Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Runes skrev 2014-07-12 02:11:02 följande:
    De flesta har bytt från ett annat parti och förståndsgåvorna hänger antagligen med. De som inte har bytt verkar ha tappat sin.
    Det är som vanligt svårt att tolka dina nattliga övningar.

Jag gissar att du menar att de flesta har bytt till SD och de som inte har gjort det saknar förstånd - men i så fall var dina fantasier natten till idag ovanligt illa relaterade till verkligheten.

Jag upprepar mig: Det finns inget som svenska folket har så lågt förtroende för som Åkessons SD-sekt. Det handlar inte bara om den tydliga rasismen inom sekten - jag gissar att sektens verklighetsfrånvändhet och det faktum att den tenderar att locka till sig de allra svagaste av intellekt och mest obalanserade av psyken också har en tydligt frånstötande effekt.

Ett kul exempel kan vara dialogen här ovan. En centerpartistisk riksdagskandidat som placerats på en garanterat ovalbar plats efter att hon gett uttryck för att män ska ha större arvslott än kvinnor och att imamer borde delta vid rättsliga beslut som rör muslimer - hon blir ett exempel på att Sverige är på väg att införa särlagstiftning.

När sektens riksdagsledamöter däremot inte kan hålla tätt, trots ledarens order om offentlig nolltolerans mot rasism, utan börjar rassa lite sådär typiskt sverigedemokratiskt tankeslappt, ja då är de bara representanter för sig själva och dessutom menade de egentligen inte vad de sa. Tja, det senare skulle ju kunna vara sant - mot bakgrund av förstånd och uttrycksförmåga bland sektens anhängare inte tycks vara särskilt mer utvecklad bland ledarskapet än hos svansen.

Ett annat exempel kan vara den sverigedemokrat som i går undrade vad jag tagit för att mina pk-dimmor skulle skingras tillräckligt för att jag skulle kunna instämma med vitryssens syn på skilda badtider, skadestånd till de som på religiösa grunder vägrar anpassa sig till vanligt folkvett, med mera. Och mitt svar på påståendet. Tja, att sverigedemokraters uppfattning om vad folk utanför sekten har för åsikter saknar relevans. Sektens åsiktskorridor för vad man mässar om att folket utanför sekten tycker är minst lika trång som sektens interna åsiktskorridor.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-07-12 09:24:50 följande:
    Nej nej så var det inte, inte PÅ VÄG ATT....det var bara ett exempel av flera på att FÖRSÖK redan gjorts ( inspelningen hade några år på nacken) att införa särlagstiftning.

Givevis har fler försök gjort. Givetvis kommer fler försök göras.
    Och givetvis är hon inte den enda.

Och vad tror du sker om muslimer bildar eget parti. Ärligt svar nu. Och ingen rappakalja om att - deeet kommer inte hända- för det har vi ingen aning om i dagsläget någon av oss.
    Av det enkla skälet- varför skulle de inte??????????
    Jag tror att muslimer är ungefär som kristna, att de kan finnas längs hela den politiska skalan från häger till vänster. Jag tror alltså inte på bilden av den fanatiska muslimen som öppet eller i det fördolda arbetar för att Sverige så småningom ska bli ett muslimskt land och anta en lagstiftning där Koranen är utgångspunkten.

Från min utgångspunkt är tron på en sådan utveckling helt befängd, det kommer aldrig att ske.

Och det är utifrån den synen och andra fundamentala värdegrunder vi tolkar så olika och jag köper inte katastrofskildringar av tillståndet i det samtida Sverige och än mindre skräckscenarier om det framtida Sverige.

Ur mitt perspektiv är islam en religion som i mindre utsträckning än kristendomen har anpassat sig till ett mänskligt sätt att se på människor, men ur mitt perspektiv är det inte en religion vi ger asyl här i Sverige utan enskilda människor - där somliga är muslimer.

Ur mitt perspektiv är det invandrare - precis som svenskar - som ska "anpassa" sig till svensk lagstiftning och grundläggande svenska värderingar, inte tvärtom. Vi har inte gett asyl till medeltida synsätt på män och kvinnor eller barbarisk syn på rättsskipning i form av sharia, utan just enskilda människor med godtagbara asylskäl.

