Inlägg från: Speakers Corner |Visa alla inlägg
  • Speakers Corner

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-08-23 09:24:45 följande:
    Dåså. Då kanske du förstår oron över vilken sida "våra" muslimer kommer att vara på, den dag då IS står vid Stora Bält... De befinner sig redan här inne och kan verka inifrån. Vi har inte ens möjlighet att sätta dem (de flesta av dem) i interneringsläger, som USA gjorde med japsarna när USA låg i krig med Japan under andra världskriget. Eftersom vi varit dumma nog att dela ut medborgarskap med samma urskiljning som man delar ut reklampamfletter... Död

Det här har jag varnat för i många år.
    Nu är du sådär paranoid igen.

Hur känns det att vara rikskändis förresten. Skrattande
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-23 09:32:15 följande:
    Nä, men det är ju en helt annan sak. Är man svensk så har man vissa medborgerliga rättigheter, men dessa rättigheter behöver vi inte skänka till icke-svenskar på en gång när de sätter fötterna på svensk jord. De är här på nåder, och passar inte de krav vi ställer så kan de flytta tillbaka dit de kommer ifrån. Det fel vi har gjort från början när vi började släppa in invandrare och flyktingar här, är att vi inte har ställt krav - utan i stället gett dom uppfattningen att det är vi som ska anpassa oss efter dom.
    Som tur är så är det väldigt få som har den vidriga inställningen till andra människor som du presenterar här.
    I min värld är dom inte här på nåder, det är självklart att vi ska öppna våra portar för människor i nöd.
    Allt annat vore en ren skam.
    Men jag vet att du ser det på annat sätt och det säger något om dig som person.
  • Speakers Corner
    FDFMGA skrev 2014-08-23 09:42:27 följande:
    Är det hon?
    Det är jag övertygad om, det är för mycket som stämmer alltför bra för att kunna vara annorlunda.

• Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-23 10:49:33 följande:
    För övrigt trodde du att Gerd Wallin i Östergötland var jag också...
    Va?
    Vem?
    Har ingen aning om vad du pratar om nu, men påminn mig gärna och gärna med en länk till det nämnda, för jag har ingen susning.
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-23 10:18:52 följande:
    Det är ju en väldigt skillnad mellan att bli placerad på en ort, när man precis anländer till ett nytt land och inte har någon relation till någon annan ort. Och att vara tvungen att lämna sin gård som gått från far till son sedan 1400-talet... För att ta ett extremfall.

Det är illa nog att tvingas lämna den ort där man föddes för 45 år sedan, och där man har mamma i grannhuset och syrran och hennes ungar en bit bort i byn... och flera av barndomsvännerna med familjer. För att flytta till Stockholm och gå där ensam efter gatorna i anonyma människomassor. Många människor som har tvingats göra det, har mått väldigt, väldigt dåligt.
    Jag förstår inte varför du adresserar det här till mig.
    I sakfrågan är ju du och jag för ovanlighetens skull överens.
    Det som jag protesterar mot är attityden du visar upp och ditt absolut vedervärdiga sätt att se på dina medmänniskor.
    Jag antar att du helst skulle vilja se dig själv som tillhörande ett herrefolk tilldelandes undersåtarna (invandrarna) smulor från ditt bord/bestraffningar, beroende på ditt godtycke och humör.
    Det är å andra sidan så som ditt parti brukar se på andra som inte är precis som dom själva, så du följer väl bara partilinjen antar jag.
    Ytterligare en anledning till att inte lägga en röst på er.
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-23 11:01:05 följande:
    Visst, men det är ändå inte rimligt att man ska få ha kvar sin gamla - höga - levnadsstandard på andras bekostnad livet ut... Samhället kan helt enkelt inte bära det. Det är tillräckligt svårt att få pengarna att räcka, om vi bara ska försörja alla som inte arbetar idag - av olika anledningar - på existensminimumnivå. Här håller jag faktiskt med Alliansen!
    Ojdå, jag håller inte alls med dig.

