Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Kofot skrev 2014-02-20 09:20:29 följande:
    Det går inte att blunda för det faktum att det är endast SD som har toppolitiker som gör bort sig gång på gång på gång men ändå tillåts sitta kvar.
    I andra partier åker dom ut fortare än fan hinner vässa treudden. Varför är det så?
    Vad är det som gör att partiledningen inte bara sätter ner foten och säger att nu räcker det. Dörren är där.
    Det är det intressanta. Inte att det nog finns puckon i alla politiska partier om man väljer att leta lite. Utan det att partitoppen låter personerna sitta kvar eller t.om är de som fäller rasistiska kommentarer och uttalar sig kränkande mot muslimer, kvinnor, homosexuella osv. Där är problemet.
    Källa?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-21 08:04:26 följande:

Jag hatar inte heller Sd,
    Inte? Man får onekligen det intrycket...:)
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 23:41:25 följande:
    Inte alltid, men de kan i alla fall sättas dit om de blåljuger eller förvränger fakta. För Avpixlat är det en sport att förvränga, ljuga, bedra och allmänt felinformera - och då de fegar genom att inte ha en ansvarig utgivare så är de mer svåra att sätta dit.
    Cree el ladrón que todos son de su condición...
  • Philipsson

Varför är det helt plötsligt comme il faut i Sverige med nationalistisk chuvinism, när det gäller idrottssammanhang?

När ni jublar över Sveriges stafettguld i OS så gör ni ju det för att som har vunnit är just svenskar. Ni känner ju inte dem som har vunnit personligen.

Hela OS-idén bygger på tävlingar länder emellan, på nationalism/patriotism. Idrottarna företräder ju sina länder.

Alla Sd-hatare måste  vrida sig i konvulsioner. Eller?

Själv bryr jag mig inte alls om OS f.ö. Lägg ner skiten!

• Philipsson
    LadyInRed skrev 2014-02-21 14:32:03 följande:
    Det är lugnt. Du får jobba mer på svenskan, så kommer du att känna större tillhörighet till oss som skriker oss hesa när ett OS-guld är insamlat. Ge inte upp..
    På svenskan?
  • Philipsson

Jag tycker alla som jublar över svenska OS-guld borde bli outade som nationalister/patrioter.

• Philipsson
    LadyInRed skrev 2014-02-21 14:51:37 följande:
    Nej, spanskan så klart!
    Vadå, skäms du för din patriotism?
  • Philipsson
    LadyInRed skrev 2014-02-21 14:56:15 följande:
    Eller ge dem stackarna en rättighet att sjukanmäla sig för att ha tappat rösten vart 4:e år. Säsongsinfluensan kommer varje år och jag tycker att det är dags att vi slutar underskatta OS-febern också...
    Du får träna på svenskan; 'de stackarna', heter det.
  • Philipsson

"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden."

• Philipsson

Glömde skriva att det ovan återgivna, yttrades av Tage Erlander 1965.

Kanske dags att en del sossar går ut och gör avbön...

Svar på tråden Varför hatar folk SD?