Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Ermenegildo skrev 2014-01-13 15:56:39 följande:
    Ja, faktiskt. I det begreppet lyckas du dels använda en nedsättande term för en människa av ett visst ursprung, dels att du tror på "rasens" betydelse för olika karaktärsdrag eller beteenden.

Och kom inte med tjafset om etymologin kring "neger" som alla känner till. Det viktiga är hur det uppfattas av den som benämns så.
    Vad diskuterar du? Jag svarade på en enkel fråga av kexet.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-13 16:20:09 följande:

Avpixlat hänger ut bla barn med namn och bild ackompanjerat med rasistiska utspel i kommentarsfälten. Så ja det är milsvid skillnad.
    Är det något enda inlägg i den här tråden som inte är vinklat?
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5743680

Och jag skulle inte bli ett dugg förvånad om AFA låg bakom detta.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-13 16:29:58 följande:
    Var det otydligt? Jag besvarade ditt uttalande att

"Ja säger man negerns natur så har man ju avslöjat var man står."

Jag uppfattade detta som ironiskt men min reflektion är lika relevant om det var ärligt menat. 

Men en sak har jag märkt när man debatterar med SD-anhängare och rasister. Det är en jäkla massa halvkvädna visor. Man häver ur sig något som inte rimligen kan tolkas på annat sätt än rasistiskt eller nedsättande och sedan när man ställer rasisten/ SD-anhängaren mot väggen för uttalandet så är hen för feg för att sluta mumla och skriva vad hen verkligen tycker. Så på något sätt tycker man saker man skäms för. Kanske är detta åtminstone positivt, eftersom det tyder på någon slags sjukdomsinsikt. För inte är man väl så pinsamt feg att man inte ens vågar stå för vad man tycker under en anonym signatur på ett forum?
    Jag citerade Digestive. Du kanske ska läsa helheten.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-13 20:32:48 följande:

Nej, jag menar inte den. Tex lade avpixlat upp namn, adress och bild till ett hus i Strängnäs som en somalisk familj fått låna tillfälligt eftersom huset skulle rivas. Avpixlat kunde inte låta bli att hitta på en historia som sedan spreds över landet (genom bla Kent Ekeroth). Gissa vad de vrängde det till?
    Jo att familjen KRÄVT att få ett fint hus och att kommunen GAV det till dem. Gissa hur kommentarerna lät? Kan avslöja att det inte var några lyckönskningar direkt.

Och såna här tilltag hör till vanligheterna, meningsmotståndare har även de hängts ut med namn, bild och kontaktuppgifter.

Avpixlat hyser några av Sveriges lägst stående människor som får den titeln för sina ihärdiga försök att förstöra andras liv. www.interasistmen.se är inte i närheten av dessa metoder.
    www.familjeliv.se/Forum-19-89/m71647905.html

Här har du en hel tråd om det. Dessutom gick familjen själva ut i tidningar med namn och bild.
    Du menar väl dem som blev erbjudna en stor lägenhet men det låg inte tillräckligt centralt så de tackade nej? Och att huset ska rivas eller inte verkar det råda delade meningar om. Några i tråden plockade fram ritningar från kommunen och enligt dessa låg villan  utanför det område där husen skulle rivas.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-14 14:35:48 följande:

Tror du det bara har hänt en gång att avpixlat hängt ut invandrare eller meningsmotståndare..? Och även om man sätter ut sitt namn och bild på en sida på nätet så har avpixat ingen som helst rätt att sprida det vidare och dessutom lägga till kontaktuppgifter. Så länge man inte är en offentlig person det vill säga.

Sd ondgör sig oerhört över att researchgruppen även har hittat info om privatpersoner, det lustiga är ju att avpixlat och Sd gör exakt samma sak. Vad är skillnaden?

Har Avpixlat kartlagt tusentals människors åsikter?
    Ibland blir uthängningarna fel men jag ser inget fel i att dömda brottslingar hängs ut när grova brott begåtts. Då får man skylla sig själv.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-14 17:57:42 följande:

Absolut, hon sätter fingret på tanken med att inte hänga ut dömda brottslingar som avpixlat så gärna gör.
    Om det däremot kommer fram att politiker har önskat livet ur ensamkommande flyktingbarn, då är det en helt annan sak.
    Däremot ska de privatpersoner som kopplats till användarnamnen låtas vara, hur mycket jag än vill låta dem skämmas för sina vidriga åsikter.

Kommentaren om "flyktingbarnen" var bara larvig. Det var vuxna afghanska män som fick åldern uppskriven av migrationsverket då de hade passerat barnstadiet med råge. När de blev påkomna hungerstrejkade de. Och jag har har ingen sympati för vuxna karlar som försöker ljuga sig in i landet och när de inte får som de vill försöker hota sig till uppehållstillstånd.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 08:13:23 följande:

Ja du har säkert läst det på avpixlat.
    I så fall är det ok för en politiker att önska livet ur någon?

Kära du, jag hämtar information på många ställen. Och om det är sant, spelar det någon roll vart jag läste det?
    Vem som helst får väl önska livet ur någon? Jag önskar att Stanislas Mbanenande får tarmcancer och dör en plågsam död. Det vore lindrigt för en sådan som honom.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 08:58:55 följande:

Jamen dåså, då har du väl inget emot att researchgruppen publicerar namnen på alla smygrasister runt om i landet? Så man kan akta sig för dem eller konfrontera dem i en diskussion.

Researchgruppen är ingen politisk organisation, däremot är Sd det och man borde kunna ställa lite högre krav på dem tycker du inte det?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16997285.ab

Tycker du att denna man förtjänar att leva? Det han gjort är lika allvarligt som en anonym rasistisk kommentar antyder du?
    AFA hänger ihop med vänstern.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 09:02:20 följande:

Om det kommer fram att det är Kent Ekeroth bakom ditt nick, vilket inte skulle förvåna mig, så har det en stor betydelse eftersom en politiker förväntas följa lagen.

Ja du hittar väl info på fria tider och nordfront också. Samt ett antal bloggar.

Nu är du ute och cyklar. Utan pedaler i uppförsbacke.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?