Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-03-15 23:00:43 följande:
    Detta är klart värt att lyssna på:
    sverigesradio.se/sida/avsnitt/339442?programi...
    Vad har SvP med SD att göra?

Och för sakens skull så tyder många uppgifter på att det var vänsteranhängare som började attackera dem från Svenskarnas Parti.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 23:06:35 följande:
    Jag levde inte på 1400-talet heller, jag kan ändå säga att det är bättre nu än då.
    Är musiken bättre idag också?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 23:02:07 följande:
    Ehm, nej, fel och jättefel. Godwins lag är att någon förr eller senare i en tråd som är lång nog kommer dra upp nazister eller Hitler. Det har inget med jämförelser eller SD att göra.

Och tyvärr är det VÄLDIGT trovärdigt att jämföra SD med nazismen.
    Haha. Sista meningen är Godwins lag personifierad.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 22:59:18 följande:
    Nej, det var det inte. Inte ens litet grand. Tvärtom, faktiskt.
    De som faktiskt levde på 60-talet håller inte med dig.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 00:23:16 följande:

Finner inte ord. Så du menar på fullaste allvar att den här tjejen sitter och ljuger? Lyssna på det hon har att säga och ta bort skygglapparna från ögonen.
    Tja det skulle inte vara första gången vänsteranhängare ljuger.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-16 00:32:16 följande:
    Du har ju själv inte så vidare värst bra koll på SDs politik. Du påstår att SD är det mest israelvänliga partiet i riksdagen och ändå kan du exempelvis inte tala om var Israel ens omnämns i SDs partiprogram.
    Inte i partiprogrammet kanske. Men i utländska intervjuer har Kent Ekeroth förklarat det så.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 00:25:09 följande:

Gert ser det han vill se. "Vänsterextremister" står enligt honom bakom samtliga politiska brott i sverige och muslimerna vill ta över landet samt införa sharia-lagar.
    Det är inte jag som tycker så, det är Säpo. Jag har aldrig påstått att muslimer vill ta över landet samt införa sharia-lagar. Sluta hitta på.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 23:59:18 följande:
    Har du några fakta på hand eller sitter du och gissar vilt?
    Jag har frågat 1000 personer som levde på 60-talet och 90% tycker att det var bättre då.
  • Gert
    Hummelnr12 skrev 2014-03-16 09:39:33 följande:
    Hur gjorde du ditt urval?
    Jag har frågat tusen taxikunder om vad de tyckte om 60-talet. De allra flesta säger att det var bättre då.
  • Gert
    themia skrev 2014-03-16 09:53:10 följande:
    Skulle vara intressant att veta hur du gick tillväga.

Sökte du upp alla personligen, eller var det via telefonintervjuer eller internet?
    Hur fick du bekräftat att de var födda på 60-talet?
    Hur kontrollerade du att de inte fejkade?

Hur lång tid lade du ner på den avancerade pollen?
    Ett tungt arbete att fråga ut 1000 personer, fick du betalt för det och i så fall av vem/vilka?

Ser fram emot ett utförligt svar, eftersom det vore spännande att få det bekräftat.
    Ne, det var inte alls så svårt. Undersökningen tog några år. När jag kör en äldre kund brukar jag fråga om vad kunden tyckte om 60-talet. Givetvis fick jag betalt genom taxiresan.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?