Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-09-15 02:34:36 följande:
    Det är bra att du ger mer prov för din trovärdighet, genom sådant här. För det är ju självklart så att du inte vet om det här själv och att flirt-smiles:en betyder så mycket.

Självklart kan jag länka, tar min trovärdighet på fullaste allvar:

Inlägg #43 och #49, angående djurplågeri - www.familjeliv.se/forum/thread/62718424-vem-ar-egentligen-terrorist/1/nick/62828121

Inlägg #460, angående "mörkmän" - www.familjeliv.se/forum/thread/19827435-ni-som-ar-sa-antimuslimer/2/nick/20917838
    Några inlägg upp hittar du ett annat exempel på hur jag "hetsar mot främlingar" citerar mitt eget inlägg "Jag har absolut ingenting mot irakier, varför inbillar du dig något sådant? De flesta irakier som kommer hit är vanligt hyggligt folk som vill slippa islam och dess terror."

OK, första länken är ett svar på en generalisering av amerikanska soldaters sysselsättning. Svar på tal helt enkelt. En normalbegåvad person hade lätt förstått detta.

"vissa mörkmän skickar sina flickor till andra länder för att de ska stympas. Så mycket värt var det att följa lagen i det land man bor..."  Återigen det som inte verkar vara din starkaste sida, läsförståelse. Skickar man sina flickor utomlands för att könsstympas är man en mörkman enligt mig. Har du problem med det?

Jag avskyr religion i allmänhet och Islam i synnerhet. Jag vill ha ett sekulariserat samhälle där religionerna saknar makt och inflytande. Tro ska vara ett individuellt val och inte något som itutas små barn. Det ska respekteras av alla och ingen ska kunna komma undan det genom att skylla på någon sagofigur. Jag skiter fullständigt i var folk kommer ifrån och om de är svarta, gula, röda eller gredelina men samhällets eftergifter för vidskepelse äcklar mig. Det tog nästan 1000 år att tämja kristendomen, vi ska naturligtvis inte ta två steg tillbaka nu.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Digestive skrev 2014-09-15 02:39:37 följande:
    Som jag nyst på tidigare så ger du mig inte ens en utmaning och bjuder på något slags motstånd eller något att bita i.

A walk in the park, som alltid. Din högsta växel motsvarar mitt friläge.
    Alltid så blygsam?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Hmmmms skrev 2014-09-15 03:49:19 följande:

Jag sympatiserar med SD när det gäller en del frågor. Tiggeri, extremism och högre straffskalor är några punkter jag håller med om, men jag vet inte om jag kan lita på SD när det väl gäller....
    Kan de verkligen göra någon skillnad i Sverige efter alla skandaler och uttalande som ploppar ut ur SD-folket.
    De flesta av dem visar ren hat mot alla som inte ser svensk ut. 

Kan man lita på att Jimmie Åkesson egentligen inte är en nazist som döljer sina tankar och känslor för att lyckas inom politiken?! Erik Almqvist lögner och attacker på oskyldiga var ju så långt ner i värdigheten för människa som man kan komma... Jag bryr mig inte om att folk kallar zigenare för tjuvar eller araber för  bidragstagare, MEN när deras rättspolitiske talesman attackerar oskyldiga människor på stan och kallar unga kvinnor för horor så går man över gränsen.. Tänk om Fredrik Reinfeldt hade kallat en random kvinna för hora liksom...

Tror ni att man kan lita på SD?  

Tror du själv att de kan hitta 49 riksdagsmän som kan uppföra sig som, nåja, nästan som folk de närmaste 4 åren?  
  • Rataxes
    Digestive skrev 2014-09-15 02:39:37 följande:
    Som jag nyst på tidigare så ger du mig inte ens en utmaning och bjuder på något slags motstånd eller något att bita i.

A walk in the park, som alltid. Din högsta växel motsvarar mitt friläge.

Digestive, du borde skaffa dig en utbildning och ett arbete så du gemensamt med oss andra bidrar till din egen försörjning och välfärd.
    Av dina kommentarer att döma kanske du inte ska satsa på en alltför avancerad utbildning, men det finns säkert något enkelt som passar dig.
  • Rataxes
    Digestive skrev 2014-09-15 04:40:20 följande:
    Du är så rädd om din trovärdighet du. Personligen så hade jag gett upp för länge sen och stått för saken. Heder kallas det för.

Jag förstod precis vad du menade så jag får väl anta att jag iallafall är normalbegåvad. Det var dock inte det som det här handlade om.

