Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

Varför hatar folk SD?

Flash Gordon skrev 2014-03-17 12:05:26 följande:

Kom igen nu, bättre kan du.

Jag lär mig av dig.
  • Enter Sandman
    Flash Gordon skrev 2014-03-17 12:13:45 följande:

Jag tror inte det finns någon exakt relation mellan hur många som INTE röstar på ett parti och hur många som föraktar detsamma.

Var tionde ser SD som det bästa partiet, runt var femte är positiva till deras politik i paradfrågan: invandring.

Det finns dessutom undersökningar som tyder på att SD är det parti som anses har bäst invandringspolitik av runt varannan svensk.

Så jag tror du överskattar motståndet mot SD.

Önskan om det starka folkhemmet med en relativt stark stat torde vara den största likheten mellan SD idag och S då och föga förvånande arbetar S och SD ihop i riksdagen när det gäller frågor om bland annat återförstatligande av div infrastruktur-funktioner.

Så vart har du dom undersökningarna, innan du kan presentera dom så bär dina ord ingen tyngd.
    Sen pratar du om sd som om det vore ett normalt parti och inte ett fascistiskt parti på högerextremen.
    Det kan aldrig jämföras med ett vanligt parti

• Enter Sandman
    Politisk härdsmälta skrev 2014-03-17 16:51:36 följande:
    Den toleranta fernissan är tunn på Södermalm - avviker du från VPK/MP-normen får du stå ut med twitterpöbelns hat. Kanske lika bra att införa näringsförbud för SD-aktiva på en gång.

nyheter24.se/nyheter/inrikes/764823-skola-sto...

"Rasifierad" verkar för övrigt blommat ut som ny favorit hos toleranta förståsigpåare bara senaste veckorna. Fanns hursomhelst inte med i min upplaga av SAOL så det kanske är övergående.

Bra gjort av skolan.
    Svensk skola står för totalt motsatta värderingar än vad sd, gör.
    Sd:s värderingar har inget i vårt utbildningsväsen att göra.
    Man kan inte både ha kakan kvar och äta upp den, står man för inhumana värderingar ska man naturligtvis inte tro att man kan få jobba med människor sen.
    Nån jävla måtta får det ändå lov att vara.
  • Enter Sandman
    Rataxes skrev 2014-03-17 18:31:13 följande:
    Ja, förstår du inte ordets innebörd?

Jag förstår ordet men jag förstår inte kopplingen till det jag skrev.
  • Enter Sandman
    Politisk härdsmälta skrev 2014-03-17 18:36:37 följande:
    Tyvärr är det ju så att det räcker att slänga in dom magiska orden "värderingar", "allas lika värde" eller "gör skillnad på människor" för att framställa sig själv som moraliskt oantastlig, till skillnad från dom där andra med sina tvivelaktiga värderingar.

Arbetar man som lärare utgår jag från att man inte använder klassrummet för att propagera partipolitik oavsett om sympatierna ligger hos V, MP, SD eller någon annanstans. Så verkar ju fallet inte heller varit här - han fick gå för att vuxenvärlden var för svag i en situation där dom borde stått upp mot pöbelmentaliteten.

Oj, då har du betydligt högre tankar om människor än vad jag har.
    Jag förstår bara inte varför man söker sig till en arbetsplats som har helt andra värderingar än vad man själv står för.
    Och kan man inte ställa upp på skolans värdegrund då har man heller inget där att göra.
    Pöbelmentalitet det är sånt du hittar på avpissat och liknande sidor, inte här.
    Det här är snarare tecken på ryggrad och ger hopp om att samhället inte ger vika och lägger sig för såna här mörka krafter.

Det är lite lustigt det där.
    Många människor har i många år kämpat för dom värderingar som du så nonchalant avfärdar.
    Och du är inte ensam, idag har det blivit lite av ett skällsord att säga att man står upp för mänskliga värderingar och allas lika värde.
    Och det tragikomiska är att det i regel kommer från dom som inte alls är intresserade av såna saker, utan mer vill se det selektivt beroende på vem det handlar om.
    Rasister, nazister och sd bland annat........fast så får man väl inte säga i det här landet.
  • Enter Sandman
    effemgea skrev 2014-03-17 19:47:52 följande:
    Det är förvånansvärt vanligt att Yougovs statistik missförstås.

Institutet brukar fråga vilken politisk fråga som panelen anser är viktigast. I den senaste undersökningen svarade 11 procent invandringen, om jag minns rätt.

Dessa får sen svara på frågan vilket parti de anser har den bästa politiken inom området. I senaste Yougov var det 75 procent, tror jag som svarade SD. 

Vad man får reda på är alltså att 75 procent av 11 procent svarar SD d v s åtta procent. 

Indirekt kan man alltså utläsa av resultatet att cirka var fjärde SD-sympatisör faktiskt anser att det finns viktigare frågor än invandringen. Lite förvånande, tycker jag, som gärna tänker mig alla stöpta i samma åsiktsform. Men Yougovs undersökningar säger inget om hela panelens inställning till vilket parti som har den bästa politiken på ett visst område.

Tack, då var det som jag trodde då. {#emotions_dlg.flower}
  • Enter Sandman
    Rataxes skrev 2014-03-17 18:44:03 följande:
    se 8915

Hur beskriver det inlägget åsiktsregistrering och använd gärna dina egna ord den här gången.
  • Enter Sandman
    nihka skrev 2014-03-17 18:51:20 följande:
    Varför hatar folk SD?Drömmer

Här jämförs islam med nazism, fast islam utmålas som snäppet värre och SD är förstås för religionsfrihet i sitt partiprogram...

Är benägen att hålla med kommentaren på Avpixlat: "Av allt sinnessjukt som skrivs här var det här det sinnessjukaste. GRATTIS!"

Denna gången har de sketet i den blå skåpet biggest time ever:

avpixlat.info/2014/03/16/om-islam-tar-over-sv.../

Vidrigt, men föga förvånande och åh så korkat, fast föga förvånande är inte det heller.
    Man undrar ju finns det liksom ingen bottennivå för dom här människorna?
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-18 06:40:28 följande:
    Varför söker man sig till ett land med helt andra värderingar än vad man själv har? Om man inte kan ställa upp på landets värdegrund har man inget här att göra.
    Jag tycker att man kan börja med att avvisa alla som kastar sten på myndighetspersoner.

Vad har det med sdu-killen att göra?
    För övrigt håller jag med dig, kanske inte nödvändigtvis i värderingar men att man ska följa lagen i det land man kommer till.
    Och då brukar värderingar följa med.
  • Enter Sandman
    Bergkwist85 skrev 2014-03-18 06:59:14 följande:
    Jag är inte rasist, men jag röstar för SD. Tycker att många invandrare är faktist mycke trevligare å hjälpsammare än svenskar. Svenskar är otroligt stela! Dessutom chilenare.. Ohoj vilka charmiga karlar det finns Men nu tycker jag det räcker med att ta in nytt i Sverige. Hjälp dom som finns. Lär dom svenska och den svenska kulturen, vill dom inte så har dom inte här att göra. Man ska ta seden dit man kommer!

Du ser hellre att dom dör i Syrien än att vi ger dom fristad i Sverige?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?