Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-01-31 23:45:31 följande:
    I realiteten så har vi alltså runt 145% röstberättigade i Sverige!? Om alla partier är ca 4,5-5% större än vad som anges?
    Oj, du är visst inte läskunnig. Återkom när nån läskunnig har förklarat för dig vad som faktiskt stod i mitt inlägg.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-02 03:30:21 följande:
    Tja, det är ju kärnan i den parlamentariska demokratins kris i Sverige. Alla (och ja, det inkluderar SD) försöker desperat simma mot mitten och fånga nyckelväljargrupper och föra en fisljummen marknadskonservatism med litet socialt strössel, istället för att ha ideologi, visioner, se längre än till nästa mandatperiod.

Flera som sagt det, det politiken idag behöver är drömmare. Historien är inte slut, allt är inte över. Frågan borde vara vad vi ska göra med den framtiden.

www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=...
    Precis, partierna borde vara ärligare med vad de står för.

MP, t.ex., vill ju påbjuda cykling och förbjuda alla andra transportmedel (utom jumbojettar, som de brukar när de ska till Ecuador för att kolla in nån infördingastam). "Djupa frågor" om hur livsmedlen transporteras till de hippa city-butikerna där de handlar, tar man däremot inte itu med.

• Philipsson
    Absofuckinglutely skrev 2014-02-02 12:53:49 följande:

Jag har inte skrivit något rasistisk, tvärtom bara delgivit dig korrekt information utifrån den statistik som finns att tillgå. Jag tar absolut till mig av aktuell forskning och det är också därför jag till skillnad från dig förstår att dom socioekonomiska faktorerna endast är en delförklaring.

Intelligensforskningen tex är en sak som jag studerat och den genomsnittliga IQ.n skiljer sig radikalt mellan olika världsdelar, i Afrika är genomsnitts-IQ.n nere på bisarra 68 vilket i svenska mått mätt klassas som lätt utvecklingsstörning. Européer och asiater ligger i topp gällande denna forskning och här har vi en solklar faktor till varför negrer och araber har lättare att falla in i brottslighet - att dom ofta tror på gamla sagoböcker vilket gör att dom trär svarta sopsäckar över deras kvinnor beror antagligen på samma handikapp.

sv.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequalit...

Sedan kan man ju givetvis studera olika grupper som har exakt samma socioekonomiska status, det finns exempelvis bruksorter i Sverige där arbetslösheten är långt högre än i tex Husby, trots detta så eldar man inte upp grannens bil, man kastar inte sten på brandkåren då dom anländer för att släcka bilen. Man har givetvis också respekt för polisen då dom kommer för att styra upp situationen. Babbar fungerar helt annorlunda och börjar kasta stenar, startar våldsamma upplopp och eldar upp flera bilar och skolor.

Det finns asiatiska invandrargrupper som faktiskt är underrepresenterade i brottsstatistiken trots att dom vid ankomst har samma socioekonomiska status som den genomsnittlige araben.

sammantaget så beror alltså endast en liten del på "klass" som ni kommunister brukar relatera till, i själva verket handlar det om låg IQ, islam och att man kommer ifrån barbariska kulturer som man ofta återfinner i mena-området. Mena-invandraren tar tyvärr ofta med sig kulturen hit och då slutar det givetvis i kaos. Det bästa är således att stänga gränsen istället för att strö pengar och resurser över otacksamma snyltgäster med ytterst små möjligheter att anpassa sig till civilisationen.

Nu tror inte jag att du reflekterar så värst mycket och kommer antagligen att börja skrika hysteriskt om rasism istället för att ta till dig av den korrekta faktan och analytiskt börjar klura ut om det finns några konkreta åtgärder att vidta emot problemet - tex deportering. Kanske kommer du posta någon länk från någon av dina favorit-hatbloggar - tex om att någon i SDU inte gillar håriga armhålor. Det är inte speciellt konstruktivt men det är tyvärr på den pubertala nivån ni vänsterextremister befinner er på, detta är smått förödande för Sverige då även obildat vänsterslödder har rösträtt.

Har du funderat på den låga intelligensen i mena-världen någon gång? Beror den på näringsbrist eller generationer av kusingiften? Själv gissar jag på en kombination.

Kan ditt irrationella SD-hat lösa några problem? Jag är skeptiskt
    Huga, så grunda resonemang!

