Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

Varför hatar folk SD?

Angie99 skrev 2013-10-31 16:19:23 följande:
    Och nu tar vi verkligen i så vi spricker!
    Du menar "för att jag tycker att de är fascister"? Eller vill du ta debatten om förtal till en ännu högre nivå?

Sd är i grund och botten ett fascistiskt parti ja.
  • Enter Sandman
    Angie99 skrev 2013-10-31 18:02:57 följande:
    Nja, miljön är inte så viktig anser väljarna. Tror det kommer på plats 9 eller liknande.

Det där är ju inte representativt för SD's politik utan ett uttalande av en lokal politiker. Sånna kan man nog hitta bland de andra partierna också.

Men det är oväsentligt vad du eller jag tycker om miljö och kärnkraft. SD tycker en sak, Miljöpartiet tycker en sak. Det betyder inte att man har rätt att diskriminera det ena eller andra partiet. Antal % av rösterna visar ju vad människor sympatiserar med, det är det som är demokrati.

Hur är sd diskriminerat?
    Att man vägrar samarbeta med dom är inte diskriminering, det är att utnyttja sin parlamentariska rättighet, så dra inte till med det.
    Men i övrigt hur diskrimineras sd.   
  • Enter Sandman
    Angie99 skrev 2013-10-31 18:10:12 följande:
    Så var det dags för personangrepp igen då. Som sagt folk utan vettiga argument brukar ta till det... Suck...

Men eftersom jag är på gott humör så ska jag anstränga mig och svara på din fråga.
    Nej. Lite pengar från SD, Sverige eller någon annat land stoppar inte krig och förföljelse. Det har ingen påstått.
    Däremot stoppar ju inte en hög invandring till Sverige några krig heller, eller hur?
    Men eftersom det inte handlar om att stoppa krig utan att hjälpa människor på flykt så frågar jag dig;
    Tror du att det är bättre eller sämre att hjälpa folk direkt på plats?
    Tror du det är bättre eller sämre att folk, som redan har det svårt, måste ta sig ända till Sverige och skiljas från sina familjemedlemmar för att få hjälp?
    Tror du det är bättre eller sämre att de som behöver hjälp kommer till ett grannland där de har liknande kultur och bättre förståelse och samhörighet?
    Skulle du vilja fly till Norge eller Kongo-Kinshasa?

Nej, det gör det inte, men det kan ge en fristad från terror och våld och sjukdom och död att komma till Sverige.
    Nu vet jag att det inte var mig du frågade men jag vill svara ändå.
    Om jag var tvungen att fly så skulle jag vilja fly till ett land där jag kunde få leva drägligt utan att vara rädd, utan att behöva leva i misär i ett flyktingläger, där det knappt finns mat eller skydd, där det inte finns sanitära möjligheter och smittor gror, nu senast jag hörde var att polio börjar dyka upp i flyktinglägren runt Syrien.
    Inte heller vill jag fly till ett ställe där kriminalitet gror vilket händer när människor blir desperata, jag vill inte behöva vara rädd där jag hamnar när jag flyr. 
    Ett sånt ställe vill jag inte fly till, får jag välja så väljer jag ett ställe utan all den misären. 
    Sen om det ställe benämns Norge eller Kongo-Kinshasa, eller vad som saknar betydelse för mig.
    Det är inte namnet det handlar om.     
  • Enter Sandman
    Angie99 skrev 2013-10-31 18:22:40 följande:
    BELÄGG???

Skrik inte.
    Du har fått belägg i tråden redan, läs tillbaka.  
  • Enter Sandman

Jag hoppas så att du har fel, men tyvärr tror jag att du kan ha rätt, det är även min rädsla du ger uttryck för.
    Just därför är det så oerhört viktigt att hålla sd borta från allt maktinflytande.
  • Enter Sandman
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-07 10:02:44 följande:

Nu är jag inte insatt i just det där fallet. Men rent generellt, så är naturligtvis världen full av muskelsjuka, men vi kan inte flytta dem alla hit och stå för deras vård och försörja dem med bidrag. Antagligen skulle inte den är killen nöja sig med att bo här själv heller, utan så fort han hade fått PUT skulle han ha börjat verka för att hans familj också skulle få komma hit... Det fungerar inte. Vår ekonomi klarar inte av det. Jo om det vore EN familj, men vi har redan tagit emot hundratusentals, och nu måste vi börja tänka på oss själva. Sorry.

Tycker du inte själv att det är konstigt, att ALLA måste komma just hit..? Varför åker de inte till Italien, Spanien, Grekland, Dubai - och försöker få stanna och få vården betald DÄR i stället..?

