Politisk härdsmälta skrev 2014-03-17 18:36:37 följande:
Tyvärr är det ju så att det räcker att slänga in dom magiska orden "värderingar", "allas lika värde" eller "gör skillnad på människor" för att framställa sig själv som moraliskt oantastlig, till skillnad från dom där andra med sina tvivelaktiga värderingar.
Arbetar man som lärare utgår jag från att man inte använder klassrummet för att propagera partipolitik oavsett om sympatierna ligger hos V, MP, SD eller någon annanstans. Så verkar ju fallet inte heller varit här - han fick gå för att vuxenvärlden var för svag i en situation där dom borde stått upp mot pöbelmentaliteten.
Oj, då har du betydligt högre tankar om människor än vad jag har.
Jag förstår bara inte varför man söker sig till en arbetsplats som har helt andra värderingar än vad man själv står för.
Och kan man inte ställa upp på skolans värdegrund då har man heller inget där att göra.
Pöbelmentalitet det är sånt du hittar på avpissat och liknande sidor, inte här.
Det här är snarare tecken på ryggrad och ger hopp om att samhället inte ger vika och lägger sig för såna här mörka krafter.
Det är lite lustigt det där.
Många människor har i många år kämpat för dom värderingar som du så nonchalant avfärdar.
Och du är inte ensam, idag har det blivit lite av ett skällsord att säga att man står upp för mänskliga värderingar och allas lika värde.
Och det tragikomiska är att det i regel kommer från dom som inte alls är intresserade av såna saker, utan mer vill se det selektivt beroende på vem det handlar om.
Rasister, nazister och sd bland annat........fast så får man väl inte säga i det här landet.