-
Haluan tietääMissermajser skrev 2013-12-30 19:58:17 följande:Kuka kysyy ironia kun on draamaa ja huumoria
-
Folk är fruktansvärt naiva och äter allt som etablerad media matar dom med. Aftonbladet har jag stora anledningar att misstro då jag har personligen varit vittne till ett av deras reportage och sedan läst artikeln, rubriken var dessutom ren lögn. Men samtidigt förstår jag det är tidningar som lever på att sälja lösnummer, spektakulärt och helt katastrofalt ska det vara för att de ska sälja något.Thomas66 skrev 2013-12-30 20:13:09 följande:
Här trodde ju direkt några att det va Sdare som försökte kasta ner mannen från en bro och stampa på hans händer när han hängde i räcket och hans barn stod/ låg bredvid , men givetvis är ju inte sådant något viktigt att skriva så mycket om. Läser aldrig på dom sidorna har följt några länkar ibland vill inte läsa om hur illa det är , kräks och mår dåligt då. Tror att dom V/ Mp som hänger här borde läsa mycket där så att dom lämnar sin bubbla, och att dom mest fanatiska som skriver där skulle behöva gå ut och umgås med dom bra invandrare som finns , då kanske det skulle bli en vettigbalans.
Att vistas bland invandrare har inte stor betydelse, för invandrare som term omfattar en ofantlig mängd personer och det finns de som är exemplariska och de som precis som vissa svenskar inte borde få gå fritt i samhället.
Felet är att precis som med fångvården har det blivit någon tycka synd om mentalitet i samhället, folk som är fördumma för att förstå att en person som har ett sju sidor långt straffregister förmodligen inte svarar speciellt bra på den "terapi" som ges.
Själv har jag inget som helst problem med invandrare, även om jag stött på riktiga rötägg där; men det har jag gjort bland ursvenskar också. Problemet som jag ser det är att samhället har totalt misslyckats med den invandring som varit nu, det är en självklar utgift som utan jag med minsta tvivel är helt säker på är en stor del av anledningen landet håller på att gå den väg det gör, dvs käpprätt åt helvete.
Att det sedan sitter nysvenskar och argumenterar högljut i den här tråden är en sak, men jag blir riktigt besviken på de som sedan generationer är svenskar och totalt vill kasta bort allt som deras förfäder slitit för att åstakomma. Sverige har inte alltid varit något välfärdsland, det räcker med att gå tillbaka till 30 talet för att se hur illa ställt det var här då. -
Ei kiitos.Missermajser skrev 2013-12-30 20:15:52 följande:Muuttoa Suomessa niin se olisi paljastanut oikeassa valossa
-
Precis problemet är att det är vissa som påstår att det inte är något problem för Sverige med en "liten" utgift.Thomas66 skrev 2013-12-30 21:08:29 följande:
Visst är det så, själv bryr jag mig inte så mycket hur man ser ut. Men när vissa i tråden påstår, eller om dom tror att vi har tagit emot ca 20000 invandrare sista 10 åren så blir jag fundersam, lite arg då jag tror att dom är extremvänster. Har jobbat en del i Gbg Sthlm sista åren och blivit lite överraskad att det finns så mycket ej skandinaviska människor här. Det går ca 50% sk invandrare i min dotters klass inga problem med det! det är bra folk med bra föräldrar. Det finns inte många andra skolor kvar som inte ser ut så här. Men när dom tror att det ordnarsig bara vi släpper in barn från ytterområdena så blir det bra. Här va vi tidiga med sådana idiot idéer ( ca 10 år sedan) man la ner skolor och flyttade dom till en bra skola som idag är lika dålig som den dom flyttade.
Men ändå så har vi skolor, vård och omsorg som är underbemannade. Varför är det så? Finns pengar? Arbetskraft lär väl finnas med tanke på hur många som går arbetslösa idag (Och en överrepresenterad del har invandrarbakgrund). -
Men det som irriterar mig mest är att ingen av dom har kommit med ett enda argument för, det handlar enbart om att picka på inlägg som skrivits. Helst förlöjliga andra och nedvärdera- vissa så långt att de kallar 10% av alla väljare för "grönsaker" för de inte har samma åsikt som de.