Jag tror inte för ett ögonblick att vi någonsin kommer att få någon särlagstiftning i Sverige - mer än den gamla vanliga informella kulturrelativistiska, som t ex att om du kommer från en gedigen högborgerlig klassbakgrund kommer rättsapparaten att behandla och (be)-döma dig annorlunda än om du är en skitig uteliggare.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2014-07-12 10:54:15 följande:
    Jag borde väl inte men rättar ändå ett par sakfel:

- Förtroendet för SD må vara lågt, men dels är det stigande (nästan dubblerat sedan förra valet) och dels är det inte den institution som svenska folket har lägst förtroende för. Se medieakademiens förstroendebarometer 2014.

Såväl Expressen som twitter har lägre förtroende med 10% mot SD:s 11%.

Tittar vi på de i samma härad så har Arbetsförmedlingen 11% (som SD), KD och C - 12%, Aftonbladet 13%, Migrationsverket, TV3, Aftonbladet[punkt]se och Facebook 14%.

- Den aktuella muslimska C-kandidaten stod på plats 4, 5, 6 någonting när hon uttalade sig år 2006. Hennes placering ändrades inte då. Trots det hon uttryckte. Att hon till i år, 2014 har en annan placering, kan bero på vad som helst. Frågan var om det finns krafter som verkar för detta. ordagrant: "Särlagstiftningen är redan på gång vad jag förstår, iaf första försöken."

Svaret måste bli "ja" på den. Det finns de som försöker driva genom särlagstiftning.
    Lite ont om tid, jag kan hjälpa dig mer senare om du vill.

Sverigedemokrater har generellt stora besvär att förstå abstraktioner. I Sifos Förtroendebarometer har Expressen till och med en procentenhet färre än SD som anger att de har förtroende för dem.

Men tankevurpan du gör är att du ser till fel urval. Jag skrev inte om de som har förtroende - utan om de som SAKNAR förtroende.

Och där ligger SD i särklass, endast Arbetsförmedlingen finns i närheten av brist på förtroende, även om de ligger sisådär 10 procentenheter bättre till.

Säg gärna till om du behöver hjälp med att förstå någon annan statistikSkrattande
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-12 15:49:04 följande:
    Nu låter du ju riktigt vettig igen!

Jo men OM vi ska få dem att anpassa sig efter våra regler och lagar, så måste vi vara mycket tydligare och hårdare från början.

Idag jamsar vi med - t.ex. finns det många SFI-klasser med enbart muslimska kvinnor, för att deras manliga förmyndare (make, bror, far etc.) inte tillåter att de går i en blandad klass. I datasalen sätter skolan upp skärmar mellan kvinnornas del och männens del, så att inte män och kvinnor ska kunna titta på varandra... sådana saker.

Vi ska inte jamsa med på det sättet, utan väldigt tydligt säga på en gång, att "vill ni bo här så får ni finna er i att göra saker på svenskt sätt, och får inte er fru gå till skolan så blir det inga mer bidrag förrän hon börjar gå dit. Inte heller blir det några fler bidrag om er fru nekas arbete för att hon bär niqab. I skolan har vi idrott i speciella lätta idrottskläder som därefter tvättas. Detta gäller även er dotter".
    Utifrån ett enskilt exempel kan man till exempel påstå att alla sverigedemokrater springer omkring på stan på fyllan, beväpnade med aluminiumrör och rasistiska uttryck. De förklarar vilka som kommer att vara icke önskvärda i Sverige när SD tagit makten, går med den feges självförtroende till fysisk attack mot småtjejer eller kallar dem horor. Men det vore ju osant, dessutom är det ju bara den lismande lögnaktige  Peeping-Ekeroth som är kvar i partitoppen av slöddret som härjade på Kungsgatan.

Man skulle också utifrån ett enskilt exempel kunna påstå att män och kvinnor hålls åtskilda av ett skynke vid SFI-undervisningen utifrån exemplet i Strömsund för några år sedan, jag antar att det är detta du syftar på. 

I Sverige är alla sverigedemokrater slödder som går till attack mot småflickor när de är på fyllan och kallar dem horor och vid alla SFI-undervisning hålls kvinnor och män åtskilda med ett skynke.

