Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

FiaMedFunkk skrev 2014-11-27 18:14:17 följande:
    Nej, de bara genomförde den. Till historiskt högsta nivån.
    Fortfarande ingen massinvandring som det däremot är tlll Syriens grannländer. Du tycker inte alls att det är pinsamt att SDare uttalar sig om vad dessa länder ska göra beträffande flyktingmottagning utan att ens ha diskuterat saken med dem?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-28 00:03:50 följande:
    Källa? Du kommer inte att finna nån, lögnhals!
    Rättelse:

Varför ska FDFMGA starta en tråd om Aschberg? Han frågar Svt utan att få svar varför Svt  använder prefixet "jude" om allt och inget personer som råkar vara judar sysslar med.

Tillägg:

Och varför opponerar DU dig mot det?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-28 00:10:27 följande:
    Källa på att Metapedia är en "nazistisk" sajt?
    Metapedia är ett nätbaserat uppslagsverk med högerextremistisk och åtminstone bitvis antisemitisk och nynazistisk profil som använder sig av wikiteknik

Ansvarig utgivare för webbplatsen är Anders Lagerström.[3][10]

Lagerström har tidigare varit aktiv i det nynazistiska ungdomsförbundet Nationell Ungdom och även senare distriktsordförande i det högerextrema Nationaldemokratisk Ungdom [11]

http://sv.wikipedia.org/wiki/Metapedia
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-28 11:02:46 följande:
    En ursäkt vore också på sin plats. Men du kanske inte fick lära dig det av dina föräldrar, att man ber om ursäkt när man felaktigt beskyller personer för saker & ting.

När det gäller din polare FDFMGA, så håller han på med att diskutera huruvida R. Aschberg betraktar och/eller kan betraktas som jude. Det är en klassisk pseudodiskussion, som han gott kan föras i en annan tråd.
    Absolut. Kommer direkt efter du bett om ursäkt för sådant som "dum" och "batikhäxa". Men du kanske inte fick lära dig det av dina föräldrar, att man ber om ursäkt när man felaktigt beskyller personer för saker & ting. Sedan kan du be om ursäkt för "lögnhals" eftersom jag inte ljög utan misstog mig - därav min rättelse. Eller så kan du åtminstone göra vad jag gör när jag misstar mig: utfärda en rättelse.

Vidare har du ingen aning om vilka mina "polare" är, men du har vid flera tillfällen utnämnt olika personer vilket jag tycker du ska upphöra med. Alla som inte gillar dig eller vad du säger är inte automatiskt "polare" med varandra.

Kritisera den som använder uttryck som "judemedia" och "juden Aschelberg" istället för att kritisera den som lyfter fram att personer i den här tråden använder språk som uttrycker ett nazistiskt synsätt.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-28 11:13:45 följande:
    Pinsamt att du försöker belägga att Metapedia är en "nazistisk websajt" med källor från sådana som är motståndare till sajten. Det är liksom inte mycket till bevis.

Oavsett det, diskutera sakfrågan istället. Vad "betyder" ordet/begreppet "batikhäxa"? Har du något att invända mot Metapedias definition? Är det inte så att "batikhäxa" i språket används just med den dennotation som där beskrivs?

Kan du inte lägga i bevis att "batikhäxa" betyder nåt annat än det som står på Metapedia, så förstår jag inte varför du käbblar om denna sak.
    De flesta ÄR motståndare till nazistiska webbsajter.

Om du inte godkänner Wikipedia som källa kanske du skulle koppla på det kritiska tänket och fundera på vad Metapedias skribenter har för syn och syfte med att utelämna allt om förintelsen under uppslaget "Adolf Hitler" men tar upp att Hitler har nominerats för Nobels fredspris, eller att det Dr Mengele avlägsnade från sina "patienters" kroppar handlade om avföringsprov.

Att du sedan källhänvisar till en sådan sida för att ge "belägg" för betydelsen av ett okvädingsord för kvinnor vars åsikter du inte gillar visar väl att du gillar den här och kanske Metapedias övriga definitioner. Du har iaf lagt ner tillräckligt med tid på att försvara ditt val och kritisera andras kritik av det.

Batikhäxor existerar inte annat än i huvudet på personer som inte klarar av att diskutera utan att påföra sina meningsmotståndare diverse personliga egenskaper som de skapat utifrån de egna kryddiga fördomarna.
  • nihka
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-28 21:44:14 följande:
    Okej, vad menar du är massinvandring då? Vilket antal är det som gäller?

100k, 200k, eller 500k?

Populationen i Irak är 33,5 miljoner. Turkiets 75 miljoner. Om du kommer ihåg hur man räknar basal matematik, så kan du ju slå ut det per capita och jämföra med Sverige. Återkom gärna med de adekvata siffrorna, så slipper jag skämma ut dig.
    Om du kan ställa frågan utan att vara nedlåtande och otrevlig ska jag överväga att besvara den.
  • nihka
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-28 22:08:40 följande:
    Vad får dig att tro att jag inte förstod?

Jag raderade det nedlåtande och otrevliga i ditt inlägg.
  • nihka
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-28 22:10:41 följande:
    Ber om ursäkt om jag fäktades för mycket. 
    Vad menar du är massinvandring? Vilket antal är det som gäller?
    100k, 200k, eller 500k?
    Populationen i Irak är 33,5 miljoner. Turkiets 75 miljoner. Du kan ju slå ut det per capita och jämföra med Sverige. Återkom gärna med de adekvata siffrorna.
    Massinvandring tycker jag man kan tala om i exempelvis Libanon.

"Över en miljon människor har flytt till grannlandet Libanon undan striderna i Syrien. Var fjärde invånare i det lilla landet på 4,5 miljoner är nu en flykting."

Det är bl a till Libanon som SD anser att ännu fler flyktingar ska hänvisas för att hjälpas "på plats" - naturligtvis utan att höra med libaneserna om vad de har att säga om saken.

http://www.unric.org/sv/aktuellt/26623-flyktingkrisen-i-libanon-sedd-genom-norska-linser
  • nihka
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-28 22:34:25 följande:
    Men någonstans måste siffran ha en gräns, så då kommer frågan till när siffran når den gränsen?
    I Libanon har siffran väl ännu inte nått en gräns för SD. Hur mycket andra ska göra verkar inte ha någon gräns för dem, medan man vill sätta väldigt snäva gränser för egen del.
  • nihka
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-28 22:42:29 följande:
    Som enda parti som vill satsa mer på närområden tycker jag du är direkt ohederlig i argumentationen.
    Vad är det för ohederligt med att påpeka att ett land där var fjärde person är flykting inte behöver fler flyktingar  - fast SD tycker det är en bra idé att samla ÄNNU fler där samtidigt som man skriker "massinvandring" här hemma?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?