Ja, bara faktumet att man kan byta ut "mörkmän" mot "muslimer", "saudiaraber" eller vilket substantiv som helst med en perfekt bibehållen grammatik till ledordet "vissa" (vissa "muslimer", vissa "saudiaraber") tyder verkligen på det du påstår nu men visst, det kanske bara var ett syftningsfel eller då, eh, är min läsförmåga som sviktar. Problemet är bara att du gör samma sak här..

Inlägg #5863 - www.familjeliv.se/forum/thread/24335452-tycker-du-att-homosexuella-ska-fa-gifta-sig-i-kyrkan/586

..och i meningen "Just det, jag ser hellre att det delas ut statliga bidrag bl.a till utbildning av imamer, än att saudiska mörkmän köper sig inflytande i svenska moskéer." vilket naturligtvis gör dig allt mer trovärdig.

Du får fundera en stund på om jag kunde ha haft den där på lager för att kunna spela ut din trovärdighet ur ringen eller inte - att slingra sig är att blotta en tendens. Och nej, jag blygs inte för en sekund med att jämföra din högsta växel med mitt friläge.

Så, det var två lätthittade exempel på vad jag menade och nu får du själv avgöra om du vill leka den här leken mer eller inte.

Haha, oh ja - världen tar stormkliv frammåt i denna sak med dig i spetsen Rataxes! Den kampen behöver dig och vad du sysslar med lika mycket som en fisk behöver cykel och bredband. Du är en simpel provokatör, ingenting annat.
    Vill du vurma för saudiska islamister så varsågod. (eller mörkmän som jag ibland kallar dem, det är inte samma sak som "svartskallar" som vissa kallar dem.) Jag använder ordet som det beskrivs i Svensk Uppslagsbok:

"Mörkmän (efter ty.Dunkelmänner,övers, av lat.obscu?ri vir?i;se Epistolae obscurorum virorum), fiender till folkupplysning, tanke- och yttrandefrihet, obskuranter, reaktionärer."

Fortsätt du att leka om du vill, kanske du lär dig ett och annat nytt ord under tiden. Om inte så får jag önska dig lycka till med näste debattör. Tack för underhållningen.
  • Rataxes
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 10:58:25 följande:
    Jag tror du står och spisar LP-skivor och är lite skeptisk till "det där nya" som kommit, CD eller vad det heter.

Dessutom har du åtminstone på mig aldrig gett intryck att vara en potentiell karriärkomet av den sort du beskriver i ditt inlägg. Doften av tjurbajs ligger tät över den här tråden.
    Det är jag som står och spisar LP-skivor
    Tänk att man skulle ha något gemensamt med någon som retar sig så oerhört på min person, där ser man. Det finns kanske hopp om världen i alla fall. Vi skulle säkert kunna ha intressanta HiFi-diskussioner i ett parallellt universum. Jag föredrar liksom Digestive också rörelektronik men avstår streamande, har inte ens en dator i musikrummet.
  • Rataxes
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 14:46:57 följande:

Jag vet givetvis att samtliga partier har allt att förlora på att i ens minsta möjliga mån samarbeta med SD. Därför lär det inte inträffa. Jag kan sympatisera med tanken på ett SD med så lite inflytande som möjligt, men samtidigt...

Ponera att något av blocken skulle öppna för ett samarbete med SD. Är det inte ett rätt bra sätt att få med dem i "gemenskapen" (inte det bästa ordvalet, men men) och att inte ge dem chansen att mjölka bilden av sig själva som utstötta martyrer? Låt dem vara med och tycka lite, har de ändå så fel om allting som alla säger borde det inte vara särskilt svårt att ändra eller helt förkasta deras förslag på ett sådant sätt att de bättre överensstämmer med ens egna partivärden. "Anpassningen" sker i det läget inte bara från övriga partier, utan även från SD. 

Skulle det i ett sådant läge gå som jag tror, dvs att uppgiften skulle vara SD övermäktig, växer de knappast så mycket mer till nästa val utan snarare tvärtom.

Eller tänker jag helt galet?

Jag tror också på att neutralisera SD genom att låta dem visa sin oförmåga i verkligt riksdagsarbete.
  • Rataxes
    Digestive skrev 2014-09-15 09:48:11 följande:
    Att du alltid ska hamna där med att vara så fascinerad över mitt liv. Har redan tagit det här ytligt med dig men då du försöker ta någon slags ful poäng via min livssituation som gisslan så kan jag förklara den mer grundligt.

Nej, jag arbetar inte - jag behöver inte och inte kommer inte behöva drt på ett bra tag. Har dock betalat skatt så det räcker och blir över för min egen välfärd. På det så bor jag i villa och har en stereo som förmodligen motsvarar halva din årslön och utan att behöva gå upp och jobba idag, som du. Så förklara, vad ska jag med arbete till? För status? På grund av jantelagar? Av ren solidaritet? För att pressa jordens resurser lite extra? För vår statsminister?

