Varför hatar folk SD?
Naranjos skrev 2014-01-11 00:15:38 följande:
6000 röstade på NZ i valet 2006. De få som är kvar dör långsamt sotdöden får vi hoppas. Växa lär de emellertid inte. Kärnan består av något hundratal.Däremot har vi över 500.000 personer som bekänner sig till Islam och enligt Säpo minst 200 våldsbejakande islamister med träning i krig och stor förmåga vad gäller tillgång till de vapen och sprängmedel de kan tänkas behöva. (enligt Säpo). Gissningsvis har antalet ökat sedan Syrienkriget och då och då dyker det upp rekryteringsvideos på Youtube, till och med på svenska.
Detta oroar mig ofantligt mycket mer än några få mentala kalhyggen som springer omkring och heilar nån gång om året. Säpo har nog ganska bra koll på dem med personnummer och hela kittet.
Se här vad man kan hitta när man letar lite: www.ctc.usma.edu/posts/the-swedish-fo reign-fighter-contingent-in-syria
Personligen kan jag inte begripa att det inte är straffbart för svenska medborgare att delta i krig utomlands utan tillstånd från regeringen.
(Se t.ex. Andra Världskriget där det förelåg tillstånd att ansluta sig som frivillig till kriget i Finland men inte till Tyskland).
Hade vi haft en sluten tråd med inbjudna medlemmar hade jag utvecklat min syn på detta.