Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-05-31 19:28:18 följande:
    Nåväl. Du har rätt i sak. MP har starkt stöd i Stockholm, men det visar sig i valresultatet från i söndags, alltså från de som röstade. En god gissning är att resultatet tvärtemot vad du har fått för dig skulle ha blivit sämre för MP om fler än 51 procent hade röstat. Jag tror inte att de hade blivit största parti i Stockholm med ett 80-procentigt valdeltagande.
    Jag tror inte heller att de skulle vara störst, större är inte lika med störst  
    Jag tror däremot att deras andel hade ökat mer än tex SD:s man inte mer än V men där antar jag att vi få agree to disagree.
    Jag noterar också att du framhåller Miljöpartiets drogliberala hållning som något positivt och det enda skälet att rösta på dem "Just de grönas liberala drogpolitik är ju faktiskt en av de bättre ideerna. Tyvärr kan man ju inte rösta på MP av andra anledningar".
    Om du skall citera mig kan du väl försöka förstå vad där står. Säger ju explicit att det inte är den enda anledningen. En av de bättre betyder för alla läskunniga att det finns flera bättre ideer. Tyvärr har de alldeles för många ideer utan verklighetsförankring.
    Jag är rädd att jag måste göra dig besviken. De är inte särskilt drogliberala, så det finns nog inget skäl överhuvudtaget för dig att rösta på dem.
    Men de gröna menar jag alltså Die Grünen, vilket framgår om du försöker hänga med i vad som diskuteras. En röst på MP i sverige är ju en röst på samarbetet med Die Grünen i europa som du förhoppningsvis förstår, eller?   

• oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-05-31 21:44:08 följande:
    Angående läskunnighet så skrev redan Tegnér på sin tid att det dunkelt tänkta är det dunkelt sagda. Skriver man att man inte kan rösta på MP av andra anledningar än att man upplever att deras drogliberala hållning är det enda som appellerar till det egna förståndet så, ja då är det väl så. Det finns alltid en avsändare och avsändarens brist på språklig stringens är knappast mottagarens fel.
    Av andra anledningar än de som är bra givetvis. Det är komiskt att just du har så svårt att förstå text som ofta appellerar till andras oförmåga
    Men ödmjukhet för andras misstag kommer ju ofta av en grundläggande förståelse, något du verkar sakna.
    FDFMGA skrev 2014-05-31 21:44:08 följande:
    Och i och med att du bara inbillar dig att MP är mer drogliberalt än något annat parti så finns det inga skäl överhuvudtaget för dig att rösta på demSkrattande
    Nu har du missförstått igen trots upprepade förklaringar. Kanske skulle dämpa lite på det där hatet som verkar förblinda dig. Jag tror inte du är sådär obegåvad egentligen
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-05-31 23:36:52 följande:
    Ja, och en röst på t.ex. Moderaterna är antagligen en röst på den kristdemokratiska gruppen i EU. Ska vi gå igenom allt som partier i den gruppen står för?
    Inte mig emot. Är det något speciellt du vurmar för? Drömmer
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-06-01 11:24:49 följande:
    Min uppfattning är att det framgår ganska tydligt i tråden att QZ inte vurmar för kristdemokratisk  politik.

Är du där igen och dömer andra utifrån dig själv?
    Även de mest inskränkta brukar kunna se något positivt i de etablerade partiernas politik. Men du kanske har rätt, verkade vara mest gnäll som vanligt.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-06-04 09:57:40 följande:
    Att utifrån dessa fakta se fördelningspolitik som rättvist är inte så konstigt.
    Visst. Ingen säger väl att fördelningspolitik är fel. Det är dock en fundamental skillnad på bidrag och inkomst.

Ditt resonemang fungerar dock lika bra på att förklara varför rent tjuveri är bra. Det är ju också en form av fördelningspolitik. Det handlar till syvende och sist vilken nivå på fördelniongspolitiken som är rimlig och då är det ganska idiotiskt att likställa bidrag med inkomst eftersom det ena betalar det andra.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-06-04 00:08:34 följande:

Att se jobbskatteavdrag som en kostnad är ingendera samma sak som att se bidrag som en kostnad.
    Quintus Zebra skrev 2014-06-04 00:11:28 följande:
    quote=73372266][quote-nick]Quintus Zebra skrev 2014-06-04 00:08:34 följande:[/quote-nick]
    Att se jobbskatteavdrag som en kostnad är ingendera samma sak som att se bidrag som en kostnad.[/quote]

Nu bråkade stavningsprogrammet.

Att se jobbskatteavdraget som en kostnad är I GRUNDEN samma sak som att se bidrag som en kostnad.
    Det är ju för komiskt att ditt dataprogram rättade din postning
    Du kanske skulle köpa ett nytt dataprogram från nordkorea?

• oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-06-04 10:50:50 följande:
    Jaså, du är en förespråkare av Nordkorea och deras teknologi. Lite oväntat faktiskt! Oskyldig
    Deras teknologi är imponerande på sitt sätt
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-06-04 11:00:44 följande:
    Haha. Om du insinuerar att min nuvarande telefon är "marknadsliberal" och försöker censurera mina åsikter, så skulle jag nog helst vilja ha en telefon från Schweiz! Flört
    Du tänker att den är gjord av choklad? Som telefon fungerar den nog lika bra som arirang så jag förstår att du nog föredrar en ätbar Skrattande
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-06-04 11:15:29 följande:

Ja. Gärna av choklad. Gott! Men neutral tänkte jag väl främst!
    Aha, jag är rädd att även en Schweitzisk telefon nog kommer rätta din post angående olikheten mellan bidrag och skattelättnad
Svar på tråden Varför hatar folk SD?