Kan det vara vistelsen på avpixlat som gör att sverigedemokrater förlorat förmågan att generalisera på vettiga grunder?
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-12 23:11:17 följande:
    Jo, och man skulle ju utifrån några enskilda exempel kunna hävda att moderater är rasister (valstugereportaget) och tjänar blodspengar i Sudan (Bildt) miljöpartister är sexköpare (den när MP:aren i Gbg) & kör bil på fyllan (Gahrton), feminister är alkoholister (Schyman) & våldtäktsmän (Kapten Klänning), sosseministrar använder regeringens kontokort till privata inköp (Sahlin), o.s.v.

Du är inte speciellt konsekvent när du sågar enskilda Sd-anslutna för deras göranden och låtanden... Du får ju bestämma dig: Antingen diskuterar du politiken, eller så håller du dig till enskilda politikers göranden & låtanden...
    Fast nu påstår jag ju inte att alla sverigedemokrater springer omkring på fyllan på stan beväpnade med rör i lättmetall, knuffar på småtjejer och brölar hora och blatte. Jag har svårt att tro att den genomsnittlige sverigedemokraten uppvisar samma slöddermentalitet som exempelvis Ekeroth.

Jag valde exemplet som en motbild för att någon här i tråden hade fått uppenbarelser om att SFI-undervisningen är organiserad så att kvinnor och män hålls åtskilda av skynken.

Det är vanskligt att generalisera utifrån ett enstaka självvalt exempel - men jag har sett företeelsen så pass många gånger hos sverigedemokrater på nätet att jag dristar mig till att påstå att det är ett av SD-sektens kännetecken.
  • FDFMGA
    tobbe01 skrev 2014-07-13 07:20:08 följande:
    Du skriver ett inlägg till en person här på AP och menar att hon representerar alla SD:are? genomtänkt.
    Ja, det var genomtänkt. Jag tyger att det är ett intellektuellt fattigdomsbevis att så många sverigedemokrater generaliserar utifrån enstaka självvalde exempel och visade hur det blir om man gör likadant mot den gruppen.

Samtidigt utgör ju fenomenet med "utifrån enstaka självvalda exempel"-generaliserande sverigedemokrater ett indirekt erkännande från deras sida att verkligheten är så mycket bättre än vad de vill låta påskina.

Kommer Sverige någonsin att införa särlagstiftning? Nej.

Är det så att SFI-undervisningen är könsuppdelad såtillvida att kvinnor och män hålls frånskilda med ett skynke. Knappast, däremot förekom det i Strömsund för några år sedan - och det blev ett jävla liv om detta när det blev offentligt.

Det går att hitta hur många exempel som helst på sverigedemokrater som ljuger i syfte att skruva till verkligheten så långt att det snarare handlar om overkligheten.

Man skulle nog på goda grunder kunna påstå att lögnaktigheten är SD-sektens främsta kännemärke. Frågan är bara om sekten så till den grad har internaliserat lögnen att det blivit svårt för många av anhängarna att ens för sig själva förmå att skilja sanning från lögn.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-07-13 10:08:12 följande:
    Ja, det var genomtänkt. Jag tyger att det är ett intellektuellt fattigdomsbevis att så många sverigedemokrater generaliserar utifrån enstaka självvalde exempel och visade hur det blir om man gör likadant mot den gruppen.

Samtidigt utgör ju fenomenet med "utifrån enstaka självvalda exempel"-generaliserande sverigedemokrater ett indirekt erkännande från deras sida att verkligheten är så mycket bättre än vad de vill låta påskina.

Kommer Sverige någonsin att införa särlagstiftning? Nej.

Är det så att SFI-undervisningen är könsuppdelad såtillvida att kvinnor och män hålls frånskilda med ett skynke. Knappast, däremot förekom det i Strömsund för några år sedan - och det blev ett jävla liv om detta när det blev offentligt.

Det går att hitta hur många exempel som helst på sverigedemokrater som ljuger i syfte att skruva till verkligheten så långt att det snarare handlar om overkligheten.

