Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-01-19 00:40:18 följande:
    Ekeroth slår till igen:
    www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri...
    SÄPO har anmält restaurangen för diskriminering. Kanske inte så smart att ljuga ihop historier med SÄPO-vakter närvarande? Jag litar mer på polisen än inskränkta idioter.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 15:55:13 följande:

Nja, Säpo gjorde en anmälan så får åklagare bedöma om brott begåtts.
    Men bra om han blivit diskriminerad så kanske han kan känna in hur invandrare har det i samhället.
    Men Ekeroth är inte världens mest pålitliga person, ljuger och smiter undan när han gör bort sig. Jag har inga förutfattade meningar om denna händelse eller tar parti i förväg. Kanske något att lära dig av?
    Och Sverigedemokrater är inte diskriminerade?
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-01-19 16:05:17 följande:
    Var det inte SD som ville avskaffa diskrimineringslagen och DO?
    Jag tycker också DO ska bort. Det har blivit en fars där pengar utbetalas på lösa grunder. Och DO som avskyr diskriminering slåss med näbbar och klor för att slippa flytta till Tensta. Tycker Tensta är en utmärkt ort för dessa att jobba i.

www.svt.se/nyheter/sverige/do-ratar-fororten

• Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 15:55:13 följande:

Nja, Säpo gjorde en anmälan så får åklagare bedöma om brott begåtts.
    Men bra om han blivit diskriminerad så kanske han kan känna in hur invandrare har det i samhället.
    Men Ekeroth är inte världens mest pålitliga person, ljuger och smiter undan när han gör bort sig. Jag har inga förutfattade meningar om denna händelse eller tar parti i förväg. Kanske något att lära dig av?
    Och förresten, var det inte det jag skrev? Att SÄPO gjort en anmälan? Jag skrev inte att det gått till domstol och var klappat och klart.

Under söndagen upprättade Säpo en anmälan om olaga diskriminering.

– Det stämmer. Säpo har upprättat en anmälan om misstänkt olaga diskriminering, säger Mark Vadasz, kommunikationschef på Säpo.

Varför?

– När en polis får kännedom om ett misstänkt brott har polisen en skyldighet att upprätta en anmälan.

• Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-01-19 16:38:07 följande:
    Varför inte olika sorters förändringar i lagar och regler istället för att ta bort DO? DO måste ju kontrollera att människor inte diskrimineras i samhället. Att ta bort DO är som att pissa på de mänskliga rättigheterna (vilket jag tar för givet att du ställer dig bakom).
    Jag är helt för mänskliga rättigheter. Jag tycker dock inte att man ska få 60 000 kr för att man vägrar ta kvinnor i hand, vägrar klä sig efter ett företags policy eller för att man ska arbeta som kock men inte kan smaka av maten. Då ska man snarare ha en spark i arslet.
  • Errol Flynn
    Missermajser skrev 2014-01-19 17:41:45 följande:
    Då vet jag en gammal gubbe på en av våra öar i västkusten som är SDare och faller inom ramen för din spark i arslet.

Hur mycket pengar har han klämt DO på?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 18:57:39 följande:

Visst är det så. Men du tycks utgå från att Ekeroth har blivit diskriminerad.
    Samtidigt, om man representerar ett parti som gjort sig känt för sina förtroendevaldas rasistiska utspel så kanske man får ta konsekvensen att man inte är önskvärd på alla platser.
    Ekeroth är ju inte heller den mest timida personen..

Skulle det vara lika ok att kasta ut Waberi för att han är en unken islamist som är för sharia?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 19:21:51 följande:

Jag hörde inte Sd klaga när invandrare avkrävdes legitimation i tunnelbanan, enbart för att de är invandrare. Sd gör kopplingen invandring=brott. Plus det enormt stora antal rasistiska utspel från sd-förtroendevalda inkl Ekeroth själv.

Självklart är det korrekt att leta efter illegala invandrare. Vad är alternativet?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 20:03:59 följande:

Ja jag är benägen att hålla med dig, rent generellt gör jag det. Och hade Sd haft en mer fläckfri historia så skulle jag anse att det även gällde även Sd. Men detta är ett parti vars företrädare har för vana att varje vecka på sociala forum uttrycka islamofobiska, rasistiska och anti-feministiska kommentarer. Partiet har skapat ett fackförbund vars ordförande beter sig som ett svin när han blir lite pressad: www.interasistmen.se/granskning/mannen-bakom-.../
    Detta parti som så gärna kränker andra, förtjänar inte att bli rättvist behandlade i alla lägen. Men de blir det ändå för att vi lever i en rättsstat.

Sd är som den där skitungen på fotbollsplanen som sparkar en på smalbenet när domaren tittar bort och minuten senare filmar till sig en frispark. Såna idioter vill man inte ha i riksdagen eller yla om rättvisa när folk med civilkurage säger ifrån.
    Du håller ju inte alls med. Din harang avslutas med MEN......alltså håller du inte med.
    Och att länka till interasist är oseriöst. Jag skulle aldrig få för mig att länka till Fria Tider för då vet jag att jag blir sågad vid fotknölarna.
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-19 23:58:21 följande:
    Det säger mer om dem som applåderar än om Ekeroth faktiskt, om vi nu utgår ifrån att han inte förolämpat någon (annat än genom att våga visa sig ute).

Ja hur vågar han gå ut på kvällen. Skämmes ta mej fan. Hade jag varit där hade jag gått i protest, oavsett om det var en miljöpartist eller sdare som blev utslängd pga partitillhörighet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?