Andra påstår att tex jag inte borde ha Svenskt medborgarskap för min svenska är otillräcklig detta av anledning att jag anser att krav på att behärska språket borde definitivt vara ett kriterium för att bli Svenskmedborgare.
-
Men extremhöger och rasister finns det tydligen gott om? Din logik är förbluffande icke konsekvent.effemgea skrev 2013-12-30 22:29:11 följande:Frågan är bara vilka man ska språktesta.
Som du skrev i ett tidigare inlägg är det vanligt att SD-aktivisterna här på FL tar till uttryck som stenkastare. Jag tror att de menar detta ärligt, att det handlar om vi och dom för dem, att de inte är kapabla att förstå att det knappast lär finnas några AFA-aktivister på FL, för dem blir det så att de som känner avsmak för SD representeras av AFA - och de är helt oförmögna att förstå att det stora majoriteten svenskar känner samma avsmak för AFA som för dem som tvättar sig i Ekeroths kloak avpixlat.
Det kan låta så enkelt att det är bristande förstånd och språkförståelse som är en grundorsak till att man blir sverigedemokrat - men herregud - jag såg just att en av forumets mest flitiga sverigedemokrater startat en tråd där hen menar att det politisk korrekta Sverige borde föreslå att vi ska betala barnbidrag till alla världens barn i någon dimmig SD-fundering om konsekvenser av pk-tänkande.
Eller läs inläggen ovan mitt. En ganska träffsäker - om än omedveten - bild av kapaciteten på aktivisterna. -
Tråden gäller hat mot SD, det finns inget som kan misstolkas i det avseendet.
Att sedan säga att potentiella SD röstar inte är välkomna till diskussion (Och eftersom du uppenbart inte kan bemöta deras argument) att kalla dem för grönsaker osv är att gå långt övergränsen.
Trots detta så har du den infantila uppfattningen om att du är en god debattör, goddag yxskaft.
-
Jag förstår mycket väl och det är en markant skillnad på AFA och tre idioter som går och provocerar på stan.effemgea skrev 2013-12-31 00:24:06 följande:Du förstår inte skillnaden.
Järnrörsslöddret fanns och finns i SD:s ledning. AFA-slöddret representerar inte ens något parti. Vore jag sverigedemokrat och icke-rasist skulle jag undra vad fan det är som pågår i partiet med den slöddermentalitet och tydliga rasism som finns i dess ledning .
Skulle det mot förmodan dyka upp några AFA-aktivister på FL som förespråkar våld mot sverigedemokrater så kommer jag att kalla dem infantilt slödder också.
För att vara övertydlig. Om du tittar på alla dessa partisympatiundersökningar på FL, så kommer du inte att hitta AFA som alternativ i en enda. De människor som brukar klumpas ihop till pk.tyckare i SD-analysen består av allt från moderater till vänsterpartister. Jag tror inte att du hittar en ynka våldsförespråkare bland dem.
Först och främst min personliga uppfattning; Vänsterpartiet har klara kopplingar till AFA, de brukar dessutom få demonstrera i vänsterns tåg.
Ungdomsledaren för vänsterpartiet blev avsatt för han ställde sig bakom dessa.
Var har du sett några "järnrörsslödder" på FL? Är du så inskränkt att du drar alla över en kam? Dessutom är det ingen vad jag vet som ens påstått sig ha någon som helst koppling till SD här annan än att de tänker rösta på detta parti nästa val.
Var har SD någon analys som säger att AFA tillhör någon av partierna, denna vill jag gärna se. -
Fast vad har detta med arbetsmarknaden att göra? Jobbar du har du inga som helst problem att få uppehållstillstånd, om du efter X antal år på detta inte lyckats snappa upp någon Svenska är det väldigt märkligt.Philipsson skrev 2013-12-31 01:39:02 följande:Språktest är inget annat än fascism. De som förespråkar språktester för medborgarskap är, möjligen omedvetet, fascister.
Sånt där löser ju arbetsmarknaden av sig själv. Om nån vill anställa en icke-svensktalande person på sitt företag så är väl det upp till honom eller henne. Och när det gäller kompetens för arbete inom offentlig sektor så kan man naturligtvis inte komma på tal om man saknar svenskan.
"Ju fler lagar, desto svagare stat", som det gamla latinska talesättet lyder.
