Philipsson skrev 2014-11-29 09:44:59 följande:
Klandra den som lögnaktigt påstår att jag kallar RA för "jude" istället, för att jag konstaterade att han är av judisk släkt, vilket han ju är, och så har berättat i offentligheten, åtminstone i ett (1) sammanhang, i ett tv-program jag råkade se.
Men det är kanske "nazistiskt" att konstatera det.
Inte nog med att ni kommer med falska beskyllningar. Ni hittar dessutom på vad de begrepp betyder, som ni använder för att beskylla folk med.
Att Sd skulle vara nazistiskt är ju bara hittepå som Sd-hatare använder sig av för att ni saknar argument. Tvärtom har ju partiet tagit ställning FÖR Israel i flera sammanhang.
Själv tycker jag att Palestina visst ska ha rätt till en egen nation, och att en tvåstatslösning vore det bästa, så i det avseendet avviker jag definitivt från Sd:s hållning i frågan. Så jag är mer "nazistisk" än Sd i det avseendet, även om jag tycker det är väl magstarkt att bli kallad "nazist" för den sakens skull.
Man kan dock konstatera att den retorik som en del pro-Israel-debattörer använder sig av - d.v.s. att kalla alla som klandrar Israel för dess hållning gentemot palestinierna, för antisemiter och nazister -, påminner ganska mycket om den retorik som många Sd-hatare tillämpar.
Då ska jag se hur mycket demagogen bemötte eller bemötte sakligt i mitt inlägg.
En ursäkt för sådant som "dum" och "batikhäxa" - NOPE
En rättelse för "dum", "batikhäxa", "lögnhals" - NOPE
Hen nämner visserligen inte något denna gång om mina "polare" men kan ändå inte avhålla sig från att vända sig till ett fiktivt kollektiv "ni", där jag antar att jag avses ingå, med diverse beskyllningar. Same shit.
Demagogen fortsätter med berätta att hen anser att Palestina ska ha rätt till en egen stat och att detta skulle var orsaken till att misstankar om nazistiska sympatier riktats mot hen - en "logisk" slutsats baserat på ett felaktigt resonemang.
I stället handlar kritiken från min sida om förvar av nazistisk retorik och källhänvisning till sajter med nazistiska kopplingar.
Kritisera den som använder uttryck som "judemedia" och "juden Aschelberg" istället för att kritisera den som lyfter fram att personer i den här tråden använder språk som uttrycker ett nazistiskt synsätt - denna förfrågan från mig bemöts med att jag istället ska ska" "klandra den som lögnaktigt påstår att jag kallar RA för "jude". Visst. Citera detta påstående så ska jag bemöta det.
Nej, det var inte mycket du bemötte sakligt eller ens bemötte.
Du behöver skriva inlägg som mer har karaktären av svar på de inlägg du citerar.
Har du förstått?