Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Enter Sandman skrev 2014-03-16 10:30:54 följande:

Så nu har jag lyssnat och det var ett intressant program,
    Men ingenstans hörde eller såg jag något som bekräftade ditt påstående.
    Jag hörde hypoteser, men inget belägg.
    Du behöver nog studera lite källkritik.
    Du kanske inte tror på opinionsmätningar? Det låter ganska rimligt att varannan svensk är tveksamma till homoäktenskap och homoadoption. Speciellt bland invandrare, i synnerhet muslimer. Till och med programledaren säger att hon har läst statistik som visar det.
  • Gert
    Hummelnr12 skrev 2014-03-16 11:56:52 följande:
    Hur gjorde du frågeställningen rent empiriskt?? vilka var frågorna för att utgöra ett statiskt underlag??
    Levde du på 60-talet? Var det bättre på 60-talet än idag? Hur tycker du att 60-talet var jämfört med idag? Skulle du vilja ha tillbaka 60-talet?

Ungefär så gick frågorna. Och kom inte och ifrågasätta mina metoder nu. Hårklyverier är inget för mig, men kanske för dig.
  • Gert
    Hummelnr12 skrev 2014-03-16 12:12:52 följande:
    Klart att man måste få ifrågasätta?? varför skulle man inte få det?? hade du tillexempel med frågor som finns det något som är bättre idag jämfört med 60 talet, var det bättre på 50 talet jämfört med 60 talet osv osv annars så blir frågorna ledande, du måste ha motfrågor för att det skall bli statistiskt försvarbart. 

Jag menar jag har intervjuat hur många människor som helst angående deras alkoholvanor, ställer jag ledande frågor utan motfrågor så kan jag bevisa att vi inte har människor med alkoholproblem i vårt land.

Man får inte i en statistisk undersökning vara färgad utan man måste vara neutral för att få en hållbar undersökning.
    Som sagt, det där är hårklyveri. Men okej då. En del taxikunder, speciellt äldre, gillar att prata om hur det var förr. Så ofta behövde jag inte ställa så många frågor utan de pratade på ganska friskt i alla fall. Det är ingen vetenskaplig hårklyverimetod jag använde, men den funkar.
  • Gert
    Hummelnr12 skrev 2014-03-16 12:28:03 följande:
    Den funkar för att bevisa att 1000 äldre tycker att det var bättre förr men vad din undersökning inte visar är vad de som inte tyckte var bättre för eller hur? Det kan finnas 100000 som inte tyckte det var bättre förr eller hur. Jag personligen tyckte inte att det var bättre förr. Så hur får du det till att bli hårklyveri? Så nej jag anser inte att den håller, du får givetvis tycka vad du vill precis som jag får tycka vad jag vill.
    Men av tusen personer så skrev jag att 90% av dem tyckte att det var bättre för. 90% är en uppskattning från min sida. Alltså tyckte hundra personer att det inte var bättre förr.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-16 12:39:55 följande:

Ja, det var bättre på 60-talet...

...när "tattare" och "zigenare" drev runt och stal som korpar, mördade och rövade bort barn och "alla finnar" halsade vodka och slogs med kniv, när det var OK med barnaga, att åka bil utan säkerhetsbälte och katalysator, smog var fint, att DDT användes som bekämpningsmedel mot insekter och i myggmedel, att miljonprogrammet sjösattes - Mmm som i marabou  mm, mm, mm.

Nej, det var verkligen inte bättre på 60-talet. Eller 70-talet. Eller förr. Eller senare. Bara samma och lite annorlunda.

Främlingsfientlighet och den "otrygghet" vissa upplever har alltid funnits men den byter skepnad.
    Okej, ALLT var inte bättre förr. Tekniken är bättre idag.
  • Gert

En annan passande rubrik är: Varför hotar folk SD?

För att våldsvänstern bara vet hur man slåss.

• Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 17:41:41 följande:
    Ja, och vad säger det om SD? Om SD VERKLIGEN oroade sig för att "även vita kan utsättas för rasism" så borde de ju vara för en UTVIDGNING av lagen, så att den även omfattar majoriteter, inte bara minoriteter. Det hade de nog fått mycket stöd för. Men nej, istället vill de AVSKAFFA lagen helt. Och då kommer ju förstås frågan varför det är så viktigt att avskaffa, istället för utvidga. Varför är det så noga att minoriteter inte ska ha ett skydd i Sverige, när vi har nazister, fascister och andra som vill bråka med nämnda minoriteter?
    Problemet är att dom andra partierna inte vill utvidga lagen.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 17:44:51 följande:
    Just SD kanske inte ska prata så mycket om hot. Folk som uttalar sig mot SD får utstå sjukt mycket hot och hat - ofta med lika sjukt innehåll. En väninna stod upp mot en SD-are på TV, och fick efteråt ton med hatmail. Andra som engagerar sig mot SD, speciellt kvinnor, får inte bara hatmail, de får höra/läsa att de borde "kulturberikas" eller "våldtas". Liknande kan man läsa på Avpixlats sidor, kommentarer som anhängare använder om de som inte köper SDs propaganda.

Men som vanligt med SD - Quad licet Iovi, non licet bovi.
    En del SD sympatisörer på internet hotar och skriver en massa strunt, det är varken bra eller moget beteende. Men hoten slutar på internet. För vänsteranhängarna räcker det inte med verbala hot. Dom utför hoten, ofta med attacker, brevbomber, knivar etc.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 17:47:21 följande:

Varför hotar och misshandlar SvP och SMR antirasister? Till och med ungdomar råkar illa ut.
    Och varför försöker du med flera osynliggöra det?

Milisgrupper i Tyskland på 1920-talet drog runt och misshandlade och sköt "rödingar". Det är exakt vad som händer nu.
    Om du tänker på den senaste händelsen i Malmö så är det inte klarlagt vad eller vem som började det hela. Många uppgifter tyder på att vänsterextremisterna gick till attack först.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?