Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-08-21 03:02:27 följande:
    Sådär. Nu vill jag och säkert flera i detta diskussionsforum att sverigedemokrater argumenterar för dessa metoder. Kom igen nu realist14, Jeaninne, Philipsson, Vitrysk Hockeyhjälte, Rataxes, Bejje, Flash Gordon och övriga - håll inte tillbaka.

Varför sanktionerar ni förvanskningar och lögner om andra människor och i vissa fall sysslar med det själva?
    Ber vänligt men bestämt analkisten att hålla reda på vilka som är sverigedemokrater. Kanske hen betraktar alla med avvikande åsikter som sverigedemokrater? Ärligast om hen skriver det rent ut isåfall.

Själv tillhör jag inte detta parti och kommer aldrig att göra det heller. Kanske kan herr/fru/fröken analkist lägga detta på minnet en gång för alla?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    kenneth768768 skrev 2014-08-21 20:05:50 följande:
    Ja, jag skulle också gärna se stöd för den s.k "omfattande islamiseringen" nu, och beskriv gärna även vad "omfattande" betyder i sammanhanget.
    Det pågår knappast någon "islamisering" däremot är undfallenheten mot avarter av denna dårsekt inte helt ovanlig.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Kunigunda skrev 2014-08-23 18:32:26 följande:
    Om du är uppfostrad att vara rädd för vildmarken och sedan, i traumatiserat tillstånd, placeras på en mörk, kall plats där träd, bär, insekter och andra djur är för dig helt okända. Var ska du då finna trygghet?
    Tror du på allvar att en nyanländ är så urbota korkad att hen inte förstår skillnaden på vildmark i hemlandet och i svensk glesbygd? Är de mindre vetande som inte kan ta till sig vad övriga boende kan berätta om svensk natur?

Herregud, vad tror du om människor egentligen, snacka om fördomsfull...
  • Rataxes
    Kunigunda skrev 2014-08-23 20:57:39 följande:
    Nej. Det förstår ju alla, var man än fötts, att svenska ormar, älgar, renar, svampiga myrar, svarta moln av myggor och kompakt mörker är ofarligt. Särskilt om man vuxit upp med bilden av att det lurar faror i vildmarken.

Ni skulle t.ex. inte alls oroas av att bo i en by vid kanten av Sydamerikansk regnskog utan guidning och utan språkkunskaper. Ni skulle inte alls känna er tryggare i en etablerad stad med tillgång till mat ni känner igen och landsmän. Er skulle man bara kunna lyfta upp med rötterna och släppa ner på valfri plats.

Men muslimer är ni rädda för?!
    Hur många asylsökande kommer från områden som gränsar till regnskog, djungel och savann ?
  • Rataxes

Jaha, då var den TV-utfrågningen slut. Tycker faktiskt Hedenmo gick hårdare åt Frigolitpojken än Åkesson, Iofs var det välförtjänt eftersom frigolitpojken fått segla likt en frigolitbåt genom media tidigare. Åkesson gjorde ett nervöst intryck tycker jag,

• Rataxes
    Speakers Corner skrev 2014-08-27 16:03:14 följande:
    Det gör du inte, du har aldrig hört talas om politiker inom sd som gjort bort sig?
    Det är ju fantastiskt, jag förstår inte hur man har kunnat missa det gång på gång.
    Dom tog ju upp tre exempel i programmet.

Jag tyckte JÅ gjorde ett rätt blekt intryck, han kunde inte svara på hur deras löften skulle finansieras.
    Det visade sig att partiet räknat fel, vilken överraskning.
    Men sämst var han när rasismen inom sd kom upp, han slingrade sig som en ål, och han var vag och framförallt vad var det för infantilt utspel mot programledaren när hon tog upp järnrörsskandalen,
    Det var ju bara pinsamt.
    Jag tycker att utfrågarna kunde varit betydligt hårdare mot honom, han kom alldeles för lätt undan.

Sen kunde jag inte låta bli att undra vad JÅ hade tyckt om han hade läst här hur en del som säger sig var anhängare av partiet uttalar sig om invandrare, med tanke på att han vill ha nolltolerans.
    Nu tror jag i och för sig inte på att han vill det, men det låter ju alltid bra att säga, och utåt vill man nog ha en ren fasad.

Siffrorna kommer ju ifrån Riksdagens Utredningstjänst så det är ju dom som räknat fel isåfall, eller så är det som SVT twitterpudlar:

https://twitter.com/svtdinrost/status/504565758886948865/photo/1

SD's siffror innehåller även andra kostnader, siffrorna är därför inte jämförbara.

• Rataxes
    StackarsMia skrev 2014-09-01 23:13:58 följande:
    Ojdå, någon blir ledsen på valnatten. Gråter
    Blev besviken på att inte den maniska klapperskan var med i det klippet.
  • Rataxes
    StackarsMia skrev 2014-09-02 01:16:50 följande:
    Bjuder på Klappturken då:
    Det där är ju faktiskt lyteskomik. I klass med den gråtande gossen i förra klippet.
  • Rataxes
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-11 12:21:05 följande:
    Klarsynt inlägg i debatten om Researchgruppen: www.svt.se/opinion/article 2311191.svt

(Och FMGA, du kan vara lugn. Det är ingen Avpixlatlänk, så du behöver inte anmäla något.)
    Länken funkade tyvärr inte

Intressant ämne. Vänsterns eget Gestapo/NKVD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?