Knäckfrågan är ju hur stor invandring vi ska ha i Sverige. Du verkar ha missförstått allting.
Jag har själv arbetskamrater som kom från england för ca 3 år sedan, inte svenska medborgare men som under denna tid lärt sig tillräcklig svenska för att man ska kunna hålla en normal konversation med dessa.
En språktest skulle självfallet inte handla om att skriva poesi utan hållas på en normal nivå. Jag läste precis en rapport (nu har jag tappat bort länken, men postar den om jag hittar den) som var refererad i motionen om språktest (detta har förövrigt kommit flera gånger på en 10 års period som motion, men hittils inte gått igenom) att 12.5% av personer med invandrarbakgrund i Sverige inte kan språket alls, ~45% kan det på en "ok" nivå och resterande var på "utmärkt" nivå. -
Vad är detta? Och hur skiljer det sig från de som påstår motsatsen, har de bevis och täckande underlag för sina påståenden?Digestive skrev 2013-12-31 04:15:57 följande:Sverigedemokraterna påstår saker om både invandring och invandrare, som de inte kan belägga. Oärligt.
Det finns ingen tillit att ge Sverigedemokraterna, varken partimedlemmarna eller deras partiprogram bär ordentligt i den frågan. Inget annat parti visar upp en så stor och utbredd skillnad mellan partiprofil och praktik. Ingen vet vad den får med en röst på Sverigedemokraterna, vare sig politiskt eller ekonomiskt.
Ingen vet någonsin vad de får för en röst på något parti, vallöften är notoriska kända att brytas men man har ofta en aning om ungefärlig politik som kommer tillämpas.
Inget parti har heller veto i någon fråga som för att förslag ska röstas igenom så behöver man överhängande stöd från flera partier vilket än mindre minskar anledningen att tro att gaskammare slås upp. -
1. Uppenbarligen påstår de ju implicit totalt raka motsatsen.Digestive skrev 2013-12-31 06:52:23 följande:Vad påstår då de övriga partierna om invandring och invandrare?
Partiprofil och vallöften, inte riktigt samma sak. Bland de andra partierna så går det att ana sig till vilka vallöften som riskerar att brytas, tack vare den solida partiprofilen i övrigt; hur ser det då ut i fallet Sverigedemokraterna? De andra partierna har funktionella skuggbudgetar och sitter inte och hittar på en möjlig framtid; hur ser det då ut i fallet Sverigedemokraterna?
Tror att få oroar sig för gaskammare, utan snarare oroar sig för hur deras vänner och bekanta kommer att behandlas och hanteras i kommuner där Sverigedemokraterna har ett starkt inflytande. Om familjelivs politiskt aktiva skribent (SD) skulle få ordentligt inflytande i kommunen, där denna jobbar idag, så skulle vissa somaliska föräldrar (med en IQ omkring 65) föreslås vård på anstalter för mentalt handikappade och få barnvårdnaden upphävd.
Sådana influenser har partiet på kommunnivå och det efter massvis med utvisningar ur partiet - lite som att potatisen skulle se finare ut ju längre ner det grävs i säcken. Bådar verkligen gott!
2. Vad har partiprofil med saken att göra?
3. Skitsnack.
4. Återigen skitsnack.
5. Det enda jag tycker det grävs i är fantasin. -
Jag anser det är hövligt att svara på tilltal oavsett min bedömning av personen.nihka skrev 2013-12-31 13:05:17 följande:Men om du tycker jag är så dum förstår jag inte alls varför du diskuterar med mig - men jag är väl för dum för att förstå det
Då ska jag förklara för dig som till skillnad från mig är så smart.
Du anser att språktest är både bra och enkelt och jag visade med dig själv och din språkförmåga ett litet prov på varför det inte alls är bara så enkelt. Kan vi exempelvis godkänna någon som inte kan skriva vårt lands språk korrekt - alltså ordet "svenska". Vi pratar om ett språktest som skulle kunna stjälpa för någon som i övrigt uppfyller kraven för att bli svensk medborgare.
Jag anser att det inte alls är så enkelt utan kräver en hel del eftertanke. Och om vi kräver att man kan det av invandrare blir det lite märkligt att inte kräva det av infödda svenskar? Sedan var detta bara ett exempel för att jogga igång tanken i den riktningen.
