Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

traveler skrev 2013-11-06 12:30:26 följande:
    Jga gillar tårtan Jimmy Åkesson fick i ansiktet:)
    Ja, det ska givetvis vara helt okej att kasta tårtor på politiker vars åsikter man inte delar.
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    traveler skrev 2013-11-06 12:38:39 följande:
    I jimmys fall är det helt ok, han är undantaget
    I sann demokratisk anda.
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Jan Banan01 skrev 2013-11-06 15:41:40 följande:
    Jag med: Det kommer att ge SD ännu mera sympatiröster Tackar och bockar
    Dessvärre är du nog rätt ute där. Det gnälls ofta över att SD spelar ut martyrkort och iklär sig offerkoftor - då verkar det extremt korkat att vara den som hänger fram koftan åt dem.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Daniel12 skrev 2013-11-07 16:21:57 följande:
    Men hallå, en tårta liksom. Vad är det att bli skärrad över? Hade väl varit desto mer allvarligt om det hade varit nån vettvilling som hade gått lös med skjutvapen eller kniv, då hade jag förstått om man blivit skärrad.

Men en tårta, för fan jag som är fattig hade blivit glad över en hel tårta, även om den blev serverad på detta, lite annorlunda sätt.

Den här gången var det en tårta som smögs in. Nästa pucko kanske har en kniv eller en pistol som säpo missar?

Och, hemska tanke, nästa pucko kanske har siktet inställt på någon annan partiledare? 
  • Vitrysk hockeyhjälte

Det sorgliga är ju att Löfven nu kan, och säkert kommer att, insinuera att allianspartier som tackar blankt nej till ett samarbete med S "stödjer rasism" och så vidare.

• Vitrysk hockeyhjälte

Direktdemokrati förresten, det kan vara den sämsta idén i mannaminne. Införs det här emigrerar jag, på riktigt.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-08 12:52:12 följande:

Varför så hatisk? Tillåt mig gissa, att du har någon väldigt privat anledning att vara emot Sd. Importerad älskare kanske..?
    Det där var... hm... lite onödigt skrivet faktiskt.

Eller äh, vem försöker jag lura? Det var idiotiskt stenkorkat. 
  • Vitrysk hockeyhjälte
    stoner skrev 2013-11-08 16:28:23 följande:

Jag kan tycka det är intressant att veta hur SD:are tänker. Vissa har välskrivna och i någon mån genomtänkta argument.
    Men du sätter verkligen ribban rekordlågt med dina inlägg. Hade jag varit SD:are själv hade jag önskat att du höll tyst. 

Det gäller inte bara SD, tyvärr. Vänstermänniskor, högermänniskor, feminister, antifeminister, genusfolk, kommunister, nazister... det är nästan alltid de tomma tunnorna som skramlar högst.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Anledningen till att folk röstar på SD är fortfarande att folk upplever att övriga partier inte tar de problem som är kopplade till den svenska "mångkultur über alles"-linjen på allvar, inte att SD skulle vara någon sorts välgörande riddare i skinande rustningar.

Fattar ni fortfarande inte det? 

Någon sa att det visst finns en debatt där man är tillåten att även uttrycka kritiska åsikter om invandringspolitiken, men att det är SD som kör denna debatt i botten. Visa mig, var uttrycks dessa åsikter av folk och på ett sätt som ni "SD-hatare" finner legitima? För min erfarenhet är att minsta replik som på något sätt kan tolkas som negativ till invandring eller mångkultur, oavsett hur nyanserad (se Fp:s språktest till exempel), direkt avfärdas som "rasism" av det vanliga gänget och sen körs det vidare i samma gamla hjulspår med Ullenhag et al i förarsätet.

Hur kan ni inte se detta? Jag fattar det verkligen inte. 

• Vitrysk hockeyhjälte
    emsapemsa skrev 2013-11-09 23:12:58 följande:
    Sverigedemokraternas politik syftar till att skilja på människor och människor. De vill ­definiera svenskhet utifrån ras, religion, historia och etnicitet. Zlatan, Gina Dirawi och Loreen är ­inte riktigt svenska, enligt SD. Därmed utmanar Sverigedemokraterna något av det svenskaste som finns – toleransen och ­öppenheten. Att människor protesterar mot detta är inte bara deras ­demokratiska rättighet. För oss som värnar ett öppet och tolerant samhälle är det dessutom vår förbannade skyldighet att markera mot ett rasistiskt ­parti. Det är rätt att protestera mot Sverigedemokraterna. Högljutt och ihållande.
    Snyggt klippt och klistrat ur en gammal AB-ledare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?