här?

Japp. Att vi har haft en sådan illegal och det är ett av skälen till inre kontroll.
    Men i din värld var det säkert nåt jätteelakt.
    Hur vet polisen att jag inte är full och påtänd om dom inte stoppar mig i en kontroll? Jag kanske inte vinglar eller kör dåligt.
    I landet Sverige får man finna sig i kontroller. Inget märkligt alls.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?