Digestive skrev 2015-01-23 16:49:06 följande:
Varenda hifi-biten själ förstår vad som menas med mer/mindre "svärta i tystnaden" - en målande beskrivning av brusgolvets effekt på ljudet, en fenomenologisk beskrivning, helt enkelt. Beklagar om lingot förhöll sig esoteriskt.
Du behöver inte beklaga, som jag sade tyckte jag begreppet var väldigt intressant.
Digestive skrev 2015-01-23 16:49:06 följande:
Svar på det du frågade om? Menar du frågan till Rataxes, om man kan höra ett kylskåp på samma fas? Du har alltså fortfarande inte förstått, att det helt och hållet beror på just det kylskåpet, på just den anläggningen och på just den elen i hemmet. Som att fråga om man kan höra en katt, utan mer information än så = omständigheterna (som inte framkommer alls) avgör om man hör katten, precis som kylskåpet på samma fas. Har poletten trillat ner?
Jag förstår precis vad jag frågade om. om Rataxes upplevt denna skillnaden. Vad som är svårare att förstå är varför du svarade på det då med den inställningen, att ett svar endast kan erhållas av Rataxes, just på hans kylskåp, rum, utrustning osv