Man skulle nog på goda grunder kunna påstå att lögnaktigheten är SD-sektens främsta kännemärke. Frågan är bara om sekten så till den grad har internaliserat lögnen att det blivit svårt för många av anhängarna att ens för sig själva förmå att skilja sanning från lögn.
    Tyger gör jag nog inte - däremot tycker jag.
  • FDFMGA
    tobbe01 skrev 2014-07-13 10:37:24 följande:
    Men är det du? Du med det där märkliga sekttänkandet? Don´t go there again Tobbe.........
    Tja, nu är jag väl långt från ensam om att anse att SD i mångt och mycket kan betecknas som en sekt. Jag bifogar en länk som du kanske kan läsa och ha synpunkter på och jag kan ta fram åtskilliga fler intressanta artiklar om SD-sekten om du vill diskutera sektbeteendet. 

Men nu gällde ju diskussionen snarare lögnaktigheten bland sektens/partiets anhängare. Vad tror du? Har lögnaktigheten intellektuella eller politiska orsaker?

Eller menar du rentav att det vi här på AP, förlåt FL, får oss serverat av forumets SD-aktivister är den ocensurerade sanningenSkrattande

thegambia.nu/2014/07/05/kronika-jimmie-akesson-som-alskad-och-oomstridd-partiledare/
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-12 18:38:15 följande:
    Ja, och jag råkar då veta - genom flera SFI-lärare jag känner, både sådana som jobbar nu och sådana som slutat (och i ett fall gått över till Sd i rena ilskan och frustrationen, fast hon var röd som koschenill innan...), att sådana kompromisser är mycket vanliga. För att skolan vill att deras elever ska komma dit till vilket pris som helst, nästan. Det handlar ju tyvärr mycket om vinstintresse - många kommuner har inte längre SFI i egen regi, utan de lägger ut det på olika privata vuxenskolor och studieförbund. Och dessa får betalt efter hur många elever som faktiskt GÅR där...
    Jag noterar att alla explicita omnämnanden av ett enskilt studieförbund som påstods bedriva könssegregerad SFI-undervisning har tagits bort.

Jag antar att det är studieförbundet som reagerat på påståendena. I samband med detta togs även mitt inlägg som citerade påståendena bort.

Det kan vara på sin plats att påpeka att studieförbundet i sin principförklaring poängterar att högerextremistisk rasism, antifeminism och kamp mot jämställdhet  mellan män och kvinnor är sprungna ur samma tänkesätt.

Detta ser man ju också nästan genomgående här på FL - att rasism och antifeminism går hand i hand.
  • FDFMGA
    overdose skrev 2014-07-14 14:04:03 följande:
    Vi kan väl konstatera att dina inlägg handlar om en Yeti i Stockholm...

Vad du måste förstå är att mänskligt beteende inte existerar i enskilda bubblor, och det är i det sammanhanget du måste läsa mina inlägg.

Varje tid, och varje plats har sin, den andra. Idag väljer du - och många andra - att korsfästa folk, bara för att de säger att det vore kul med förnuft, och visdom i samhällsutveckling.

Var tid har sina judar, och orsaken till mina inläggs polemitet är för att jag inte vill att människor som du skall döda.

Det finns så många människor som skriver om SD, som vore SD vår tids judar. På samma vis är det i offentliga diskussioner.

Det är det du måste förstå - frågorna är inte desamma som för 80 år sedan, men beteendet.

Med tanke på att du inte har uppvisat någon intelligens, eller någon annan med enkla ord om SD, vore det kanske på sin plats att du funderar över dina ord. Du vet, allt jag har skrivit till dig har bara varit ord, för att visa hur du, och vissa andra här beter sig.

Du måste förstå att SD består av människor, och att man inte bara kan smeta etiketter på dem.

Jag förstår att de som vill gott, inte vill läsa att de är folkmördare, men detta är inte en fråga om vad några gjorde för längesedan.

Så, vänligen, sluta förtrycka känslor, människor, och fiktiva varelser.
    Korsfästelse och folkmördare. Jag gissar att det börjar bära iväg rätt ordentligt med dina fantasier.

Kan det vara så att du aspirerar på att bli SD-sektens särskilda shamanFörvånad
Svar på tråden Varför hatar folk SD?