Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2013-12-13 14:40:00 följande:
    Troligen för att nämnda kvalitéer hör hemma i partiet och filialerna istället. Nog en basun om rekrytering det där. Det ligger troligen en förfrågan om lögnare som förställer människor också men den förfrågan förställs naturligtvis.

Har dock inte synat citatet ordentligt men om det snarare berör Sverigedemokraterna som parti och inte väljarna så ligger troligen rekryteringsförfrågan i själva förställningen i sig.
    Tror du inte att illuminati också ligger bakom på någon vänster?
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2013-12-13 15:12:01 följande:
    Javisst, bara att inlägget som besvaras skickades klockslaget 14:40:00 bekräftar det genom en "quantum delayed choice eraser"-effekt beskriven i en Transactional tolkning av kvantmekanik och då genom klockslagets numerologiska värde. Dock meningen som hemlig kod, så shh.. det räcker med att vederbörande vet att den vet.
  • oOOo  oOOo
    effemgea skrev 2013-12-15 09:51:13 följande:
     i praktiken tror jag att det finns mycket få sverigedemokrater som inte hatar utifrån etnicitet.
    Jag tror du har fel. Ett väldigt fördomsfullt uttalande. Lite under din normala standard.
  • oOOo  oOOo
    effemgea skrev 2013-12-15 23:42:03 följande:
    Bra att du skriver "tror" - för säker kan ju ingen vara med mindre än att man anser sig veta hur alla andra tänker.

Själv tror jag dessvärre att jag har rätt, även om hatar kanske är lite väl starkt.
    Klart man inte kan veta. Och visst var 'hatar' ett dåligt ordval. 
  • oOOo  oOOo
    Dansar alltid nykter skrev 2013-12-16 14:51:42 följande:
    För att den absoluta majoriteten av Sveriges befolkning är inte rasister och tycker att uppdela 
    folk efter etnicitet är förkastligt.
    Ändå görs det hela tiden utan att folk rycker på axlarna. Tidningar som rapporterar om svenskar titt som tätt och fullständdigt ignorerar andra nationaliteter. Svenskar är tydligen väldigt mycket mer intressanta än andra. Så visst delar majoriteten av Sveriges befolkning upp folk efter etnicitet.
  • oOOo  oOOo
    Ermenegildo skrev 2013-12-16 15:21:46 följande:
    Men poängen är svårförstådd - eftersom det finns rasism ska vi acceptera rasism? Är det det du hävdar?
    Poängen är att det blir lättare att diskutera på ett konstruktiv sätt om vi dissar flosklerna.
  • oOOo  oOOo
    Ermenegildo skrev 2013-12-16 15:43:33 följande:
    Var det inte du som just efterlyste en mer konstruktiv diskussion? Jag gör mig inte till, jag förstår ärligt talat inte vad det är du menar är en floskel när man talar om att sortera människor utifrån etnicitet. För mig är det allt annat än en floskel, det är ju tvärtom det som är rasism. (en.wikipedia.org/wiki/Rasism)
    Det har du rätt i. Det är rasism att dela upp människor efter härkomst. Floskeln är att majoriteten inte gör det.

• oOOo  oOOo
    Ermenegildo skrev 2013-12-16 15:48:50 följande:
    Jaha, så då är vi tillbaka i det som det lät som Vitrysk skrev - eftersom det finns en utbredd rasism så är det ok med rasism. Eller?
    Märklig slutsats. Nej, givetvis inte. Men varför låta felaktiga påståenden stå. Enligt definitionen av rasism är praktiskt taget alla rasister i någon mån. Målet är väl att minska den istället för att stoppa huvudet i sanden när 'sanktionerad' rasism florerar.
  • oOOo  oOOo
    Ermenegildo skrev 2013-12-16 15:55:28 följande:
    Jag stoppar definitivt inte huvudet i sanden. Jag är uppmärksam på rasism hos mig själv och hos andra. Här på FL behöver man inte vara Sherlock Holmes för att hitta rasism...
    Ändå tycker du 'poängen är svårförstådd'. Vad är det som är svårt att förstå med att svensk nyhetsrapportering är rasistisk?
  • oOOo  oOOo
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 16:06:33 följande:
    Men rasism är väl bara när man visar pepparkaksgubbar och annat som någon mörkhyad med fantasi kan känna sig kränkt över. 
    Lite som att rita en hund och sätta ett människohuvud på den sedan skriva "Jag är Muhammed" under; Det är den grövsta formen av rasism. 
    Du får väl uppdatera wikipedia med dina findings.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?