Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-11-28 23:24:46 följande:

Tja, nu har ni fyra stora pensionärsföreningar, sammanlagt 850 000 personer, att fråga varför de hatar SD.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19934050.ab

Ja, det ska bli intressant att se hur SD bemöter detta. Det börjar bli många oförenliga önskemål om hur de ska agera både inom och utanför partiet.
  • nihka
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-29 00:19:28 följande:
    Så när närområden har det svårt, ska vi INTE satsa mer resurser där
    Nej, när närområden är fulla ska man inte trycka in fler människor där.
  • nihka
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-29 00:15:10 följande:
    Historierevisionen går på högvarv. Nyhetsmanupilationen går i fotspåren.
    De fyra pensionärsorganisationerna har inte skrivit ett öppet brev till SD och sagt att SD sviker pensionärerna om de fäller regeringens budget, eller vad menar du?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-29 09:44:59 följande:
    Klandra den som lögnaktigt påstår att jag kallar RA för "jude" istället, för att jag konstaterade att han är av judisk släkt, vilket han ju är, och så har berättat i offentligheten, åtminstone i ett (1) sammanhang, i ett tv-program jag råkade se.

Men det är kanske "nazistiskt" att konstatera det.

Inte nog med att ni kommer med falska beskyllningar. Ni hittar dessutom på vad de begrepp betyder, som ni använder för att beskylla folk med.

Att Sd skulle vara nazistiskt är ju bara hittepå som Sd-hatare använder sig av för att ni saknar argument. Tvärtom har ju partiet tagit ställning FÖR Israel i flera sammanhang.

Själv tycker jag att Palestina visst ska ha rätt till en egen nation, och att en tvåstatslösning vore det bästa, så i det avseendet avviker jag definitivt från Sd:s hållning i frågan. Så jag är mer "nazistisk" än Sd i det avseendet, även om jag tycker det är väl magstarkt att bli kallad "nazist" för den sakens skull.

Man kan dock konstatera att den retorik som en del pro-Israel-debattörer använder sig av - d.v.s. att kalla alla som klandrar Israel för dess hållning gentemot palestinierna, för antisemiter och nazister -, påminner ganska mycket om den retorik som många Sd-hatare tillämpar.
    Då ska jag se hur mycket demagogen bemötte eller bemötte sakligt i mitt inlägg.

En ursäkt för sådant som "dum" och "batikhäxa" - NOPE

En rättelse för "dum", "batikhäxa", "lögnhals" - NOPE

Hen nämner visserligen inte något denna gång om mina  "polare" men kan ändå inte avhålla sig från att vända sig till ett fiktivt kollektiv "ni",  där jag antar att jag avses ingå, med diverse beskyllningar. Same shit.

Demagogen fortsätter med berätta att hen anser att Palestina ska ha rätt till en egen stat och att detta skulle var orsaken till att misstankar om nazistiska sympatier riktats mot hen - en "logisk" slutsats baserat på ett felaktigt resonemang.

I stället handlar kritiken från min sida om förvar av nazistisk retorik och källhänvisning till sajter med nazistiska kopplingar.

Kritisera den som använder uttryck som "judemedia" och "juden Aschelberg"  istället för att kritisera den som lyfter fram att personer i den här tråden använder språk som uttrycker ett nazistiskt synsätt - denna förfrågan från mig bemöts med att jag istället ska ska" "klandra den som lögnaktigt påstår att jag kallar RA för "jude". Visst. Citera detta påstående så ska jag bemöta det.

Nej, det var inte mycket du bemötte sakligt eller ens bemötte.

Du behöver skriva inlägg som mer har karaktären av svar på de inlägg du citerar.

Har du förstått?
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-11-29 11:45:06 följande:

Sammanfattning av tråden så här långt:

De Goda:

"Jimmie är dum".
    "Jag sa faktiskt före dig att han är dum, sådetså".
    "Jag sa att han är jättejättedum, ha, där fick ni".

De Onda:

Det är ni som är jättedumma...

