Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Naranjos skrev 2014-01-09 14:30:09 följande:
    SD har redan förslag i sin budget på detta. Man vill öka anslagen till UNHCR med 5.2 miljarder mer än regeringen vill satsa och därmed hjälpa otroligt många fler än vad Sverige gör idag. UNHCR skriker efter pengar och Sverige minskar anslagen till UNHCR och tar dessa pengar och lägger på de personer som lyckas smuggla sig själv till Sverige.

sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/10/Budget-A-Ö.pdf

Men regeringen och övriga i 7-klövern struntar fullständigt i att hjälpa i enlighet med UNHCR:s önskemål för att i stället se så goda ut som möjligt på hemmaplan, framför allt i medias ögon. Biståndet till UNHCR ger nämligen inga pluspoäng i hemmaopinionen på samma sätt som ett massivt mottagande av människor för parkering i utanförskapsområden i Sverige gör.

Biståndspengar som så väl behövs i krigsområden används hellre till att betala lön till statsråd: www.dn.se/nyheter/politik/minister-fick-bistandspengar-i-lon/

Och det inbillar du dig att det hjälper mitt i krigets Syrien där inga organisationer vågar sig dit?
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-01-09 14:39:29 följande:
    Det första som dök upp när jag googlade.

www.svensktnaringsliv.se/fragor/integration/foretagare-sallar-inte-bort-invandrare_24369.html

"Etnicitet, diskriminering och arbetsgivarnas attityd spelar mindre roll för om en invandrare får jobb eller inte. Viktigare är ålder, utbildning samt var i Sverige man bor. Det visar en ny rapport från Svenskt Näringsliv."

Ja precis så sa svenskt näringsliv när dessa problem uppdagades. Stämmer inte med verkligheten.
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-01-09 17:35:12 följande:
    Letar man tillräckligt mycket hittar man diskriminering vart man än vänder sig:
    "Längre män har bättre betalt är kortare. Snittlönen ökar konstant upp till 185 centimeter, där kurvan planar ut något.
    Det har Dan-Olof Rooth, professor i nationalekonomi vid BBS i Kalmar kommit fram till, efter ha jämfört längd och inkomst för en halv miljon svenska män":

Det går att bevisa vilka tokigheter som helst bara man vet vilket resultat man vill ha. 

Rapporten du länkar till är dessutom 8 år gammal.

Vi har haft ett otal invandrare på min arbetsplats och har fortfarande minst 10-15 nationaliteter och jag skall inte skriva ut etniciteten här, men så mycket kan jag säga att företaget diskriminerar aldrig baserat på "ras" eller ursprung, även om det med stor fördel för företaget hade varit bättre att inte anställa vissa av dem och i stället sålla bort dem redan vid ansökningstillfället. Endast testresultat och personlig lämplighet avgör.

Vissa etniciteter medför helt enkelt stora kulturella problem enligt min erfarenhet. Vi hade häromsistens en tjej i 25-årsåldern som inte FICK åka med på en mycket viktig tjänsteresa utomlands om inte en av hennes bröder eller pappa fick följa med. Frågan om bönerum fick vi emellertid stoppat vid för den tiden 2 muslimer av ca 300 anställda.

De mest lättintegrerade i företagskulturen har självklart varit européer men också östasiater har vi haft mycket nytta och glädje av och kommer att ha också i framtiden.

Ett "roligt" fall hade vi med en person som satt och lade patiens på datorn i tid och otid. Efter tillsägelser som inte hörsammades, avinstallerades funktionen från hennes dator. Då gick hon och klagade hos sin chef. :). Den provanställningen blev inte långvarig.

En av de duktigaste vi haft på min avdelning har förresten afrikanskt ursprung och är fullt integrerad. Omtyckt av alla, kunder så väl som av kollegor och chefer. Dock är han säkert 185 cm lång. Vi kanske har längddiskriminerat vid anställningen och lönesättningen. Hemska tanke.

Kort sagt så skiter vi i om personen vi anställer är muslim, kristen, agnostiker, ateist, jude, katolik, taoist eller Scientolog. Har personen de kvalifikationer som krävs och får han/hon tillräckligt bra score på personlighetstest och intelligenstest, leder det till anställning oavsett om namnet är Muhammed, Fatima eller Sven. Ingen har råd att rekrytera på något annat sätt.