Ja, jag förstår att just du ser det så, du bevisade just Ermengildos poäng.
    Om Mandela hade flytt hit när han var ung från apartheid så hade sd velat kasta ut honom och antaglingen anklagat honom för att se svenska kvinnor som horor och misstänkliggjort honom som deltagare i gruppvåldtäkter, samt förstås för att enbart velat sko sig på svenska skattebetalare medan han själv satt och pillade sig i naveln.
    Om så självaste Jesus kom vandrande skulle han fått samma mottagande, i synnerhet om han hade varit svart.
    Nyanser är inte sd:s starka sida, hat och fördomar är.
  • Enter Sandman
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-07 10:04:02 följande:

Och vidare. Det finns en massa nyrika ryssar, som skulle kunna dela med sig litet till sina egna olycksbarn, i stället för att leva ett bisarrt lyxliv i osmakliga pälsar och stora, synliga juveler...

Alla andra utom vi va, skulle kunna göra en insats, bara inte vi.
    Du vet det finns ett uttryck för det där på engelska, not in my backyard, somewhere else, but not in my backyard.

Ingen har sagt att vi ska ta emot alla som behöver hjälp, (nu var det där med nyanserna igen då) men vi ska ta vår del av ansvaret.
    Och för övrigt så frågar du varför muskelsjuka inte kan söka hjälp i andra länder som Italien, Spanien, Grekland, Dubai, det är precis det dom gör också, dom flesta, sen kommer några av dom hit.
    Och när dom är här och har skyddsbehov så är det vår förbannade plikt att dela med oss av vårt överflöd.
    Sen får du tycka vad du vill.

Förresten du vet väl att Jesus kom från menaländerna?
  • Enter Sandman
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-08 09:43:57 följande:

Nä. Sd har alltid sagt att enskilda personer som har ett verkligt asylbehov ska få stanna. Det handlar just om regimkritiker, upprorsledare, journalister som skrivit något negativt om en diktator och nu hotas av tortyr och död... Det var dem Palme tänkte på, när han började ta emot flyktingar från bland annat Chile och Juntans Spanien. Det var ALDRIG meningen att hela befolkningar skulle flytta till Sverige för att utnyttja det välstånd som vi har arbetat ihop, i stället för att bygga upp sina egna länder med Västerlandet som förebild. Socialförsäkringssystemet och sjukförsäkringssystemet t.ex..

Sd är inte trovärdiga på den punkten.......heller.
    Sorry.
  • Enter Sandman
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-08 09:50:50 följande:

Men ge dig nu. Vi har tagit emot mer flyktingar än något annat land, i förhållande till folkmängden. (Med undantag av grannländer till flyktingländerna, men där samlas ju flyktingarna i tältläger och försörjs av internationella organisationer - d.v.s. västerländska pengar. Inte av landets skattebetalare.) Vi har gjort vårt.

Dessutom är vi det land i världen som ställer minst krav på våra flyktingar/invandrare - och självklart är detta orsaken till att alla vill hit. I Medelhavsländerna t.ex. förväntas flyktingarna försörja sig själva när de fått uppehållstillstånd och kommer ut från flyktingförläggningarna. Därför fortsätter många hit upp, där de vet att de blir försörjda och får del av hela välfärdssamhället på en gång. Utan att ha bidragit med något.

NEJ sjuka och funktionshindrade ryssar söker inte hjälp i Medelhavsländerna. Var har du fått det ifrån? Ryssar har dessutom inget skyddsbehov - kommunisteran är slut, vet du, det är ingen som flyr genom järnridån längre. Jmf. "Glasnost"... Obestämd

Problemet med Ryssland är att välståndet är oerhört ojämnt fördelat där, men pengar FINNS. Och den medicinska tekniken finns också - det är inget U-land.

Jag råkar dessutom veta, att det bara det sista året blivit oerhört mycket svårare för våra egna funktionshindrade att få beslut om personlig assistans, samt att de som har assistans har fått neddragning i antalet timmar. Detta för att kommunerna måste spara och därför börjat tillämpa LSS mer restriktivt. Det har bland annat drabbat min svägerska, som är förlamad från midjan och nedåt efter en läkarmiss vid en skoliosoperation när hon var tio år. Att i ljuset av detta importera människor var förfäder aldrig bidragit något här, och låta den konkurrera om assistanstimmarna, vore rent KRÄNKANDE mot t.ex. min svägerska, vars förfäder odlat upp Uppsalaslätten sedan Hedenhös... Död
    Du har ingen aning om vilka motiv dom flyktingar som kommer hit har, annat än att dom flyr för sina liv.
    Jag tror inte att det är svårare än så.
    Låt bli att sitta och snacka skit om andra människor baserat på dina gissningar, det är så lågt

Jag beklagar din svägerskas handikapp, jag vet också att det har blivit svårare och tuffare för dom handikappade i Sverige precis som för alla andra svaga grupper,men det har inget med invandrarna att göra, det har med vår kära alliansregering som gynnar dom redan prioriterade grupperna, på bekostnad av dom som behöver mest hjälp. Klassisk högerpolitik alltså, och det skulle dom göra oavsett hur stor eller liten invandring vi har i Sverige.

Som jag ser det har inte din väninna nån förtursrätt pga vad hennes förfäder pysslade med, det var inte hennes förtjänst och det inte hon som har gjort något speciellt, hon har inte mer rätt till hjälp än nån annan.
    Det är behovet av hjälp som ska styra, inte nationaliteten hos den hjälpbehövande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?