Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

Varför hatar folk SD?

oOOo oOOo skrev 2014-02-28 18:50:44 följande:
    Sant, men skall vi inte då bara acceptera uppenbart manipulerande?

Nej, det tycker jag inte.
    Tycker du det?

Jag tycker man ska sträva efter sån objektivitet som möjligt, men vara medveten om att vi aldrig kan nå hela vägen fram.
    Jag tycker när det gäller redan gripna brottslingar så kan man lugnt hålla sig till att benämna dom så neutralt som möjligt, det räcker med den misstänkte eller den gripne, eller liknande.
    Hur tycker du det ska vara?
  • Enter Sandman
    LadyInRed skrev 2014-02-28 18:58:27 följande:
    Låt oss inte blanda in religion nu i en förhoppningsvis sekulariserad debatt.

Religion?
  • Enter Sandman
    Thomas66 skrev 2014-02-28 19:13:18 följande:

Vad är problemet ? Jag känner mig inte uthängd om en Svensk begår ett brott och visas i tv, hur kan det vara mitt problem? Känner du dig uthängd om dom visar en Svensk- rånare?

Problemet ser du inte det själv.
    Problemet är att det inte stannar där, du skulle inte ha några problem med att andra såg på dig som en brottsling.
    Att du inte fick hyra bostad för att människor utgick ifrån att du var som den där svensken som begått brottet.
    Att du blev bortmanövrerad på jobbet eller inte fick något jobb.
    Att dina barn blev mobbade på skolan för att dom var svenskar.
    Att människor spottade efter dig på gatan eller kastade glåpord efter dig.
    Att du inte fick komma in på krogen
    Att du inte fick hyra bil.
    Att servicepersonal demonstrativt vände ryggen åt dig och ignorerade dig när du bad om hjälp eller service.
    Att du blev klassad som en andrahandsmedborgare, lite sämre än andra, icke önskvärd.

Trots att du inte gjort ett dugg, men för att andra svenskar gjort saker.
    Du skulle inte ha några problem med det, inte känna dig uthängd.
    Tillåt mig tvivla, eller så vet du inte vad det innebär och kan inte ens sätta dig in i det.
    För det är följderna av generaliseringar och att hänga ut människors grupptillhörighet i samband där det inte fyller nån funktion är att underblåsa såna generaliseringar.
    Du kanske inte har problem med det, men det har jag.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-02-28 19:17:12 följande:
    Och jag vet inte vem du syftade på. Länk?

Så varför skrev du inte bara det från början då?

Det är en EU-debatt mellan Marit Paulsen och Kristina Winberg.

Här är länken:

http://www.svt.se/nyheter/val2014/hard-eu-debatt-i-agenda

Så vem talar du om, och vart är din länk?
  • Enter Sandman
    LadyInRed skrev 2014-02-28 19:24:15 följande:
    Eller ge ickesvar med hjälp av frågor.

Ok, så om man inte förstår dina kryptiska inlägg så ska man inte fråga vad du menar?
    Du, då avstår jag från att ens försöka förstå dig, tydlighet är en dygd, i synnerhet på nätet där vi inte har något annat än orden.
    Fortsätt leka mystisk du om du inte vill bli förstådd.
  • Enter Sandman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-28 19:27:42 följande:
    -"Det tror jag inte på"
    -"Låt oss inte blanda in religion nu"
    -"Religion?"
    -"Eh, va?"

Har du öht koll på vad du själv skrivit?
  • Enter Sandman
    chrissandra skrev 2014-02-28 19:51:51 följande:
    Men problemet har delvis blivit det omvända:

Om du som svenskt barn i en klass blir tilltryckt av en invandrare heter det: "Det är ju synd om honom" eller
    "Hon vill bara ha kompisar".

Att butiksinnehavare som de facto vet att en person stjäl inte kan stänga ute den personen för då är den rasist.

Att om en svensk blir spottad på eller kallad svennehora så är det "inte så farligt" för vi är ju i majoritet.

Att krogvakten inte kan porta en invandrare för då är han/hon rasist.

Att en svensk som bor granne med en invandrarfamilj som lever rövare inte får gehör för sin klagan eftersom invandrarfamiljen måste ha någonstans att bo, oavsett hur de uppför sig.

Jodå, jag vet mycket väl att även sånt förekommer och det är ju varken bra eller oförståeligt.
    Men två fel gör ju inte ett rätt.
  • Enter Sandman
    Thomas66 skrev 2014-02-28 19:56:01 följande:

Vad snackar du om ,känner , iaf morsar på över tjugo stycken sådana stackare som du pratar om , men alla utom en har jobb. Och många av deras släktingar äger restauranger, men lite rätt har du. Då dom vill inte släppa in för många babbar då det blir problem. Du lever i en fantasivärld som inte finns( kanske i någon krogkö) annars är det inga problem, utan man bedöms efter sin person och umgänge.

Ok, varför blir jag inte förvånad, du frågar mig varför och när jag förklarar så vägrar du tro på det jag skriver.
    Vad frågar du för då?
    Det finns massvis av vittnesmål om det jag skriver, men dom har säkert fel, precis som den forskning som finns på området har fel och andra kunniga inom området som varnat och berättat har fel.
    För du känner ju hela 20 stycken, så det är klart att du vet bättre. Skrattande

För mig låter det som ett önsketänkande du håller på med och inte så lite naivt.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-02-28 20:04:50 följande:
    Flumpartiets Marit Paulsen är bara rädd att förlora sin miljonlön. Kristina Winberg vann debatten och höll huvudet högt. Dessutom hörde jag aldrig hon säga "Det tror jag inte på."

Du hittar på så mycket.

Klart att du tycker det, det ingår naturligtvis i din agenda att tycka så oavsett hur debatten går till.

Men vart har du din länk, eller du kanske bara hittade på.
  • Enter Sandman
    Thomas66 skrev 2014-02-28 21:04:18 följande:

Vänner? Mina invadrarkompisars/ bekantas släktingar. Jag va enbart ute efter att provocera hon som har en manual om hur hela Sveriges befolkning tänker och behandlar alla invandrare. Då era inlägg och antagande om hur allt fungerar är enbart är patetiska och inte har något med verkligheten att göra. Är ganska säker på att dom kränkta invandrarna som inte kommer in inte är helt okända.

Seriöst du är ute efter att provocera, då vet jag att jag inte ska debattera med dig mer.
    Sånt trams har jag inte tid med.
    Du får nog lov att läsa på lite om hur människor funkar och vår historia om du mot förmodan tror på det du skrev.
    Som jag skrev det handlar mer om hur du skulle vilja att det vore än hur det faktiskt är
    Du tycker det är patetiskt, jag tycker det låter som undanflykter för att rättfärdiga sig själv.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?