Inlägg från: UPPERCASE |Visa alla inlägg
  • UPPERCASE

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2013-12-16 18:27:31 följande:
    Det finns gott om kritik, men i SDs entoniga brus och när så mycket fokus måste läggas på nyansera den nidbild de så ihärdigt målar upp ges försvinnande lite utrymme för någon kvalitativ debatt. SD ser på så vis indirekt till till att migrationsfrågor stagnerar.
    Vilken nidbild målar SD upp? För den delen vet du ens vad nidbild betyder?

Vilka andra partier har kommit med någon kritik till nuvarande invandringspolitik? Det senaste jag kan minnas var FP som ville göra det till krav att kunna Svenska för att bli medborgare (Vilket ironiskt nog redan egentligen är ett krav men som tydligen inte verkar följas), de fick genast påhopp om att de var emot det multikulturella samhället också.

Det som är mest ironiskt är att de enda "multikulturella samhällen" som finns i dag är i västvärlden.

I syrien är det just därför det är krig för muslimerna vill ha bort kristna (Här skriks det kränkning så snart de inte får be sin fredagsbön och måste jobba under anställningstid). I somalia är det olika islamistiska grupper som bråkar. 
    Samma sak i större delen av mellanöstern. 

Men islam är ju den fredliga religionen har ju vänsterpacket sagt.
    Don't make me use UPPERCASE.
  • UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-16 18:55:44 följande:
    Nu blir ju inte hard core facts som närmare 60 uteslutningar någon pajkastning bara för att du inte gillar att höra att ditt parti så ofta inte klarar av att nå upp till sina egna uttalalade ambitioner.

En mycket skälig förklaring till att SDs partitoppar springer runt och gastar om "babbar" och "blattelovers" är att de tycker det finns "babbar" och "blattar". Att säga "det här är inte ditt land, det här är mitt land" tyder inte heller på att Erik Ahlqvist enbart vill dra ner på invandringen utan det är rasism bakom den typen av uttalande.

Och SD fortsätter att hålla sådana om ryggen.

Jag skiter fullständigt vad SD påstår de vill göra och ser i stället på vad de faktist gör och det är inte vackert.
    Vad snackar du om? Erik ALMqvist har blivit utesluten sedan länge. 
  • UPPERCASE

Fria tider må vara rasistiskt. Avpixlat är det definitivt inte.

• UPPERCASE
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-16 19:36:23 följande:
    Många hatar SD på grund av sina förbannade foliehattar och Aftonbladets jävla vänsterproaganda.

SD2014

• UPPERCASE
    Velouria skrev 2013-12-16 19:35:41 följande:
    Måste bara tillägga att det blir svårt att framföra kritik mot SD UTAN att hänvisa till rasism. Det är liksom ganska omöjligt....

Precis och då frågar man sig var är foget till detta kränkande ord undantaget som inte övriga partier har på sina samveten?
  • UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-16 19:49:27 följande:
    Ja stackars järnrörserik. Utesluten ur partiet med enbart feta konsultuppdrag för SD. Hur ska det gå för stackaren och hans mediabolag. Ungern är ett land med stora problem med rasism och högerextremism och Erik kände sig så hemma i det att han flyttade dit en sväng för att odla "intressanta" politiska kontakter.

Ja och det är alla de länder vi tar emot flyktingar från... Det är liksom därför de bråkar. Jag bryr mig inte vad Erik gör eller inte gör; han är inte del av SD längre och hans tankar och åsikter ska därför inte användas isammanhanget.
  • UPPERCASE
    Velouria skrev 2013-12-16 19:53:18 följande:
    Det måste vara Ekeroth som är tillbaka. Märks på den otroligt låga nivån på svaren. Som att man diskuterar med en liten tolvåring.
    Mother cake

Men till hans/hennes försvar... Hur ska man kunna diskutera med någon som tycker aftonbladet och expressen är pålitliga källor?
  • UPPERCASE

Men nu är detta en demokrati och de som har folketsstöd kommer in i riksdagen och SD växer så det knakar så lägg ner de elitistiska översittarfasonerna.

• UPPERCASE
    Velouria skrev 2013-12-16 19:59:35 följande:
    Blev svårt att hitta ditt inlägg, men det är inget svar att bara påstå att Expressen och Aftonbladet är opålitliga. Samma sverigedemokrater som kritiserar har själva i vissa fall hänvisat till just dessa nyhetskällor. Jag menar, vari låg det någon lögn om t.ex. järnrörsincidenten? Och har någon fifflat med Åkessons jultal som var allt annat än sanning?
    Mother cake

Jag tror ingen fifflat med någon "järnrörsskandal"; däremot inte osannolikt de utlämnat detaljer. berörd person är utesluten som sagt. Åkessons jultal känner jag inte till. Men det jag däremot vet är att aftonbladet och expressen tidigare inte dragit sig för att ljuga eller förstora saker. De har aldrig rapporterat objektivt och inte heller korrekt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?