Avancerad utbildning? Du lever på 90-talet. Jag laddar ner inspelade universitetsundervisningar ifrån världens alla hörn och ser dem på fritiden emellanåt för nöjes skull och som du nog förstått, har jag en del fritid.

Sådär, kan vi släppa mitt liv en gång för alla nu? Kan tillägga att jag är 33 år. Så, vad har du utifrån ditt lågvattensmärke att presentera för dig själv? Kan med visst förbehåll våga påstå att jag inte vill byta.

Ah, åter till Hells Kitchen. Att jag ens tog en paus för det här.

Iväg och jobba ihop det där som jag redan har skapat åt mig nu, kafferasten är över. Chop, chop..
    Jo, jag behöver gå upp och jobba, än så länge. Har absolut ingenting emot arbete, under mina studier till ingenjör jobbade jag för att slippa studieskulder medan mina kurskamrater krälade i sina spyor på div nationsfester. Bor obelånat, också i villa (med en stereo som nog motsvarar din, kan vi släppa kukmätartävlandet nu?) När jag går i pension om ca 15 år gör jag det skuldfri med en rejäl sparad slant och drar förmodligen från det här skitnödiga landet. Så "sverigevänlig" är jag. Jo, jag är egoist, skäms inte ett dugg för det, mina närmaste är det viktigaste för mig.
  • Rataxes
    Digestive skrev 2014-09-15 15:31:44 följande:
    Wicked. Trodde bara att den ljusa sidan sysslade med rör men du är väl en sådan där renegade Jedi och numera en Sith. Må det hamna kletiga fingeravtryck på allt som är heligt för dig.
    If you only knew the power of the Dark Side. Luke, come to the Dark Side, we have all the NOS-tubes you'll ever need.
  • Rataxes
    sverker11 skrev 2014-10-25 11:33:36 följande:
    Nej. Att Sahlin skulle skött återbetalningen klanderfritt är en osanning och att vissa tror det är ett bevis på den socialdemokratiska PR avdelningens kompetens när det gäller att hantera skandaler.

Det sändes för några år sedan ett program på SR/P1 med den journalist som avslöjade Sahlins kontokortsfiffel och journalisten i fråga kunde bara beundra hur effektiv Socialdemokraterna hanterar skandaler. I verkligheten var det en rätt smutsig affär som borde fått Sahlin att inte bara ta en timeout utan tvingat henne att lämna politiken för all framtid. Att hon överhuvudtaget fick kandidera till partiledarposten visar att något inte är som det skall inom Socialdemokraterna.
    Mer om Tobleråna:

1. För info återger jag här några av Mona Sahlins oegentligheter (OBS! endast de hittills kända) under hennes politiska karriär. 1999: 98 obetalda p-böter varav 32 går till Kronofogden. Många var på handikapplats (24-26 ggr) 1990: Dagmamma betald svart (häftigt att betala skatt) 1993 Obetald TV-licens. 1993 Körförbud på obesiktigad familjebil. Trots det, två p- böter under tiden. 1995: Köp av varor för 53 000kronor med statens kontokort. 1995: Tar Mona “time out” på Mauritius med familjen och sina livvakter på skattebetalarnas bekostnad. HÄR SÄGER MONA SAHLIN ATT HON SLUTAT FIFFLA Så här fortsatte myglandet trots Monas avbön: 1997: Sahlin startar bolag och tar ut 1,1 miljoner i lön och 350000 i externa kostnader. 1999: Går företaget i konkurs. Då blir Mona (s)-regeringens småföretagarexpert. 2000: Mona har 30000 kr i restskatt. Ärendet går till Kronofogden innan pengarna betalas in. 2001: Mona har två obetalda räkningar som går till Kronofogden. 2002: Monas bil är belagd med körförbud. Obesiktigad samt fordonsskatten ej betald. 2005 Använder Mona regeringskortet till ett flertal privata taxiresor 1995-2006. Utsparkad ur Handels-facket för bristande betalning av medlemsavgiften 2006 Utnyttjade sin ställning för att ordna ett onödigt praktikjobb på ambassaden i USA åt sin dotter. Finansierades med skattepengar. Listan är lång men den omfattar endast Mona Sahlins hittills kända oegentligheter, för vilka hon sparkades ut ur den dåvarande (s)-regeringen. Enn Kokk f.d partisekreterare hos Socialdemokraterna skriver i sin blogg… ” de oegentligheter som fällde Mona Sahlin var endast förnamnet av vad som förekommit”.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?