Föreställ dig att något hemskt händer något av dina barn, (du får välja vilken av dom själv) en olycka eller sjukdom som gör att hen aldrig kommer kunna arbeta och försörja sig samt vara i behov av vård och mediciner på daglig basis resten av livet, skulle inte ditt barn kunna få leva med en dräglig ekonomi då och ha ett värdigt liv?
    Tycker du att ditt barn ska få vara beroende av allmosor från andra människor istället för av samhället om det hände.

Det gör inte jag, jag tycker att vi gemensamt och solidariskt ska hjälpas åt att betala för ditt barn i en sån sitaution..
    Tycker verkligen inte du det?
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-23 15:34:57 följande:
    Nej, jag orkar inte leta. Men när Expressen gjorde det där stora avslöjandet och Wallin (som inte ens var aktiv politiker då längre, men det hade de struntat i att ta reda på) hade skrivit att hon sparkat till en tiggares mugg så att slantarna flög. Då sa du också att det måste vara jag.
    Innan du har länkat till det så är det där enbart förtal du vet det va?
    Jag har mycket svårt att tro att jag skrivit att Jeaninne är Gerd Wallin nånstans.
    Jag skulle nämligen aldrig hänga ut någon på det viset.

• Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-23 16:46:49 följande:
    Nej, så känner jag absolut inte. Jag menar bara att man måste ställa rimliga krav. Du kan ju inte heller ha undgått att se hur det blir, när invandrarna klumpar ihop sig på vissa ställen, efter folkgrupp. Det är ju det som ÄR segregering (som särskilt de rödgröna brukar säga sig vara emot).

Det är ju bara så länge som de lever på bidrag, som detta är relevant. Får de ett jobb så tycker jag att de ska flytta dit jobbet är, självklart, och söka en bostad som alla andra.
    Bra.
    Som jag skrev, i sakfrågan är vi överens, jag tycker som du i det här.

• Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-23 16:46:49 följande:
    Nej, så känner jag absolut inte. Jag menar bara att man måste ställa rimliga krav. Du kan ju inte heller ha undgått att se hur det blir, när invandrarna klumpar ihop sig på vissa ställen, efter folkgrupp. Det är ju det som ÄR segregering (som särskilt de rödgröna brukar säga sig vara emot).

Det är ju bara så länge som de lever på bidrag, som detta är relevant. Får de ett jobb så tycker jag att de ska flytta dit jobbet är, självklart, och söka en bostad som alla andra.
    Och när man är självförsörjande så väljer man själv vart man vill bo.
    Är vi överens om det också?
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-24 08:32:03 följande:
    Jodå, men jag håller inte med om proportionerna. Och dessutom spelar det ingen roll. Om så bara en enda svensk flicka blivit våldtagen av en utlänning, så hade det varit bättre att vi inte tagit in några utlänningar alls. Eftersom vi i första hand måste skydda våra egna. Likaså om det bara hade varit en enda åldring som blivit undernärd p.g.a. kommunens besparingar på ett äldreboende...
    Och där förlorar du mig.
    Jag gör ingen skillnad på människor på det sättet du gör.
    Nationalitet är ett för mig rätt meningslöst ord, människor är människor, oavsett vart dom kommer ifrån så har dom samma värde för mig, (bortsett från mina närmsta, men det är en annan sak)
    För mig är det behovet som ska styra, inte nationalitet.
    Jag tycker att den tanken att det finns vi och dom, dom som är våra egna som du skriver och så andra människor.
    Det är för mig ett rätt vidrigt sätt att se på människor.
    Jag har inget mer gemensamt med dig än vad jag har med en egyptisk kvinna t ex.
    Du betyder inte mer för att du och jag råkade födas inom samma gränser på en karta som nån nångång ritat ut.
    Dom är meningslösa för mig, jorden tillhör oss alla.

Jag förstår inte sån nationalism, det skulle bara vara fånigt om det inte också vore ganska otäcka tankar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?