Sammanfattning av vad du sagt i tråden så här långt:

* Alla är jättedumma
    * Ha, det är bara jag som fattar nått!
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-29 12:20:12 följande:
    Hoppas verkligen att Sd sänker denna regering. Mp i regeringen är en pinsamhet.

Det bästa för Sverige vore S och Sd i samregerande. För Sverige i tiden! Tyvärr befolkas S av för många batikhäxor numera. Jag trodde Löfvén skulle råda bot på det men det verkar han inte klara av. Splittras S?
    Så fungerar demokrati: du väljer inte vilket parti folk röstar på och inte heller vilka partier som vill och inte vill samarbeta med varandra.

Att du så ofta pratar om "batikhäxor" i de politiska trådarna kanske är ett symptom på att du inte känner att du får tillräckligt gehör för din syn på äldre kvinnor med politiska åsikter som skiljer sig från dina.

Här kan du läsa in dig på hur andra resonerar, som i likhet med dig favoriserar uttrycket och kanske känna dig lite hemma. Där finns till och med ett foto där någon pekar ut en "batikhäxa". Det är hon till höger eller ja, personen är visst inte säker:

http://systemfel.wordpress.com/2009/01/31/batikhaxa/
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-29 12:49:08 följande:
    Han han, jag är man.
    Då ska jag se hur mycket demagogen bemötte eller bemötte sakligt i mitt inlägg.

En ursäkt för sådant som "dum" och "batikhäxa" - NOPE

En rättelse för "dum", "batikhäxa", "lögnhals" - NOPE

Den manliga demagogen nämner visserligen inte något denna gång om mina  "polare" men kan ändå inte avhålla sig från att vända sig till ett fiktivt kollektiv "ni",  där jag antar att jag avses ingå, med diverse beskyllningar. Same shit.

Han fortsätter med berätta att han anser att Palestina ska ha rätt till en egen stat och att detta skulle var orsaken till att misstankar om nazistiska sympatier riktats mot honom - en "logisk" slutsats baserat på ett felaktigt resonemang.

I stället handlar kritiken från min sida om förvar av nazistisk retorik och källhänvisning till sajter med nazistiska kopplingar.

Kritisera den som använder uttryck som "judemedia" och "juden Aschelberg"  istället för att kritisera den som lyfter fram att personer i den här tråden använder språk som uttrycker ett nazistiskt synsätt - denna förfrågan från mig bemöts med att jag istället ska ska" "klandra den som lögnaktigt påstår att jag kallar RA för "jude". Visst. Citera detta påstående så ska jag bemöta det.

Nej, det var inte mycket du bemötte sakligt eller ens bemötte.

Du behöver skriva inlägg som mer har karaktären av svar på de inlägg du citerar.

Har du förstått?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-29 13:09:43 följande:
    Som sagt, jag är man. Jag förstår inte denna fäbless för att förolämpa mig med  användning av pronomen som "hen".
    Du tycker "hen" är en förolämpning mot dig medan du kallar andra "dum" och "batikhäxa"...
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-11-29 12:57:11 följande:
    Klicka gärna på visa endast Ph och se hur upprörd hen blir när någon kallar Ekeroth sionist.

Helt obetalbart om man jämför med hens krumbukter inför ett tydligt judehatSkrattande
    Mitt inlägg som du citerade var till Rataxes, ifall du inte såg det.

I vilket inlägg av Philipsson ser man upprördhet när någon kallar Ekeroth sionist?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-29 13:19:50 följande:
    Idioter är dumma, och  batithäxor är batikhäxor. Däremot är en man inte en kvinna eller en intersexuell individ.
    Hen kan också avse honellerhan. Om du väljer att känna dig förolämpad och mena att människor ska hålla ordning på vilket kön du har i nätdiskussioner kanske du får bjuda till lite och hålla dig till en saklig debatt där dina åsikter om människors intelligens och dina andra fördomar om dina meningsmotståndare hålls utanför diskussionen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?