Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-25 18:10:01 följande:
    Jo, det är en del av den ökända "pk-mediakonspirationen". Skrattande

Att karln faktiskt ljuger är ju bara att bortse från i sammanhanget. Eller vi ponerar att han inte ljuger: om han upplevde så stora problem med invandrare med den storleksordningen det handlade om i hans barndoms Sövlesborg så är det inte storleken som är problemet nu heller. För i så fall ljuger han NU, för nu har vi bara för många invandrare för att vi ska kunna ta hand om dem - allt enligt PK-SD.

SD vill inte ha invandrare och flyktingar om det inte handlar om vita västerlänningar. Det är vad jag får det till.
    Fast utifrån ditt resonemang så är ju alla rasister, som inte vill ha fri invandring. Upplysningsvis: Inget riksdagsparti vill ha det. Vill du?
  • Philipsson
    effemgea skrev 2014-02-25 18:11:13 följande:
    Jag förstår inte att ni sverigedemokrater alltid ska pådyvla andra åsikter de inte harFlört
    Du verkar ju själv vara expert på det.

Jag blir t.o.m kallad sverigedemokrat, trots att jag inte är det. Antagligen för att jag vägrar infoga mig i gruppen av demagoger, d.v.s. hata-Sd-pöbeln.

Ni Sd-hatare verkar ha hittat er nisch. Istället för att säga vad ni är för, så säger ni bara vad ni är emot. Är du för fri invandring?
  • Philipsson
    effemgea skrev 2014-02-25 18:11:13 följande:
    Att jag är för religionsfrihet är en annan sak, det antar jag att du också är.
    Du vill alltså förbjuda skolavslutningar i kyrkan?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 22:40:54 följande:
    ...och Åkesson, som röstar med moderaterna oftare än inte.
    Jo, fast det gör ju sossarna också...
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 22:42:40 följande:
    Så när Åkesson sade att "Islam är det största hotet mot Europa sedan nazismen" så syftade han på våra politiker!?
    Källa på det citatet?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 23:11:19 följande:

Du menar såsom SD behandlar vänsterpartierna?

Ni vill så gääärna ha monopol på "mobbandet", på att få vara topphönsen. Men det fungerar inte så. Väx upp - SD blir inte ett smack mer motarbetade än andra partier.

Jo, ideligen. Vakna!
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-02-25 18:19:09 följande:
    Nope. Utifrån mitt resonemang är inte alla rasister som inte vill ha fri invandring.

Om man tycker att människor av olika ursprung är olika mycket värda och att man därför bara vill ha in vita västerlänningar är man däremot rasist.
    Fast Sd har ju aldrig påstått att människor med olika ursprung skulle sakna samma värde. Det där har du ju tagit från luften.

F.ö. så bygger ju hela EU på flyktingkvoter från utomeuropeiska länder, medan alla inom EU har s.k. fri rörlighet. Är hela EU rasistiskt då?

Varför tänker du inte efter lite, innan du kommer med påståenden du sen inte har nån chans att försvara?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 23:25:32 följande:
    Eller tror du att Apartheid, det sista spåret av kolonialismen, bara var ett "olyckligt undantag"?
    Reinfeldt, som du verkar vara så begeistrad av, gick med i M när Bildt och Adelsohn för fullt försvarade Apartheid.

Media gör allt för att tysta ned detta faktum men det var ju så det var. Vi som var med då, minns det väl.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 23:29:33 följande:
    Jag är vaken. Det är du som ser saker svartvitt.
    Att medvetet ha skygglapparna på, att låtsas inte begripa, är demagogi.

Ständigt och jämt talas det i media om hur "vi ska behandla Sd" (d.v.s. etablissemanget mot Sd). Snacka om "vi och dom-världsbild" (se t.ex. www.journalisten.se/nyheter/sd-behandlas-orattvist-i-medierna)

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 23:37:05 följande:

Philipsson, du som jämt försvarar Sd, kan du förklara vad Åkesson menar med att det är politikernas fel att Sd inte betraktar en del av befolkningen som icke svenskar?
    Varför är du så förtjust i apartheid? Kan du inte förklara det?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?