Varför hatar folk SD?
Runes skrev 2014-07-12 02:11:02 följande:
De flesta har bytt från ett annat parti och förståndsgåvorna hänger antagligen med. De som inte har bytt verkar ha tappat sin.Jag gissar att du menar att de flesta har bytt till SD och de som inte har gjort det saknar förstånd - men i så fall var dina fantasier natten till idag ovanligt illa relaterade till verkligheten.
Jag upprepar mig: Det finns inget som svenska folket har så lågt förtroende för som Åkessons SD-sekt. Det handlar inte bara om den tydliga rasismen inom sekten - jag gissar att sektens verklighetsfrånvändhet och det faktum att den tenderar att locka till sig de allra svagaste av intellekt och mest obalanserade av psyken också har en tydligt frånstötande effekt.
Ett kul exempel kan vara dialogen här ovan. En centerpartistisk riksdagskandidat som placerats på en garanterat ovalbar plats efter att hon gett uttryck för att män ska ha större arvslott än kvinnor och att imamer borde delta vid rättsliga beslut som rör muslimer - hon blir ett exempel på att Sverige är på väg att införa särlagstiftning.
När sektens riksdagsledamöter däremot inte kan hålla tätt, trots ledarens order om offentlig nolltolerans mot rasism, utan börjar rassa lite sådär typiskt sverigedemokratiskt tankeslappt, ja då är de bara representanter för sig själva och dessutom menade de egentligen inte vad de sa. Tja, det senare skulle ju kunna vara sant - mot bakgrund av förstånd och uttrycksförmåga bland sektens anhängare inte tycks vara särskilt mer utvecklad bland ledarskapet än hos svansen.
Ett annat exempel kan vara den sverigedemokrat som i går undrade vad jag tagit för att mina pk-dimmor skulle skingras tillräckligt för att jag skulle kunna instämma med vitryssens syn på skilda badtider, skadestånd till de som på religiösa grunder vägrar anpassa sig till vanligt folkvett, med mera. Och mitt svar på påståendet. Tja, att sverigedemokraters uppfattning om vad folk utanför sekten har för åsikter saknar relevans. Sektens åsiktskorridor för vad man mässar om att folket utanför sekten tycker är minst lika trång som sektens interna åsiktskorridor.