Det har aldrig slagit dig att den IQ du pratar om, i själva verket inte alls är nåt bra mått på intelligens (vad det nu är), utan bara visar på vilka kunskaper en viss grupp människor, i en viss kultur, betraktar som eftersträvandsvärda, i ett givet ögonblick. I detta ligger det, naturligtvis, ett självförhärligande. De som utformar IQ-tester utformar dem enligt det de själva är bra på, enligt principen att om den som skapar testet, är dyslektiker, så kommer IQ-testet inte att vara ett skrivprov, och vice versa.

De engelska kolonisatörerna i Afrika t.ex., betraktade ju alla afrikaner som idioter, för att de saknade kunskaper i bokläsning och att blanda gin & tonics (fast denna senare kunskap drillades de ju i, och blev mkt bra på).
    ---
    Märk väl att jag försvarar SD:s rätt att driva politik i invandrningsfrågan, utan att varken de eller de som röstar på dem, ska bli kallade rasister för det. Hur hög invandring en nation ska/kan ha, är ju en politisk fråga, som ytterst de som röstar i allmänna val bestämmer, och ska bestämma.

Du, däremot, verkar vara rasist, en rasist som resonerar lika enfaldigt och obildat som en viss Elit i en annan tråd.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-05 15:26:20 följande:

Vilken tur för dig att detta hände så du kan slå ifrån dig. Tror dock att svinga järnrör, bete sig som en rasist samt kalla meningsmotståndare för hora nog är några resor värre än snatteri.

Men självklart är inte snatteri okej och han ska ta sitt straff om han är skyldig.
    Det händer ju grejor hela tiden. Bara det att du har skygglapparna på när det gäller andra än sverigedemokrater.

Missat?
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5733818?
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5733818
    www.dn.se/debatt/vi-far-aldrig-veta-sanningen-om-lundins-agerande-i-sudan/
    www.dn.se/nyheter/valet-2010/aftonbladet-sven-otto-littorin-kopte-sex/

etc etc
  • Philipsson
    M Y L F skrev 2014-02-07 10:55:45 följande:
    Jag tycker ju att samerna svamlar som bara den. Renskötseln är ju inte ens för alla samer utan bara för ett par utvalda + att samerna får bidrag för denna renskötsel.

Tycker det är bra med konkurrens, folk uppe i Norr borde ju bli glada om fler kunde få ge sig in i den branschen. Öppnar ju kanske upp jobb för fler?
    Om man inte kan överleva med konkurrens så kanske man ska se sig om efter andra jobb?
    Nu är det du som svamlar. Alla samer har rätt att bedriva renskötsel. Att alla samer inte gör det inte gör det/har möjligheterna att göra det, är ju inte en juridisk fråga utan en social/ekonomisk slik, samt har med personliga val att göra.
  • Philipsson
    Dianne skrev 2014-02-07 11:04:46 följande:
    Problemet är snarare tvärtom: att de unga samerna inte vill ta över föräldrarnas renhjordar längre. Det är en näring som håller på att gå förlorad... och vi BEHÖVER ju renkött och renskinn, plus att det är ett helt stycke kulturhistoria som går förlorad om all denna kunskap och erfarenhet försvinner.
    Så du tycker det är okej att bara samer har rätt att bedriva renskötsel då?

Det är ju privilegier utifrån vilken ras man tillhör. Ren och skär rasism.

I ett modernt samhälle ska naturligtvis alla ha laglig rätt att utöva alla yrken.
  • Philipsson
    Dianne skrev 2014-02-07 15:06:16 följande:
    Fast vilken svensk som INTE är same och uppfostrad som det, skulle plötsligt få för sig att börja hålla renar..? Som sagt är det mycket att lära sig, och samebarnen är med och lär sig från det de är små. Man kan inte bara köpa några renar och tro att man ska lära sig by doing... Jag ser faktisk inte detta som något stort problem, utan snarare att detta lilla privilegium kan samerna ha för att de blev rejält illa behandlade av svenska nybyggare - faktiskt en bra bit in på förra seklet.
    Men då kan vi ju förbjuda araber att äta fläskött då, eftersom få av dem antagligen är intresserade av det.

Du resonerar så snurrigt att man inte ens kan ta dina inlägg på allvar.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-09 03:35:22 följande:
    Därför att det gjorts undersökningar om detta.
    Det påstås en massa kopplingen etnicitet/våldtäkter, men om man nu ska påstå nå't så måste man väl ha på fötterna (oavsett vad det är man hävdar).

Svar på tråden Varför hatar folk SD?