Problemet med ditt resonemang är att ingen större grupp i samhället blir regelmässigt diskriminerade pga sin längd. Vilket sker pga etniticitet och ursprung. Sen att ditt företag inte diskriminerar är ju bra men inte relevant.
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-01-09 17:35:12 följande:
    Letar man tillräckligt mycket hittar man diskriminering vart man än vänder sig:
    "Längre män har bättre betalt är kortare. Snittlönen ökar konstant upp till 185 centimeter, där kurvan planar ut något.
    Det har Dan-Olof Rooth, professor i nationalekonomi vid BBS i Kalmar kommit fram till, efter ha jämfört längd och inkomst för en halv miljon svenska män":

Det går att bevisa vilka tokigheter som helst bara man vet vilket resultat man vill ha. 

Rapporten du länkar till är dessutom 8 år gammal.

Vi har haft ett otal invandrare på min arbetsplats och har fortfarande minst 10-15 nationaliteter och jag skall inte skriva ut etniciteten här, men så mycket kan jag säga att företaget diskriminerar aldrig baserat på "ras" eller ursprung, även om det med stor fördel för företaget hade varit bättre att inte anställa vissa av dem och i stället sålla bort dem redan vid ansökningstillfället. Endast testresultat och personlig lämplighet avgör.

Vissa etniciteter medför helt enkelt stora kulturella problem enligt min erfarenhet. Vi hade häromsistens en tjej i 25-årsåldern som inte FICK åka med på en mycket viktig tjänsteresa utomlands om inte en av hennes bröder eller pappa fick följa med. Frågan om bönerum fick vi emellertid stoppat vid för den tiden 2 muslimer av ca 300 anställda.

De mest lättintegrerade i företagskulturen har självklart varit européer men också östasiater har vi haft mycket nytta och glädje av och kommer att ha också i framtiden.

Ett "roligt" fall hade vi med en person som satt och lade patiens på datorn i tid och otid. Efter tillsägelser som inte hörsammades, avinstallerades funktionen från hennes dator. Då gick hon och klagade hos sin chef. :). Den provanställningen blev inte långvarig.

En av de duktigaste vi haft på min avdelning har förresten afrikanskt ursprung och är fullt integrerad. Omtyckt av alla, kunder så väl som av kollegor och chefer. Dock är han säkert 185 cm lång. Vi kanske har längddiskriminerat vid anställningen och lönesättningen. Hemska tanke.

Kort sagt så skiter vi i om personen vi anställer är muslim, kristen, agnostiker, ateist, jude, katolik, taoist eller Scientolog. Har personen de kvalifikationer som krävs och får han/hon tillräckligt bra score på personlighetstest och intelligenstest, leder det till anställning oavsett om namnet är Muhammed, Fatima eller Sven. Ingen har råd att rekrytera på något annat sätt.

Problemet med ditt resonemang är att ingen större grupp i samhället blir regelmässigt diskriminerade pga sin längd. Vilket sker pga etniticitet och ursprung. Sen att ditt företag inte diskriminerar är ju bra men inte relevant.
  • sjuttiofemman

Haha! Nu skickar Sd ut ett pressmeddelande baserat på en persons övertygelse och tyckande. Slår alla rekord i dumhet, även om det är sant så undrar man: varför ett pressmeddelande..?!

• sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-10 11:07:59 följande:
    De Moderater jag umgås med har samma syn på invandring som SD men röstar M ändå. Jag känner inte någon som tycker att flyktinginvandringen till Sverige är okej. Alla vill se en minskning.

Kanske beror på att de du pratar med blir övertalade av dig och dina polare? Du har ju själv anklagat mig för att enbart prata med "vänsterextremister", man känner andra genom sig själv eller hur?
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-01-10 18:04:58 följande:
    Fast pa dem grunderna ser jag inga fel, gor du? Och om inte far du garna forklara varfor....

Ja eftersom ad inte direkt är kända för att vara snälla mot invandrare så är det inte svårt att se vad "falska uppgifter" innebär. Om någon uppgett fel ålder tex, bye bye och Åkesson hälsar: kom inte tillbaka. Eller tex de syrier som flyr från ett brinnande krig, inte lätt att komma ihåg sina uppgifter. Har de ett enda fel: bye bye.

Med andra ord, de som bäst behöver hjälpen får inte stanna. Precis så som Sd vill ha det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?