Inlägg från: Speakers Corner |Visa alla inlägg
  • Speakers Corner

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-05-16 02:46:54 följande:
    Åkesson just got slapped, international style!

Och här en gång till, den här gången av Carola Lemne, som är VD för Svenskt Näringsliv.
    Det blir lite svårt att avfärda henne som vänsterextremist liksom, men det lär nog inte stoppa Åkesson och hans anhng från att försöka..
    Hon stärker även det du med flera brukar säga om invandring och arbetsmarknaden, ni har hennes stöd.

http://www.dn.se/debatt/bekymmersamt-att-lo-och-s-vill-bromsa-invandringen/
  • Speakers Corner
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-15 18:50:07 följande:
    Vem avgör vad som är "ont"? Du?

åkej rå, jag ska förklara, dels för att jag är snäll nu och för att frågan är faktiskt intressant på sitt sätt.

Vad som är ont avgör var och en för sig själv och när det är tillräckligt många som anser att samma sak är ondska brukar det avspegla sig i samhället.
    Som exempel kan vi ta mord och stöld, det finns en stor enighet om att det är fel och därför har vi lagar mot det.
    På samma sätt finns det en stor och växande åsikt om att det sd står för är ondska.
    Det är inte så konstigt enfald brukar ofta kunna generera just ondska, para det sen med rädsla och ignorans och du har en härlig molotowcocktail.

Nu har du fått ditt svar, och det ingen ide att du ställer följdfrågor, jag kommer försvinna en period från familjeliv och kommer inte att svara på mer följdfrågor.
  • Speakers Corner
    Philipsson skrev 2014-07-15 16:15:42 följande:

Sd och S har samma syn på arbetskraftsinvandring men ändå utesluts Sd-sympatisörer från förtroendeuppdrag i fackföreningarna.

Absurt? Ja, naturligtvis. Mobbning? Ja, naturligtvis.

www.svd.se/opinion/ledarsidan/s-och-sd-ar-lika-som-bar-vad-galler-reglerna-for-arbetskraftsinvandring_3747852.svd

Inte alls absurt.
    Helt rätt.
    Sålänge sd har en människosyn och värderingar som går stick i stäv med vad fackföreningarna har, så har dom inget där att göra.
    Man kan liksom inte gå med i Ku Klux Klan och samtidigt stödja dom svartas rättigheter.
    Det är på den nivån det ligger.
    Dessutom så är ju inte sd ett arbetarvänligt parti, dom har ju röstat mot arbetares rättigheter i många frågor nu.
    Så det är rätt hycklande att dom skulle vilja jobba med förtroendeuppdrag inom fackföreningsrörelsen.

Som att sätta räven att vakta hönsen ungefär.

Nej tack.
  • Speakers Corner
    Rataxes skrev 2014-07-15 18:57:50 följande:
    Nehe? Är det OK att representera ett borgerligt parti och vara fackligt aktiv då?
    Tveksamt men det får du fråga dom fackliga partierna om.
    För mig är det viktigaste att människor som står för en rasistisk syn på människor inte representerar andra, i synnerhet som det finns såna som dom vill diskriminera och sprider rasistisk hatpropaganda om,  bland dom som dom ska representera.
    Det blir inte trovärdigt nånstans.
  • Speakers Corner
    nihka skrev 2014-07-15 19:36:48 följande:
    Fackförbunden har stadgar som reglerar deras verksamhet. Om man som representant inte kan representera sitt förbund och dess avsikter ska man naturligtvis inte ha uppdraget oavsett vilket riksdagsparti man sympatiserar med.
    Du sa det så mycket bättre än mig och du har helt rätt förstås. Glad
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-07-19 20:05:44 följande:
    När hon blir tonåring då, och hon kommer hem och berättar om hur de utländska killarna behandlar henne i skolan och på discot...
    Det gjorde inte jag när hon var tonåring.
    Och hon kom inte heller hem och berättade att hon blivit behandlad på något speciellt sätt från skolan
    Disco var inget hon var intresserad av
    Hon hade vänner både svenskar och dom från andra kulturer som hängde i samma gäng.
    Dom var här rätt mycket och dom var trevliga allihop
    Inga problem där.
    Du tror inte du målar fan på väggen en del här?
  • Speakers Corner
    Runes skrev 2014-07-20 00:01:16 följande:
    Fast nu var det inte som du skriver. Enär det inte finns en SD-sekt vet jag inte vad de talar om men jag anar att det handlar om kvinnliga skadliga PK-troll, måhända kolleger till en som skriver här. Nej ledningen var inte där men Soran var där med en man som greps av polisen och vi sett i TV. Sorn var agressiv som alltid emot SD och om "horan" la sig i kunde det givetvis bli en puff. Jag får se till så min dotter inte blir en "hora" hur du gör verkar vara en annan sak. SD brukar misshandlas grovt och är inte kända för våld emot kvinnor, du förväxlar dem med vänstern som misshandlar alla dom inte gillar.
    Dom hade aldrig sina försvarsvapen i närheten av tjejen i väntan på polisen. Har du dåligt minne eller bara lägger till lite?
    Kanske jag som har bra sägs det och kan räkna också.
    Det var den mest skruvade tolkningen av järnrörsincidenten jag har sett.
    Du får pluspoäng för fantasi
    Men stort minus för saklighet och objektivitet.
  • Speakers Corner
    Runes skrev 2014-07-20 02:10:21 följande:
    Då det inte finns en sekt mer än i din bägare kanske är det kvasi du drömt. Flickorna var provokatörer men i din värld är det antagligen bara SD som ska ha däng. Enär vänstern gärna misshandlar SD så en del dör mer eller mindre och det finns mobiltelefoner, var det klokt att se sig om efter ett försvar i väntan på polisen som grep en angripare, ingen i SD. Så Soran är en pedofil som drar runt med stökiga småtjejer på nätterna?
    På vilket sätt provocerade dom så att dom förtjänade stryk och att bli kallade för horor?

• Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-07-29 18:09:41 följande:
    Kan  du länka till debatten?

Sedan känner jag även, att så länge som saker ÄR tillåtna, så är det tillåtna för ALLA. Även för politiker som företräder partier, som anser att de inte borde vara tillåtna. Det skulle göra konstiga saker med demokratin annars...
    Tillåtna även för invandrare?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?