Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2015-01-05 21:25:58 följande:
    Så typiskt SD-tänk - "Vi ska värna om den svenska kristenheten - men bara när den lyder oss: säger den emot oss är den löjlig och PK!!!"
    Man skulle kunna säga att det är typiskt fanatikertänk att tycka det är konstigt att inte köpa koncept med hull och hår. Det är ett sundhetstecken att kunna se för och nackdelar med saker Dorian Solig
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2015-01-21 23:21:29 följande:
    Vart fick du det ifrån? Med svenska mått så är extremhögerns härjningar ett långt större problem än IS.
    Nja, inte ens om du bara begränsar dig till Sverige. Det beror förstås på vad du menar med 'härjningar' men ser man till alla typer av 'härjningar' ser det ganska lika ut.
    sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldsam_politisk_extremism_i_Sverige

Antar att stölder, upplopp osv räknas till 'härjningar' även av dig eller?
  • oOOo  oOOo
    oOOo oOOo skrev 2015-01-21 23:44:44 följande:
    Nja, inte ens om du bara begränsar dig till Sverige. Det beror förstås på vad du menar med 'härjningar' men ser man till alla typer av 'härjningar' ser det ganska lika ut.
    sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldsam_politisk_e...

Antar att stölder, upplopp osv räknas till 'härjningar' även av dig eller?
    Bättre länk

A
    ntar att FL har patent på den där länksaboterande funktionen, kan det rent av räknas som 'härjningar' på internet
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-22 05:50:21 följande:
    Förklara vad någon här ska med ett blindtest till, 
    För att utröna om du hör skillnad eftersom svaret du gav på om du(egentligen Rataxes men det var du som svarade) hör skillnad var så vagt.
    Digestive skrev 2015-01-22 05:50:21 följande:
    Den som menar att någon har påstått att ett "hörbart resultat" kommer som en slags garanti, har verkligen inte hängt med.
    Lugn, jag frågade bara om det gick att höra skillnad. En enkel fråga som tydligen ger upphov till en massa ovidkommande dravel.

För att återgå till TS i någon mån är det intressant hur känsligt det kan vara att svara på en simpel ja/nej fråga inte bara för politiker.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-22 17:05:53 följande:
    Koppla din elektronik korrekt nu och sluta slösa med tid.

Problemet med sådant här slöseri med tid, ligger i att man inte får någonting tillbaka. Du har förstått att du kan dö, att saker kan ta eld och gå sönder, utifall olyckan uppstår i elektronik ur fas, och att elektronik presterar undermåligt överlag, av att sitta ur fas - hyfsat värdefull kunskap, skulle en del säga - medan jag, bara har fått äran att hantera en tjafsande fjant.

För att återgå till TS i någon mån - troll känns så intellektuellt understimulerade.
    Lugn och fin nu, inget att hetsa upp sig för, försökte bara intressera mig lite för din hobby, ledsen om jag trampade på en öm tå. Verkar var symptomatiskt för deltagarna i denna tråden att vara tåömma

Men du har nog framtid som politiker, du ger mig information jag inte bett om och tycker jag skall vara tacksam för det medan du slingrar dig från frågan jag verkligen ställde
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-22 20:22:37 följande:
    Huruvida en skillnad upplevs av specifikt mig, framgick redan i första inlägget. 
    Nej det framgick inte. Det framgick att du tyckte det borde finnas en skillnad under vissa förutsättningar men inte att du verkligen upplevt en skillnad. 
    Digestive skrev 2015-01-22 20:22:37 följande:
    Att jag inte har utfört något blindtest, kom du skriftligen fram till själv.
    Då borde ju det enkla svaret på frågan om du upplevt någon skillnad helt enkelt varit "nej" eller att skillnaden är helt uppenbar vilket den inte ens verkade vara enligt ditt hypotetiska resonemang.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-22 21:47:49 följande:
    Haha, hur i helvete får man en förklaring om att jag, som vet vad man ska lyssna efter, kan höra om fasen sitter korrekt på 1 produkt men får det betydligt svårare att lyssna mig fram till samma sak när det handlar om flertalet produkter som ska samverka ihop - till att det BORDE finnas en skillnad men att jag INTE upplever någon?
    Men titta, nu säger du att du hör skillnad. Sedan var det inte det jag frågade Rataxes om utan om han kunde höra om kylen var kopplad på samma fas som hans stereo, något han påstod vad stor skillnad. Du vet som fas i ett trefas system i ett hem, inte fas som i olika vågor i fas.

Men skitsamma, det är alltför vanligt att de som hoppar in och svarar på frågor riktade till andra inte vet vad de svarar på, så låt oss lämna det. Intressant hur som helst.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-22 23:34:21 följande:
    Ja, vilket även framgick i första inlägget - för de som har förmågan att kunna komma fram till en väldigt simpel deduktiv slutledning.
    Visst famgick det att du inte förstått frågan. Men som sagt intressant hur som helst, speciellt det där med 'svärta i tystnaden'
    Digestive skrev 2015-01-22 23:34:21 följande:
    Och att förklara fenomenet, relaterar till intresset som du ville ta del utav.
    Hade varit ännu mer intressant om jag kunde få ett svar på det jag frågade om men det är väl lite mycket begärt. Man får vara glad om man får någon info alls antar jag, tack för det. 

• oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 16:49:06 följande:
    Varenda hifi-biten själ förstår vad som menas med mer/mindre "svärta i tystnaden" - en målande beskrivning av brusgolvets effekt på ljudet, en fenomenologisk beskrivning, helt enkelt. Beklagar om lingot förhöll sig esoteriskt.
    Du behöver inte beklaga, som jag sade tyckte jag begreppet var väldigt intressant.
    Svar på det du frågade om? Menar du frågan till Rataxes, om man kan höra ett kylskåp på samma fas? Du har alltså fortfarande inte förstått, att det helt och hållet beror på just det kylskåpet, på just den anläggningen och på just den elen i hemmet. Som att fråga om man kan höra en katt, utan mer information än så = omständigheterna (som inte framkommer alls) avgör om man hör katten, precis som kylskåpet på samma fas. Har poletten trillat ner?
    Jag förstår precis vad jag frågade om. om Rataxes upplevt denna skillnaden. Vad som är svårare att förstå är varför du svarade på det då med den inställningen, att ett svar endast kan erhållas av Rataxes, just på hans kylskåp, rum, utrustning osv

• oOOo  oOOo
    Menar du frågan till Rataxes, om man kan höra ett kylskåp på samma fas? 
    Eftersom du lyckats missuppfatta frågeställningen flera gånger här och ursprungsmeddelandet är raderat i vanlig ordning i den här tråden så citerar jag mitt inlägg från #21506(antar att de inte kommer leva länge heller, tråden går ju ut på att FMGA skall få gnälla av sig )

"Sedan var det inte det jag frågade Rataxes om utan om han kunde höra om kylen var kopplad på samma fas som hans stereo"

du ser att jag inte avser "om man kan höra ett kylskåp på samma fas". Är det så svårt att läsa innantill?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?