Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-01-15 12:12:12 följande:

Ja det finns säkert några som både är med i AFA och ung vänster precis som det finns sverigedemokrater som har kopplingar till extremhögern. Men vart vill du komma med det?
    För övrigt skulle AFA och andra våldsbejakande organisationer på yttersta vänsterkanten inte existera om inte rasism och främlingsfientlighet fanns.

Ja han förtjänar att leva lika mycket som breivik och andra mördare. Dödsstraff löser inget och minskar inte brottslighet, åtminstone inte på den nivån. Men nu var det ju inte detta researchgruppen letade fram, eller hur?

Du skrev om politik och att researchgruppen inte hade med politik att göra. Eftersom de är AFA tycker jag att du har fel.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-15 12:37:32 följande:
    Här på Familjeliv så kan nog balansen ses som ovanligt jämn - precis som antalet aktiva i politikforumet också kan ses som ovanligt få samt ovanligt jämna över partierna och blocken (trots att partier och blocken företräds ojämnt i realiteten).
    Man får dock inte missa faktumet - det finns extremt många fler antirasister i Sverige än rasister. I Sverige ligger antirasism som normen bland folket och därmed överstiger antalet skötsamma antirasister motsvarande rasister, med mer än råge.

Den lilla klick av människor som kliniskt kan klassas som rasister i Sverige, beter sig så illa generellt att hela gruppen likställs med ett illa beteende i allmänhet. Att påstå det samma om antirasism, skulle ligga på nivån som följer; att påstå att svensken beter sig generellt illa.

Det ser inte så ut, antirasister beter sig inte lika illa som rasister. Den lilla klick av antirasister som beter sig illa, den motsvarar så gott som hela gruppen av rasister. De städade rasisterna kan i princip räknas på fingrarna, medan de städade antirasisterna företräds av hela befolkningen i Sverige.
    Att säga att antirasister inte beter sig lika illa som rasister var väl att ta i? Enligt SÄPO är våldsvänstern ett större hot än högerextremismen. Och knivhuggningarna i Kärrtorp var det väl också vänstern som stod för.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 13:35:02 följande:

Och polisen trodde inte att en antirasistisk demonstration skulle attackeras, inte Säpo heller. De hade tydligen fel. Hade de inte försvarat sig så lär rasisterna ha misshandlat ännu fler, mitt framför barnfamiljer. Skärp dig nu, försvarar du detta? Skäms du inte?

Om jag försvarar vänstern som knivhugger folk? Nej verkligen inte.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 13:37:59 följande:

AFA är lika lite politisk organisation som SMR. Det är våldsverkare som har gått för långt. Jag ser det som fel metod att motverka rasism. Ni ska bekämpas med lagliga medel.

Vilka är "ni"? Menar du att jag är SMR? I så fall får du fan kamma till dig nu. Du är helt känslostyrd med noll fakta.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-01-15 13:56:05 följande:
    Menar du att våld för att försvara demokratin mot fascister och terrorister, är lika illa som våld med avsikt att rasera demokratin till förmån för fascistisk diktatur?

Martin Fredriksson- Våld är så jävla roligt.
    Ja så uttrycker sig en sann hjälte.
    Det finns inget "finare" våld.

AFA står för AntiFascistisk Aktion och i sin presentation anger man tydligt att man inte accepterar demokrati och frihet utan målet är revolution som ska följas av ett stats- och klasslöst samhälle. Våld menar de är en acceptabel arbetsmetod i deras politiska kamp.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-15 22:28:27 följande:
    Ja, ett antal personer och särskilt Suffering skulle hålla med dig.

Det är verkligen på tiden att du lär dig skilja på åsiktscensur och att kränkande kommentarer om personer, sk personangrepp plockas bort. Du kallade Reinfeldt för "galning" och en annan inläggskrivare är för "korkad". Håll dig till en saklig debatt så försvinner inte dina inlägg. Om någon skulle skriva att Åkesseon är en "galning" och att du är "korkad" skulle de inläggen också plockas bort om någon anmälde dem. Det har inget att göra med om man står till höger, vänster eller på tvären bara att det verkar vanligare att SDare klagar på att de "censureras" och hur det råder "åsiktsförtryck" här. Det handlar förstås om att dessa personer inte verkar veta var gränsen mellan politisk kritik och rena personangrepp går - vilket också sätter tonen på SD-vänliga sajter som Avpixlat.

Det hat som finns mot SD är naturligtvis inget som andra har klistrat på SD utan vidare utan det är en reaktion på vad SD och SDare gör och säger och hur de säger det de säger.

Fast ibland undrar jag vad dom håller på med när dom plockar bort inlägg. Jag har fått inlägg bortplockade när jag länkat till BRÅ för att det var rasistiskt.
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-16 07:10:23 följande:
    Får för mig ibland att anmälan = borttagning. Och detta oavsett trådämne.

Kan så vara. Men om BRÅ är rasistiskt så är sanningen rasistisk.
  • Errol Flynn
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-16 13:37:52 följande:
    Det här förtjänar att citeras

Efter att andra tagit över stafettpinnen gällande järnrör så tycker jag att Sds järnrörsincident kan läggas åt sidan nu.
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-17 12:10:48 följande:
    Ni som tror att det så kallade näthatet endast kommer från "rasisterna" skulle kanske ta och läsa detta. Jag delar troligen inte Anna Trobergs syn på särskilt mycket egentligen (även om jag faktiskt röstade på PP i senaste EU-valet), men just här är hon tamigfan mitt i prick.

Ja det verkar som att det inte bara är "rasisterna" som hatar.
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-01-18 22:24:36 följande:
    Det är ni sverigedemokrater som är dumma i huvudet som förvränger sanningar och försöker tränga in i folks hjärnor. Först skrämmer ni folk genom konspirationsteorier gentemot media för att få folk att börja lita på er, sedan matar ni deras hjärnor med falska uppgifter med undertoner av hat gentemot MENA-folk och muslimer. Det är ni som är de farliga. Riktigt äcklig stil ni kör med. 

Det här med 22000 i månaden får de som har rätt till det. Varför blandar du någons ursprung i detta och sprider hat? I så fall borde man hata alla som får 22000 kronor i månaden. 

Fanns en tråd här förut (bland många likadana) som påstod att invandrare får retroaktivt barnbidrag. Detta har Försäkringskassan svarat på och skrivit att det är helt fel. Vad tycker du om sådana falska påståenden från sverigedemokrater?
    Retroaktivt barnbidrag får de inte. Däremot retroaktiva föräldradagar för alla barn födda utomlands som är under 8 år. Sen vill en del leka med ord och kalla det något annat än retroaktiv fp men resultatet blir detsamma.

www.svd.se/opinion/brannpunkt/foraldrapenning-bromsar-integrationen_7190163.svd
Svar på tråden Varför hatar folk SD?