Du har inte visat någonting. Du har enbart skrivit ungefär; med din svenska borde du inte ha svenskt medborgarskap i så fall.
Vilket är i bästafall löjligt, men det är väl oandrasidan inget nytt med dina inlägg.
Jag frågar återigen vilka infödda svenskar skulle inte klara språkförståelsen? Är du verkligen så djävla löjlig? -
nihka skrev 2013-12-31 13:18:15 följande:Varför det? Det hjälper exempelvis inte ett dugg att korrigera och påvisa var felen ligger om man fortsätter att skriva "Svenska".
Nu tror ju jag att språktest inte kommer att ge någon större effekt förutom vad det gäller kostnad - alltså dyr, men det verkar vara en idé som många gillar och i bl a USA har man godkänt språktest som krav för medborgarskap så då tycker jag vi kan prova och utvärdera. Nej, jag tycker inte FP är ett rasistparti.
Nehej? Så för att jag skriver Svenska med stor bokstav skulle jag bli underkänd på språktestet? (Att det sedan är stavningskontrollen på datorn som ändrar detta och jag inte orkar bry mig är en annansak)
Du är ju så löjlig att man inte vet om man ska skratta eller gråta.
Och sen eftersom du inte inser det själv. "infödda Svenskar" har rättigheter och är redan Svenskamedborgare. Muhammed och Ali däremot har ingen som helst rättighet att vara här innan de är accepterade medborgare så infödda Svenskar har där med ingen anledning att genomgå något a -
nihka skrev 2013-12-31 13:18:15 följande:Varför det? Det hjälper exempelvis inte ett dugg att korrigera och påvisa var felen ligger om man fortsätter att skriva "Svenska".
Nu tror ju jag att språktest inte kommer att ge någon större effekt förutom vad det gäller kostnad - alltså dyr, men det verkar vara en idé som många gillar och i bl a USA har man godkänt språktest som krav för medborgarskap så då tycker jag vi kan prova och utvärdera. Nej, jag tycker inte FP är ett rasistparti.
Nehej? Så för att jag skriver Svenska med stor bokstav skulle jag bli underkänd på språktestet? (Att det sedan är stavningskontrollen på datorn som ändrar detta och jag inte orkar bry mig är en annansak)
Du är ju så löjlig att man inte vet om man ska skratta eller gråta.
Och sen eftersom du inte inser det själv. "infödda Svenskar" har rättigheter och är redan Svenskamedborgare. Muhammed och Ali däremot har ingen som helst rättighet att vara här innan de är accepterade medborgare så infödda Existerande medborgare har där med ingen anledning att genomgå något språktest oavsett bakgrund. -
nihka skrev 2013-12-31 13:31:48 följande:Nej, inte alls, inget "främlingsfientligt" där (asgarv bara där) utan handlar bara 99% om sådant invandrare gjort.
Avpixlat är alltså en "intressesajt" om invandrare - fast bara om det dåliga de gjort och det dåliga man antar de gjort.
Vad tycker du om en likadan "intressesajt" om SDare där 99% av artiklarna handlar på liknande vis om vad SDare gjort och antas ha gjort? Hmmm?
Jaha du har bevisat att din intelligens är på ett barnsnivå nu.
Jag kommer ignorera dig. -
Gott nytt år på er. Jag återkommer troligen i diskussionen efter nyår.
-
Nåja. jag vill landets bäst och alla framtida invånare ska få en dräglig framtid. Med detta säger jag adjö, jag finner det meningslöst att debattera detta vidare och tyvärr är det alldeles för många som är mer intresserade av att ruinera samhället än att försöka ge tillbaka till de som under hela sitt liv slitit och jobbat för den standard vi har idag. Det finns vissa anledningar ny tillkomna svenskar inte bor kvar i sina hemländer, de kan inte komma överens eller anpassa sig till andra människor. Krigen har pågått av och till i hundratals år.
Suni och shia muslimer borde ta varandra i hand, de härstammar de har valt var sin sida om ett par syskon som inte kunde hålla sans och bråkar om det än idag, den ena sidan mer än den andra. Vad är positivt med den utvecklingen?
Jag avregistrerar mig nu och oavsett vad nihka tror så kommer jag varken tillbaka eller har varit någon annan än detta alias.