Solidaritet skrev 2015-06-08 09:10:37 följande:
Jag håller med dig om att det är förfärligt att stödet för SD ökar.
Läste du verkligen mitt inlägg nu?
Jag håller med dig om att det är förfärligt att stödet för SD ökar. Dock tror jag inte för ett ögonblick att våra politiker bär skulden. Vi har generellt ett väldigt ärligt politiskt klimat jämfört med många andra länder, och en enorm öppenhet. Att skylla på övriga partier och hävda att en "tvingas" att rösta SD är bara ett sätt att försöka rationalisera bort rasism.
Naiv tanke att partier själva inte har någon påverkan i att väljarna flyr dem, lite som det lilla barnet som skyller på stolen att barnet slog i tån.
SD ökade lavinartat i stöd under den borgerliga regeringen.
Det handlar om ökade klasskillnader och orättvisor, något som genom historien alltid lett till ett ökat stöd för destruktiva krafter så som SD. Hitlers framgångar berodde på detsamma.
Observera att detta sker direkt på en röd regeringsperiod och när moderaterna blir "nya" moderaterna där de i flera frågor tar ett rejält kliv till vänster.
Hitler tonade ned partiets radikalitet, en normaliseringsprocess - nolltolerans, någon?
Fascism istället för demokrati - vi mot dem. Nationalismen dikterar att "sverigevänner" inkluderas, men "andra" exkluderas. I princip alla som inte ingår i den lilla gruppen "sverigevänner" är vänsterfeministkommunistpkjävlar, oavsett om de är feminister, kommunister, eller ens vänstersympatisörer.
Hitlers nazister tog makten i ett demokratiskt val genom att tona ned den radikala nazismen och istället spela på orättvisor och nationalistisk solidaritet. Vi vet vad som hände sedan.
Ändå hävdar människor i Sverige idag att även om de lägger sin röst på SD kommer det aldrig att hända igen. Det är strutslogik.
Tror någon för ett ögonblick att det tyska folket förväntade sig förintelsen då de lade en röst på Hitlers Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei?
...och då är det rätt att visa högre tolerans mot fanatiskt religiösa extremister än mot nazister?